Gå til innhold

senebetennelse og bass-spill

Gjest Erik

Anbefalte innlegg

Jeg er en 21 år gammel bassist(el. bass), og i det siste har jeg kommet inn i en ganske god øverytme. Dessverre har jeg i det siste også merket en del smerter i venstre arm og hånd(den jeg kniper med) også når jeg ikke spiller. Smertene ser ut til å være konsentrert på utsiden av albueleddet,på fremsiden av underarmen og i håndleddet, på motsatt side av tommelen. Kan det ha sammenheng med at jeg begynte å trene styrke i armer og rygg på sånne aparater i helsestudio for noen uker siden(jeg sluttet med dette med en gang jeg merket disse smertene). Er dette senebetennelse/tennisalbue e.l., eller bare tegn på utmattelse? Kan jeg behandle meg selv eller bør jeg oppsøke lege, og hva kan hun evt. gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

det er nok den totale belastningen på gjeldende område, som har blitt for stor. Det finnes ikke noen annen behandling enn ro og hvile, slik at kroppen får sjansen til å ta seg inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det senebetennelse bør du drøye spillinga i en periode, mens du tar akupunktur (det har god effekt på senebet. sier de som har prøvd)eller annen behandlig.

Varmer du opp før du spiller? Det hjelper også, sånn genertellt altså... Oppvarming ved å få opp blodsirkulasjon er lurt (varmt vann, kaldt vann, varmt vann).

Kan jeg spørre hvilken hånd det gjelder? Og hvis det er høyre: Spiller du med plekter, fingre eller begge deler?

Har endel spille-tips hvis det er høyrehånda som er gåen, og det ikke er senebet.

Du kan også spørre "gutta" på

http://www.basstabarchive.com/

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...