Gjest takk for hjelpen din Skrevet 26. oktober 2006 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg vet at laminat gir lyd fra seg og er kaldt. Men har du erfaring med laminat og det å ha hund i hus? Overflaten skal jo være svært slitesterk, men har du noen erfaring i dette om det virkelig holder seg ripefritt i forhold til hundeklør? 0 Siter
NeaNoor Skrevet 26. oktober 2006 Skrevet 26. oktober 2006 Foreldrene mine har laminat på kjøkkenet, og hund. Ingen riper. Parketten på stua derimot... 0 Siter
Gemini Skrevet 26. oktober 2006 Skrevet 26. oktober 2006 Vi valgte laminat istedetfor parkett nettopp fordi vi har hund. Ingen riper, etter nå 4 år i huset. 0 Siter
Goliath Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Har laminat i stue og kjøkken, men har ikke hund - men store katter. Etter 4 år er det ikke en eneste liten ripe noe sted. Dog ville jeg vært litt kresen på valg av kvalitet, for som med parkett finnes det ulik kvalitet også på laminat. Ikke minst gjelder det "klikklaminat" og hvor godt/tett de holder sammen etter en stund. Jeg husker ikke merket vi valgte, men det skulle være av god kvalitet - og det har vist seg å fungere meget bra. Samtidig har vi noen venner som satset på noe de fikk meget rimlig. Etter 2 år så byttet de..... 0 Siter
KaVa Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Det er kvalitetsforskjell på laminoat. Noe tåler godt hundeklør, mens andre blir stygge ganske fort. men uansett holder laminat bedre mot hundeklør enn parkett eller gulvbelegg. Fliser holder godt mot hundeklør, også. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Vi har laminat, og ingen riper etter hunden. Men du bør velge en type av god kvalitet. Vi skulle bytte gulv på vårt soverom og "kontoret", og valgte en billig type. Helt grei til det bruket, men tror den ville blitt VELDIG slitt i stua! 0 Siter
Gemini Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Vi har laminat, og ingen riper etter hunden. Men du bør velge en type av god kvalitet. Vi skulle bytte gulv på vårt soverom og "kontoret", og valgte en billig type. Helt grei til det bruket, men tror den ville blitt VELDIG slitt i stua! Sånn gjorde vi det også, laminat av bedre kvalitet i rom med mye trafikk, og litt rimeligere på soverom og kontor. :-) 0 Siter
Gjest girl with no name Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Vi kjøpte en laminat som var like dyr som en parkett, men så er det livstidsgaranti på den også når det gjelser slitasje. Det er vel ikke mange som kommer og forlanger garantien oppfyllt etter tjue år eller mer, så det kan de vel trygt garantere forresten. Men vi kjøpte dette pga bikkjer og mye flying ut og inn ellers også. Veldig fornøyd faktisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.