Gå til innhold

Er Sushi tungt fordøyelig?

Anbefalte innlegg

Gjest sushi-elskeren
Skrevet

Jeg har en veldig følsom og irritabel tarm- og elsker sushi.

Spiste Sushi i går og har forferdelig vondt i magen i dag. forstoppelse, magesmerter ,diare. kvalme. Ikke første gangen jeg har det sånn.

Er rå fisk tungt å fordøye?.

Skrevet

Høres ut som om du har fått i deg noe som var smått bedervet eller noe du ikke har tålt. Det der kan vel ikke være bare litt fordøyelsesproblemer?

Skrevet

Høres ut som du har vært på en av de sushi-restaurantene som måtte stenge.

Gjest sushi-elskeren
Skrevet

Høres ut som du har vært på en av de sushi-restaurantene som måtte stenge.

Jeg spiste på en sushi-restaurant på majorstua. Vet du om noen der har måttet stenge?.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg spiste på en sushi-restaurant på majorstua. Vet du om noen der har måttet stenge?.

Nei, de som er stengt er House of Sushi på Skøyen og nå Kittys Sushi (eller noe sånt) på løkka.

Hvis ikke jeg tar helt feil er sushi veldig lett fordøyelig.

De to som har måtte stenge har hatt manglende håndvasker og for høy frysetemperatur. Noe du legger merke til på sushirestauranter (hvis de er av den typen hvor du ser kokkene arbeide) er at sushikokkene vasker hendene nesten hele tiden.

Det er for mye drit i restaurantbransjen. Straffene for å sluntre unna med hygienen burde være gapestokk på Karl Johan.

Skrevet

Siden du ofte reagerer når du spiser sushi og du har irritabel tarm fra før av kan det være at du har allergi eller intoleranse mot et eller flere fiskeslag. Allergi mot fisk og skalldyr er ikke helt uvanlig.

Spiser du sånn meny, med 10-12 ulike slag når du bestiller sushi ? Isåfall kan du forsøke å spise de ulike fisketypene mer separat en periode. Da får du se om det er noen spesiell du reagerer på.

Skrevet

"House of Sushi" og "Kitty's sushi" het de som måtte stenge.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"House of Sushi" og "Kitty's sushi" het de som måtte stenge.

Kom på en til:

Helt Rått måtte også stenge.

Tror faktisk den ligger på Majorstua.

Skrevet

Kom på en til:

Helt Rått måtte også stenge.

Tror faktisk den ligger på Majorstua.

Nei, den ligger i Vika.

Gjest Signatura
Skrevet

Min erfaring er at sushi er veldig lettfordøyelig, men det kan jo være du ikke tåler wasabien f.eks.

I følge keinstein kommer du nå dessverre til å dø med de skrekkeligste smerter av hvalkveis. Det tror ikke jeg, men det er selvfølgelig ikke normale reaksjoner du har fått, så har det ikke gitt seg til i morgen ville jeg tatt meg en tur til legen. ved matforgifting tar de endel nyttige prøver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...