Gå til innhold

Middag med kjøttdeig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjøttdeig som går ut på dato i dag!

Er det noen som har noe tips, annet enn taco, lasagne, pizza, spaghetti med kjøttsaus og moussaka (og sheperds pai)...

Kravstor, jeg?? Hihi... Poenget er at det jeg har ramset opp over går igjen her i heimen... Noen som har noen ANDRE tips?

Fortsetter under...

lalala1365380457
Skrevet

sliter ned dette selv jeg, lett å kjøre seg ltit fast i kjøttdeigbruk. Et par forslag:

kjøttkaker

biffstroganoffgryte (det står en alternativ oppskrift på denne med kjøttdeig,potetmos og ost,veeeeldig god)

hm...kanke komme på noe mer akkurat nå jeg heller som ikke er nevnt av deg :)

Gjest Shira12
Skrevet

Hjemmelagde karbonader med råstekte potetbåter til. Det er nammenam. Og masse stekt løk og sopp til, som er krydret med pepper.

Vi skal ha hjemmelaget mousakka (skrives det slik mon tro?) Det blir en helt annen smak en halvfabrikat.

hare1365380455
Skrevet

Legg den i en ildfast form. (Smør den først.) Ha over to-tre pakker potetmos, revet ost, baconskiver. Ha i ovnen i (nå har jeg glemt det ut....) ca. 45 min. tror jeg.

candyqueen_83
Skrevet

Tilsett noe krydder,eller tandoorisaus eller annen saus,og fyll opp pitabrød med kjøttdeig,salat og dressing.

Annonse

Gjest pittpottnøtt
Skrevet

Toro`s viltgryte med kjøttdeig oppi...sammen med potetstappe!

Nammmmmmmmmmm...........

Gjest Flystripa
Skrevet

Stek kjøttdeigen med masse Hoff Pommes Krydder.

Pitabød fylles med kjøttdeigen, gresk dressing (liten pose + 1,5 dl naturell yoghurt), revet ost, agurkbiter, tomatbiter, maiskorn.

Nam - dette er ungenes favoritt :o)

Gjest studentmamma
Skrevet

Hjemmelagde karbonader med råstekte potetbåter til. Det er nammenam. Og masse stekt løk og sopp til, som er krydret med pepper.

Vi skal ha hjemmelaget mousakka (skrives det slik mon tro?) Det blir en helt annen smak en halvfabrikat.

Bruker du aubergine eller poteter når du lager hjemmelaga moussaka? fikk veldig lyst på det selv, nemlig.

Skrevet

Alternativ 1) Gode gammaldagse kjøttkakar, eller kjøttbollar (med makaronistuing som i Sverige, til dømes).

Alternativ 2) Kålrulettar. Om du makter kokt kål. Kålen er til gibortpris no i fårikålsesongen.

Alternativ 3) Lag pizza/pastasaus og frys inn til seinare

Alternativ 4) putt'n i fryser'n og lag pizza i morra eller seinare.

Skrevet

Storkjøttkake!

bland kjøttdeigen med hakket løk og event pressa hvitløk - alternativt: løk kjørt i foodprosessoren, dersom u har barn som ikke liker løk (er den ikke synlig for barneøyne, er den pr. definsisjon ikke der :-)

Ha i litt mel og event litt potetmel.

Spe med litt melk.

Ha i det du måtte lyste av krydder (jeg liker med karri og ingefær), revet ost om ønskelig.

hell hele greia over i steikepanna (teflon eller godt smurt), fordel den flatt utover hele panna. Del den i fire med en stekespade. Snu når det er passelig stekt.

Du kan også kjøpe kjøttdeigsaus i pose, blande denne med vann og helle over, når kjøttkaka e bruna på begge sidene, la koke i fem minutter.

Kjapt, enkelt og kjempegodt!

Servers med det du måtta ha av poteter, pasta, ris...

Gjest Shira12
Skrevet

Bruker du aubergine eller poteter når du lager hjemmelaga moussaka? fikk veldig lyst på det selv, nemlig.

Jeg bruker poteter.

Blir jo ikke opprinnelig mousakka, men jeg synes den er veldig god med poteter.

Så har vi fetaost, tzalziki (hvordan i svarte skriver jeg det da?) pitabrød, og en tomat og løksalat til.

Og ikke minst en god rødvin til :o)

Annonse

Gjest studentmamma
Skrevet

Jeg bruker poteter.

Så har vi fetaost, tzalziki (hvordan i svarte skriver jeg det da?) pitabrød, og en tomat og løksalat til.

Det skal jammen jeg lage også.

Gjest Shira12
Skrevet

Det skal jammen jeg lage også.

Det er skikkelig snadder.

Koker potetene i kremfløte, sånn at det blir fløtepoteter.

Men husk og ha masse smak på kjøttsausen, da fløten demper litt av smaken.

Skrevet

Jeg bruker poteter.

Moussaka i Hellas er like vanleg å lage også med potet, eller squash. Det er ikkje kun aubergine-moussaka som er den originale :)

Eg heldt på å seie "ikkje gløym kanelen" - men det skal vel ikkje vere kanel i potet- eller squash-moussakaen, hehe...!

Må lage gresk i helga... Nam!

Gjest Shira12
Skrevet

Moussaka i Hellas er like vanleg å lage også med potet, eller squash. Det er ikkje kun aubergine-moussaka som er den originale :)

Eg heldt på å seie "ikkje gløym kanelen" - men det skal vel ikkje vere kanel i potet- eller squash-moussakaen, hehe...!

Må lage gresk i helga... Nam!

Det er like vanlig ja, godt og høre, for det er den jeg liker best. Eller rettere sagt, den jeg er vant med og lage. :o)

Squash er jo også kjempegodt.

Vet er det er noen som bruker kanel med poterer også, men jeg synes ikke det passer så godt med poteter. Men det er jo smak og behag.

Skrevet

Jeg bruker poteter.

Tzatziki skrives det, tza-tzi-ki :-)

Høres godt ut forresten med den moussakaen din, kanskje jeg skulle prøve den en dag :-)

Gjest Shira12
Skrevet

Tzatziki skrives det, tza-tzi-ki :-)

Høres godt ut forresten med den moussakaen din, kanskje jeg skulle prøve den en dag :-)

Skal prøve og huske det, men har sikkert glemt det til neste gang *flau*

Vi får besøk i dag, og da er det grei mat og lage, lett og lage masse.

Skrevet

Skal prøve og huske det, men har sikkert glemt det til neste gang *flau*

Vi får besøk i dag, og da er det grei mat og lage, lett og lage masse.

Ja, tanta mi lager moussaka i stor langpanne, virker jo veldig greit.

Har aldri laget annet enn halvfabrikata moussaka, og det er heller ikke ofte jeg har gjort.

Enda så grekofil jeg er, så har aldri moussaka vært noen favoritt for meg. Men det er kanskje fordi jeg reiser dit når det er som varmest der, og da er det mye annen mat som frister mer enn akkurat en varm ovnrett.

Men har du lagt ut oppskriften din her nå? (mulig jeg er litt blind...) Hvis ikke, kan jeg spørre pent om du vil gjøre det? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...