Gå til innhold

Telefonselger fra spania - det er artig! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at noen her på Dol de seneste dagene er blitt plaget med telefoner helt fra Spania...(?)

Vel... det fikk jeg også idag :) Jeg tok såklart telefonen fordi jeg elsker å kødde med dem. Det var et bokforlag som ville prakke på meg noe bøker for å profilere seg. Jeg hørte på ham helt til han stoppet og stillte meg spørsmål. Jeg besvarte spørsmålene hans med "Hvorfor ringer du fra Spania?", "Hvorfor kan du ikke selge meg bøker i plastikk heller?", "Har du bøker uten skrift?", "Hva er neste replikk i manuset ditt?", "Jeg trenger no klær, har du klær?", "Du har så fin stemme!", "Nei nå er du nesten så sjarmerende at jeg fikk lyst å kjøpe noe av deg.... men jeg tror jeg avslår!", ... "Hmmm... skeptisk!"

Samtalen varte i hele 12 min, og det var kjempe morro, selv om jeg ikke var så frekk denne gang.

Er det noen med gode telefonsalg-historier her? jeg vil gjerne ha innspill :)

Skrevet

-ler høyt- Uff, det var egentlig litt slemt, men morsomt ;)

Skrevet

Du er sikker på at du ikke må betale selv for deler av denne samtalen....?

Skrevet

Mannen min hadde en selger på tråden i laaaang tid. Tror det måtte være opp mot en halv time eller noe sånt. spurte og var skikkelig nyskjerrig på produktet..bare for å si ganske brått "Nei, dette vil jeg ikke kjøpe. Hadet!"

Stakkars selger :o)

Skrevet

Jeg syns det er bedre å si høflig i fra at jeg ikke er interessert. Disse folk gjør bare jobben sin, det er de som står bak vi bør være irriterte på.

Skrevet

Mannen min er helt KONGE når det gjelder å svare telefonselgere :-)

Som regel tar han russisk-versjonen: Han begynner å snakke "russisk": Drrvsk, vladskij - barussjka......" og babler i vei - og for de fleste av oss som ikke kan russisk, så høres det russisk ut!!!!

En annen gang, da en eller annen "Anette" ringte og skulle ha ham til å kjøpe noe musikk og brukte navnet hans to-tre ganger i hver setning - så brukte han hennes navn tilbake, og smisket verre med henne :-)

Kjempemoro!!!!

Gjest tiltredes
Skrevet

Jeg syns det er bedre å si høflig i fra at jeg ikke er interessert. Disse folk gjør bare jobben sin, det er de som står bak vi bør være irriterte på.

Jepp.

Gjest NikkiSixx
Skrevet

Mannen min er helt KONGE når det gjelder å svare telefonselgere :-)

Som regel tar han russisk-versjonen: Han begynner å snakke "russisk": Drrvsk, vladskij - barussjka......" og babler i vei - og for de fleste av oss som ikke kan russisk, så høres det russisk ut!!!!

En annen gang, da en eller annen "Anette" ringte og skulle ha ham til å kjøpe noe musikk og brukte navnet hans to-tre ganger i hver setning - så brukte han hennes navn tilbake, og smisket verre med henne :-)

Kjempemoro!!!!

Det er mange som later som de ikke snakker norsk. Jeg var sååå stolt over at jeg latet som jeg var en au-pair med dårlige engelsk Men en venn som var telefonselger sa at folk gjorde detthele tiden,og at ingen egentlig biter på.

ikke fast nick
Skrevet

Fattern later alltid som om det dårlig linje, så han brøler ut med "HÆH? HØRER IKKE HVA DU SIER, ER SÅ MYE BRÅK PÅ LINJA HER! DU MÅ SNAKKE HØYERE!" osv. osv. Han holder på så selgeren blir alldeles hes av å skrike, og vi andre holder på å knekke av latter! :-)

Selv får jeg bare telefoner fra gallupfirmaer, og har det moro med å svare totalt feil. Får spørsmålet "Ser du på tv?" og jeg svarer "Nei jeg har ikke tv!" selv om tv'n står på for fullt rett ved... :-)

Skrevet

Kuult!!! Så flink du er til å kødde med dem!

Hehe, avogtil har jeg på følelsen av at de vet hvem jeg er og at jeg kommer til å møte dem endag, så da tør jeg ikke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...