Gå til innhold

Får ikke sendt epost fra visse leverandører

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker MS Outlook Express, og har Telenor ADSL abonnement. Jeg har fem forskjellige epost-kontoer som er lagt inn under Outlook Express, og mottar epost på alle disse uten problemer.

Men jeg får bare _sendt_ epost fra online-adressen, altså Telenor sin. Har det noe med innstillingene å gjøre, eller hva kan det være?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du får sjekke under egenskaper for kontoene at du har rett server for utgående e-post. Hos Telenor er vel det smtp.online.no om jeg ikke husker mye feil.

Skrevet

Du får sjekke under egenskaper for kontoene at du har rett server for utgående e-post. Hos Telenor er vel det smtp.online.no om jeg ikke husker mye feil.

Takk for tips, men det har jeg allerede prøvd uten at jeg kunne finne noe galt...

Gjest mind the gap
Skrevet

Mange tillater ikke å "relay" e-mail fra en ISP til en annen en. Så du må logge deg på ISP'en du vil sende e-mail fra.

Eller så kan du logge deg på ISP'en sin web-mail.

Jeg tror Telenor osv har sperret for dette pga spam osv.

Skrevet

Mange tillater ikke å "relay" e-mail fra en ISP til en annen en. Så du må logge deg på ISP'en du vil sende e-mail fra.

Eller så kan du logge deg på ISP'en sin web-mail.

Jeg tror Telenor osv har sperret for dette pga spam osv.

Det var det jeg også mistenkte, men da jeg spurte kundeservice hos Telenor, svarte de "Dette er dessverre noe som faller utenfor vårt supportområde. Du kan

forsøke å ta kontakt med supporten til de som har disse e-post

adressene."

Så da vet jeg ikke...

Gjest Calóni
Skrevet

Det kan tyde på at du bare har én utgående registrert? Når jeg bruker min laptop feks hjemme hos mine foreldre som har telenor, så må jeg forandre fra mail.broadpark.com til smtp.online.no (eller hva det nå er). Sjekke mailen kan jeg gjøre uten å forandre noe, men jeg får ikke lov å -sende- mail uten å forandre det til den serveren som jeg er tilkoblet.

Så poenget er: Selv om du har fem forskjellige epostadresser, og de alle har forskjellige servere de henter inn mail fra, så må de alle ha samme utgående server, og det er serveren til internettleverandøren din. Utgående er altså samme på alle fem.

Vet ikke om jeg svarte på det du spurte om, og om svaret mitt var forståelig, men det var nå et forsøk, iallfall :P

Skrevet

Det kan tyde på at du bare har én utgående registrert? Når jeg bruker min laptop feks hjemme hos mine foreldre som har telenor, så må jeg forandre fra mail.broadpark.com til smtp.online.no (eller hva det nå er). Sjekke mailen kan jeg gjøre uten å forandre noe, men jeg får ikke lov å -sende- mail uten å forandre det til den serveren som jeg er tilkoblet.

Så poenget er: Selv om du har fem forskjellige epostadresser, og de alle har forskjellige servere de henter inn mail fra, så må de alle ha samme utgående server, og det er serveren til internettleverandøren din. Utgående er altså samme på alle fem.

Vet ikke om jeg svarte på det du spurte om, og om svaret mitt var forståelig, men det var nå et forsøk, iallfall :P

Takk, det fikset problemet!

*omfavne*

:-)

Gjest Calóni
Skrevet

*omfavne*

Wuhu! Jeg har klart å svare på et halvvanskelig dataspørsmål :D

Skrevet

Wuhu! Jeg har klart å svare på et halvvanskelig dataspørsmål :D

Og jeg er kjempefornøyd! Det problemet har irritert meg i en evighet...

Gjest ChiengMai
Skrevet

*omfavne*

Det var jo det samme som jeg ba deg om å sjekke, da. ;-P

Skrevet

Det var jo det samme som jeg ba deg om å sjekke, da. ;-P

Jojo, men jeg skjønte ikke at det måtte være smtp.online.no på _alle_ kontoene, jeg trodde bare du mente at jeg skulle sjekke om det var noe feil i hver enkelt av de som allerede stod der (smtp.c2i.net, smtp.freewave.no osv).

Men takk likevel :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...