Gå til innhold

Bråke når som helst?

Anbefalte innlegg

Gjest Trøtte Trøttesen
Skrevet

Jeg bor i Gamle Oslo og siden i vår har det vært et himla leven her. Ikke helt sikker på hvor lyden kommer fra, men det høres ut som om de borer i fjell e.l. Mulig de holder på med en ny tunnel i området?

Jeg skjønner jo at det må gjøres, men kan de holde på med det døgnet rundt? Lyden er så høy at man ikke får sove eller våkner av den om man allerede har sovnet. I natt våknet jeg klokken tre av lyden og fikk ikke sove før de ga seg i femtiden. Jeg vet naboer med små barn har store problemer med dette.

Hvor kan man henvende seg for å høre om de ikke kan holde på kun på dagtid? Jeg holder på å bli sprø!

Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg har akkurat samme problem. Jeg er drittlei!

Gjest Trøtte Trøttesen
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg har akkurat samme problem. Jeg er drittlei!

Bor du i samme område? Det er vanvittig irriterende, ja. Kjenner den ringingen i ørene lenge etterpå. Argh!

Skrevet

Bor du i samme område? Det er vanvittig irriterende, ja. Kjenner den ringingen i ørene lenge etterpå. Argh!

Ja, og en dag var det så mye bråk midt på natta og jeg visste ikke hvem det var, så jeg bare stakk hodet ut av vinduet og skrek "Hold kjeft for faen!!!!!" så høyt jeg klarte. Det hjalp selvfølgelig ingenting, siden det bråket antagelig er et stykke unna..

Gjest Trøtte Trøttesen
Skrevet

Ja, og en dag var det så mye bråk midt på natta og jeg visste ikke hvem det var, så jeg bare stakk hodet ut av vinduet og skrek "Hold kjeft for faen!!!!!" så høyt jeg klarte. Det hjalp selvfølgelig ingenting, siden det bråket antagelig er et stykke unna..

Var det du som ropte?? Hehe, neida. ;-)

Men ja, det virker som om det enten kommer nede fra havna eller fra rett under Ekebergrestauranten, i fjellsiden der. Jeg klikker snart.

Skrevet

Tror dere har et problem. Dette er utbygging av senketunnellen under Bjørvika med tilknytning til Ekebergtunnellen, og dette skal holde på i 2-3 år til!!!

Skrevet

Og pga trafikken på dagtid blir mye av arbeidet gjort på kveld og natt!

Skrevet

Var det du som ropte?? Hehe, neida. ;-)

Men ja, det virker som om det enten kommer nede fra havna eller fra rett under Ekebergrestauranten, i fjellsiden der. Jeg klikker snart.

Du får kjøpt sov-i-ro ørepropper på apoteket.

De gule av skumgummi-lignende materiale, fungerer best...

Gjest Trøtte Trøttesen
Skrevet

Tror dere har et problem. Dette er utbygging av senketunnellen under Bjørvika med tilknytning til Ekebergtunnellen, og dette skal holde på i 2-3 år til!!!

Awwwwwww! Da flytter jeg. Faen heller.

Skrevet

Siden du bor i indre by, har de lov å bråke hele døgnet bortsett fra klokka 02 til 04. Du kan henvende deg til bydelsoverlegen da og se om du klarer å få slutt på det likevel. Jeg klarte det ikke men har hørt om andre som har klart det .o)

Skrevet

Du får kjøpt sov-i-ro ørepropper på apoteket.

De gule av skumgummi-lignende materiale, fungerer best...

Tviler på at de hjelper mot slike byggebråk da hele huset ofte vibrerer og lyden er innmari høy.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...