Gå til innhold

Ansinnitet og ny jobb

Gjest hva blir det til da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 6 års annsinnitet fra den jobben jeg er i nå.

Jeg går over i en jobb hvor jeg har lønn på 279.000 kr. Sånn ca hvor mye går en opp i lønn med 6 års ansinnitet fra en annen jobb?

Har ikke peiling på slike ting.

Skrevet

Er du sikker på at du tar med deg ansienniteten over i den nye stillingen da?

Skrevet

Er du sikker på at du tar med deg ansienniteten over i den nye stillingen da?

Nei? Hvordan vet man det? Har attest fra jobben, men ingen anelse om jeg får det med meg.

Trodde det var vanlig ved bytte av jobb.

Skrevet

Nei? Hvordan vet man det? Har attest fra jobben, men ingen anelse om jeg får det med meg.

Trodde det var vanlig ved bytte av jobb.

Hvis du jobber innen kommune / fylkeskommune / stat og skifter jobb innenfor samme får du med deg lønnsansienniteten din, men om du går over til privat sektor eller kun er i privat sektor tviler jeg på det, uten at jeg kan si det sikkert altså.

Skrevet

Hvis du jobber innen kommune / fylkeskommune / stat og skifter jobb innenfor samme får du med deg lønnsansienniteten din, men om du går over til privat sektor eller kun er i privat sektor tviler jeg på det, uten at jeg kan si det sikkert altså.

Åja. Jeg går over i privat.

Søren da. Jaja, jeg får bare vente og se da.

Skrevet

Hva er det egentlig du lurer på?

Har du jobbet i det offentlige og skal nå over i det private?

Har du ikke fått et tilbud om en lønn da? Dersom du har fått tilbud om lønn så er det det du får. Du får ikke noen tillegg etter at du har begynt pga ansennitet. Dette må avtales på forhånd.

Skrevet

Hva er det egentlig du lurer på?

Har du jobbet i det offentlige og skal nå over i det private?

Har du ikke fått et tilbud om en lønn da? Dersom du har fått tilbud om lønn så er det det du får. Du får ikke noen tillegg etter at du har begynt pga ansennitet. Dette må avtales på forhånd.

Åja, det visste jeg ikke.

Dumme meg!!! :(

ja fra offentlig over til privat.

Så ingen vits å ta med attest fra den andre jobeen når jeg begynner?

Skrevet

Åja, det visste jeg ikke.

Dumme meg!!! :(

ja fra offentlig over til privat.

Så ingen vits å ta med attest fra den andre jobeen når jeg begynner?

Lønn fastsettes før du begynner. Men dersom de ikke visste om din erfaring så kan du jo ta med attestene og be om å få ansennitet i din nye jobb. Men jeg vil anta at de allerede har tatt hensyn til din arbeidserfaring da de ga deg et tilbud.

Gjest Persille
Skrevet

I privat sektor avhenger ikke lønn så veldig mye av ansenitet - mer av erfaring, kompetanse og dokumenterte resultater tidligere.

Men; dersom du flytter over til en bransje som også drives av det offentlige, f.eks barnehage, så får du med deg ansenitet fra kommunal bhg over i privat.

Men du får ikke med deg ansenitet fra seks år i barnehage over i en it-bedrift, eller seks år på posten over i barnehage - det må være relevant.

Skrevet

Riktig, det. Det er ikke noe som heter ansinitet på samme måte som i stat/kommune i privatsektor. Sier seg egentlig selv - stat/kommune er egentlig én kjempestor bedrift. Det "private" er ikke én bedrift :-)

".........................................."

Skrevet

Det avhenger av om din realkompetanse er relevant i din nye jobb. Har du jobba som kokk i en offentlig bedrift og begynner som kokk i en privat bedrift er det naturlig at du får godkjent ansiennitet.Har du jobba som saksbehandler er det ikke like naturlig å få godkjent kompetanse i en privat bedrift selv du får en kontorjobb. Det kommer an på jobbinholdet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...