Gå til innhold

Musikalen Hair

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært å sett musikalen Hair som spilles på Det Norske teateret nå? Isåfall, hva synes dere? Jeg er kjempe glad i filmen, og tenkte se showet også. Jeg har hørt den er på nynorsk, noen som vet om det stemmer?

Skrevet

Har ikke sett den, med det skal jeg! Har bare hørt bra ting, men det er visst veldig ulikt filmen.

Alt som spilles på Det Norske Teatret er forøvrig nynorsk, så ja. Det stemmer.

Skrevet

Les Misérables var også på nynorsk, men det synes jeg bare gjorde musicalen enda mer nydelig...

Alt som spilles på Det Norske Teateret går på nynorsk, så det stemmer nok det.

Jeg blir gjerne med! ;)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg hørte den ikke var så bra?

Men jeg har ikke sett den selv, bare masse kolleger og venner som har sett den.

De fleste sa den var ok, og så var det en del som sa den ikke var noe spesielt, men ingen som var overveldende positive...

Skrevet

Det er viktig å ikke forvente seg en sceneoppsetning av filmen, for det er det ikke.

Men musikken, showet og figurene er der - og handlingen også selvsagt, det er lagt opp bare på en litt annen måte.

Jeg har ikke sett den ennå, jeg skal i desember (jeg må ta det når jeg får tilbudet derfra - jeg er jo aksjonær i DNT, må vite ;o)).

Skrevet

Har ikke sett den, med det skal jeg! Har bare hørt bra ting, men det er visst veldig ulikt filmen.

Alt som spilles på Det Norske Teatret er forøvrig nynorsk, så ja. Det stemmer.

Hmm vet ikke hvorfor men det ble en liten strek i regningen at det er på nynorsk.

Skrevet

Les Misérables var også på nynorsk, men det synes jeg bare gjorde musicalen enda mer nydelig...

Alt som spilles på Det Norske Teateret går på nynorsk, så det stemmer nok det.

Jeg blir gjerne med! ;)

Jeg ble litt skeptisk når jeg hørte det er på nynorsk. Litt redd for at jeg kommer til å bli skuffet hvis ikke plotten er den samme som på filmen..

Skrevet

Jeg hørte den ikke var så bra?

Men jeg har ikke sett den selv, bare masse kolleger og venner som har sett den.

De fleste sa den var ok, og så var det en del som sa den ikke var noe spesielt, men ingen som var overveldende positive...

Jeg ble litt skeptisk når jeg hørte det er på nynorsk. Også er jeg litt redd for at jeg kommer til å bli skuffet hvis ikke plotten er den samme som på filmen..

Skrevet

Det er viktig å ikke forvente seg en sceneoppsetning av filmen, for det er det ikke.

Men musikken, showet og figurene er der - og handlingen også selvsagt, det er lagt opp bare på en litt annen måte.

Jeg har ikke sett den ennå, jeg skal i desember (jeg må ta det når jeg får tilbudet derfra - jeg er jo aksjonær i DNT, må vite ;o)).

Hmm nå ble jeg enda mer skeptisk. Er litt redd for at jeg kommer til åbli litt skuffet siden jeg er så umåtelig glad i filmen!

Gjest poltergeist
Skrevet

Hmm vet ikke hvorfor men det ble en liten strek i regningen at det er på nynorsk.

Dårlig nynorsk. Mange av skuespillerne kan faen ikke landsmål.

Skrevet

Hmm nå ble jeg enda mer skeptisk. Er litt redd for at jeg kommer til åbli litt skuffet siden jeg er så umåtelig glad i filmen!

Så lenge du vet at det er noe annet enn filmen på forhånd, så kan du sikkert gå.

Det er jo et forrykende sceneshow med all den kjente musikken som du helt sikkert kommer til digge. (OK - som jeg tipper du vil digge, da. Jeg kan jo ikke risikere at du kommer og krever pengene tilbake fra meg.) Husk at Det Norske Teatret har norges største og mest moderne teaterscene som gir enorme muligheter til storslåtte greier.

Jeg elsker også filmen (har sett den så mange ganger at jeg ikke har tall på det), men jeg vil ikke være denne oppsetningen foruten likevel.

Skrevet

Ja, det burde ikke være uoverkommelig for deg. Berger ville uansett ikke snakket engelsk på et norsk teater ... ;-)

Heller ikke vil vil vi få opplevet blikket hans, forresten. :-(

Skrevet

Jeg ble litt skeptisk når jeg hørte det er på nynorsk. Litt redd for at jeg kommer til å bli skuffet hvis ikke plotten er den samme som på filmen..

Plotten er alltid den samme, den har de ikke lov til å forandre på vettu... hovedhandlingen er den samme, men man får ikke nødvendigvis nøyaktig det samme inntrykket av en film og en musical...

På samme måte er det litt forskjell når man leser en bok og ser filmen etterpå også.

Tviler sterkt på at du blir skuffet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...