Gå til innhold

Kjøp og salg på internett, og heleri...

Anbefalte innlegg

Gjest girl with no name
Skrevet

Har hørt at enkelte har kjøpt brukt på nettet. Ting som har vært tyvegods. Politiet sier så at en burde ha skjønt at det var tyvegods. Hva skal en se etter for å unngå å kjøpe tyvegods?

Gjest glappan
Skrevet

spørs jo ka du kjøper.

eg har kjøpt bla. en støvsuger, gryter, ute møbler som eg senere fant ut var tyvegodt.

det som ble sagt i annonsen var at de hadde kjøpt inn ett stort parti og solgte til lavpris.

det var helt nytt,men tyvegods.

brydde meg ikke om det eg:)

det var ikke noe om det på tv eller aviser så hvorfor sku eg bry meg?

eletriske varer som tv,data spillere,mobiltelefoner osv har serienr som kan spores.

Skrevet

spørs jo ka du kjøper.

eg har kjøpt bla. en støvsuger, gryter, ute møbler som eg senere fant ut var tyvegodt.

det som ble sagt i annonsen var at de hadde kjøpt inn ett stort parti og solgte til lavpris.

det var helt nytt,men tyvegods.

brydde meg ikke om det eg:)

det var ikke noe om det på tv eller aviser så hvorfor sku eg bry meg?

eletriske varer som tv,data spillere,mobiltelefoner osv har serienr som kan spores.

hvordan fant du ut at det var tyvgods?

Gjest glappan
Skrevet

hvordan fant du ut at det var tyvgods?

fordi jeg senere fikk vite hvem som stod bak det hele.

de som solgt til meg kjennte jeg ikke,men han som "skaffet" tingene var eksen til en venninne av meg. det er det han lever av.

selge tyvegodt.

har god kontakt med han no:)

kjøper røyk for 200 kartongen hehe

det er billig det!

Skrevet

Spiller det noen rolle for deg om det du kjøper er tyvegods?

Gjest girl with no name
Skrevet

Ja, selvfølgelig! Det vil jeg ikke kjøpe. Det er jo bare å gjøre markedet for tjuveri større og lettere å drive med. Det er VÅRE saker de selger. Stjeler fra den ene og selger til den andre. Nei, slikt vil jeg ikke støtte!

Gjest Calóni
Skrevet

"Spiller det noen rolle for deg om det du kjøper er tyvegods?"

Ja. Om politiet oppdager det vil du bli fratatt varene uten noen kompensasjon. Om de mener at du absolutt burde skjønt at det var tyvegods, så kan du bli anmeldt også.

Skrevet

"Spiller det noen rolle for deg om det du kjøper er tyvegods?"

Ja. Om politiet oppdager det vil du bli fratatt varene uten noen kompensasjon. Om de mener at du absolutt burde skjønt at det var tyvegods, så kan du bli anmeldt også.

Jeg bare tuller kan du skjønne :-)

(sånn 80% hvertfall)

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg bare tuller kan du skjønne :-)

(sånn 80% hvertfall)

Oh. Men det finnes veldig mange "der ute" som har en slik innstilling som jeg trodde du har. "Haha, jeg bryr meg jo ikke om hvor mannen fikk ta i det, jeg har jo ny stor TV! Og om politiet kommer på døra, så sier jeg bare at det ikke var min feil, og at de må ta han mannen, og jeg kan sitte her og se på TV'en min jeg, for den har jeg kjøpt og betalt for, så!"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...