Gå til innhold

Gulldronning, perledronning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva handler boken gulldronning, perledronning om? Ikke sikkert jeg gjengir tittelen eksakt.

Skrevet

Åhh, jeg husker det var en fantastisk bok. Om ei lita jente som bor hos bestefaren sin. Sammen med ham, og gjennom hans kloke omsorg blir hun gryende oppmerksom på vanskelige ting som har skjedd og som hun har fortrengt da hun var mindre og bodde med sin mor.

(kort fortalt)

Gjest heffalumpen
Skrevet

en jente som har vært isolert fra omverdenen, men ivaretatt av en nær mannlig slektning. Han holdt henne isolert for å beskytte henne, (etter ting hun hadde opplevd?), og brukte flere år på å lære henne om livet, og forbedrede henne på å ha sosial omgang med andre.

Mye varm omsorg. Svært god bok. Mye innsikt.

Gjest heffalumpen
Skrevet

en jente som har vært isolert fra omverdenen, men ivaretatt av en nær mannlig slektning. Han holdt henne isolert for å beskytte henne, (etter ting hun hadde opplevd?), og brukte flere år på å lære henne om livet, og forbedrede henne på å ha sosial omgang med andre.

Mye varm omsorg. Svært god bok. Mye innsikt.

Hun hadde grusomme drømmer, et vanntett skott inni seg som hun var livredd for å se inn i.

Gammel'n hadde latt datter'n sin i stikken. Men tok det igejn ved å gjøre ALT for dete barnebarnet, på en meget klok måte.

Skrevet

Åhh, jeg husker det var en fantastisk bok. Om ei lita jente som bor hos bestefaren sin. Sammen med ham, og gjennom hans kloke omsorg blir hun gryende oppmerksom på vanskelige ting som har skjedd og som hun har fortrengt da hun var mindre og bodde med sin mor.

(kort fortalt)

Var hun misbrukt?

Gjest heffalumpen
Skrevet

Var hun misbrukt?

Ikke seksuelt, etter hva jeg husker. Kanskje bare overlatt .. Jeg vil ikke røpe alt, i tilefelle noen skal lese den.

Skrevet

Var hun misbrukt?

Jeg husker ikke helt, lenge siden jeg leste den. Usikker nå...Men jeg tror ikke det, var mest snakk om turbulent barndom med vold osv.

Men jeg kan ikke utelukke det helt. Uansett var det ikke noe hovedpoeng i boka isåfall

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...