Gå til innhold

Hverdagsproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

La meg klargjøre... Dette er _ikke_ et stort problem i mitt liv. Men det er et litt finurlig problem og da lurer jeg på hvordan andre hadde løst det, bare sånn for moro skyld :)

Jeg låner ofte bort MP3-spilleren min til eksen, da han liker å høre på musikk på vei til jobb. Men sist gang jeg ba han om å få den igjen, så hadde han mistet luken/lokket som skal sitte over batteriene og øretelefonene var ødelagte. Han sa det var sønnen vår som hadde gjort det, men tilbød seg å kjøpe en ny til meg.

Veldig snilt gjort av han og problemet er jo egentlig løst. Men høres dette riktig ut for dere? Om vår felles sønn ødelegger min MP3-spiller, så kunne det vel like gjerne ha skjedd mens han var hos meg?

Hadde du tatt i mot ny MP3-spiller?

Skrevet

Ja, jeg hadde tatt imot en ny. :-)

Selv om det altså var vår sønn som ødela den?

Skrevet

Selv om det altså var vår sønn som ødela den?

Ja, for dersom det hadde hendt hos "meg" ville jeg tilbudt det samme. :-)

Skrevet

Jeg hadde takket ja til en ny. Han har jo ikke passet godt nok på at den ikke havnet i hender og munn på en ettåring. :-)

Skrevet

Jeg ser ikke problemet i det hele tatt. Den ble ødelagt mens den var i hans varetekt = han kjøper ny. Jeg ville tilbudt det samme.

Gjest pittpottnøtt
Skrevet

Ja selvfølgelig kan du ta i mot denne spilleren.

Det var jo x-en som lånte den av deg...da har jo han ansvaret for den.

Det var jo ikke sønnen deres som lånte den...da har saken vært helt anneledes...

Ta imot spilleren,-og vær glad for at du har en sånn x...

Skrevet

Ja selvfølgelig kan du ta i mot denne spilleren.

Det var jo x-en som lånte den av deg...da har jo han ansvaret for den.

Det var jo ikke sønnen deres som lånte den...da har saken vært helt anneledes...

Ta imot spilleren,-og vær glad for at du har en sånn x...

Jeg tenker jeg ønsker meg en ny av han til jul, jeg ;)

Skrevet

Jeg ser ikke problemet i det hele tatt. Den ble ødelagt mens den var i hans varetekt = han kjøper ny. Jeg ville tilbudt det samme.

Ja, tilbudet var veldig snilt. Jeg synes bare det er litt ubehagelig å ta i mot :)

Skrevet

Jeg hadde takket ja til en ny. Han har jo ikke passet godt nok på at den ikke havnet i hender og munn på en ettåring. :-)

Nei, det tenker jeg også. Men uhell skjer :)

Gjest pittpottnøtt
Skrevet

Godt å høre at du og x-en har et så bra forhold!

Blir glad når jeg hører at det går an!

Skrevet

Ja, tilbudet var veldig snilt. Jeg synes bare det er litt ubehagelig å ta i mot :)

Neida, bare smil og si takk. Ville ikke du tilbydt deg det samme, om du var i hans sted?

Skrevet

Det høres ut som et veldig bra kompromiss :o)

Skrevet

Godt å høre at du og x-en har et så bra forhold!

Blir glad når jeg hører at det går an!

Det har vært problemer for oss også, men i all hovedsak er vi gode venner og snakker om det som kommer opp :) "Unnskyld" er et ord som blir flittig brukt fremdeles, selv om vi ikke bor sammen.

Skrevet

Det høres ut som et veldig bra kompromiss :o)

Ja, jeg tror jeg går for det :)

Skrevet

Neida, bare smil og si takk. Ville ikke du tilbydt deg det samme, om du var i hans sted?

Jo, selvfølgelig :)

Jeg ønsker meg en ny i julegave, tror jeg. Så blir det noe midt i mellom :)

Skrevet

Jo, selvfølgelig :)

Jeg ønsker meg en ny i julegave, tror jeg. Så blir det noe midt i mellom :)

God løsning - så blir begge fornøyde :-)

Skrevet

Når han har lånt den, så synes jeg han er ansvarlig for den og derfor skal du være glad for at han har folkskikk og tilbydde seg å kjøpe ny.

Ta heller å å skryt ekstra av han når han kommer med den, så blir han ekstra kry over seg selv:)

Skrevet

Når han har lånt den, så synes jeg han er ansvarlig for den og derfor skal du være glad for at han har folkskikk og tilbydde seg å kjøpe ny.

Ta heller å å skryt ekstra av han når han kommer med den, så blir han ekstra kry over seg selv:)

Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...