Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har hatt første time hos psykolog og vi har blitt enige om at ett tema å jobbe med er mitt problem med nære relasjoner. Men først skal vi ha 2-3 ganger for å bli kjent med hverandre.

Problemet mitt er at jeg ikke klarer å sette grenser. Jeg kan bli fornærmet og føle at de behandler meg respektløst, men jeg klarer ikke å svare tilbake på en ok måte. Jeg smiler bare og ler det hele bort.De gangene jeg reagere, overreagerer jeg og da blir alt enda verre. Det ender med at jeg går en uke eller to og maler på det konstant, forsvarer meg og har det vondt.

Jeg skal i ilden nå på søndag. Det er et to timers familielag (jeg har begrenset det for det er jeg som holder det) og planen var å hive innpå en Alopam slik at jeg bare kan sose gjennom det. Men dette er ingen god løsning.

Har noen av dere noen gode råd, teknikker, hva som helst jeg kan bruke for å holde meg i balanse?

Veldig takknemlig for å få svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251643-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...