Gå til innhold

Fordeling av husarbeid: mor: 98%, far: 2%

Anbefalte innlegg

Gjest en studentmor
Skrevet

Når en av partene arbeider og en er student; bør ikke begge ta seg av oppgaver som må gjøres da? Det mener jeg, mens han mener at siden jeg "bare" er student så blir husarbeidet mitt.

Skrevet

Hvis du er fulltids student, bør han så absolutt gjøre like mye som deg.

Og uansett er det farlig å venne seg til en så skjev fordeling med tanke på framtida. Vaner kan lett gro fast, og skjem aldri bort en mann ved å la ham slippe husarbeid er mitt motto.

De som gjør det med vitende og vilje, har seg selv å takke.

Skrevet

Hvis du er fulltids student, bør han så absolutt gjøre like mye som deg.

Og uansett er det farlig å venne seg til en så skjev fordeling med tanke på framtida. Vaner kan lett gro fast, og skjem aldri bort en mann ved å la ham slippe husarbeid er mitt motto.

De som gjør det med vitende og vilje, har seg selv å takke.

Skjem aldri bort kona heller :) hihi

Skrevet

Lesedager er ikke husarbeidsdager. Det er hardt å være student, ikke noe slaraffenliv i det hele tatt.

Studenten skal selvfølgelig ikke ha mer husarbeidsplikter enn den som jobber.

Gjest en studentmor
Skrevet

Lesedager er ikke husarbeidsdager. Det er hardt å være student, ikke noe slaraffenliv i det hele tatt.

Studenten skal selvfølgelig ikke ha mer husarbeidsplikter enn den som jobber.

Slik det er nå sliter jeg med å få lest pensum og jeg får liten forståelse.

Skrevet

Det må være skikkelig frustrerende - men ikke føl at det er din oppgave å stelle huset. Du jobber du også, bare at din jobb er å studere.

Skrevet

Trodde et øyeblikk det var meg som hadde skrevet innlegget...hehehe

Ingen trøst å gi deg, det er akurat vden sammen konflikten vi har hjemme hos oss.

Skummelt å si det men jeg tror jeg hadde hatt mindre å gjør dersom jeg var alenemor og student enn gift og student.

Her har det begynnt for mange år siden når jeg var hjemmeværende med et barn, da hadde jeg ikke behov for hjelp til husarbeid, derfro er min mann sinnsykt bortkjemt... det er rett og slett flaut å innrømme det.

Gjest studentmamma
Skrevet

Akkurat sånn har jeg også det nå for tiden. Det toppet seg for meg da han spurte meg om hvor trusene hans var.

Skrevet

Det er vel så mye arbeid å være student som å jobbe. Dra på lesesalen samtidig med at han drar på jobb om morgenen, kom hjem samtidig med ham.

Gjest en studentmor
Skrevet

Det er vel så mye arbeid å være student som å jobbe. Dra på lesesalen samtidig med at han drar på jobb om morgenen, kom hjem samtidig med ham.

Du ser at jeg studerer hjemmefra, og jeg må være her når barn kommer hjem fra skole.

Gjest en studentmor
Skrevet

Det må være skikkelig frustrerende - men ikke føl at det er din oppgave å stelle huset. Du jobber du også, bare at din jobb er å studere.

Det er litt trøst i svarene jeg får.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...