Gå til innhold

Er det noen som bor i Slemmestad her?

Anbefalte innlegg

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

SDD har visst rett *sur*

Takk :o)

Men du kan ha rett i at det het *på* S. før i tiden, for det sto noe om at hvis det var gård der, ble det kallt *på*

:o) Flere steder heter *på* av den grunn ennå, sto det.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• flisa

5

• Dorthe

5

• ikke fast nick

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg bor ikke der, men i samme fylke om ikke annet. Vet at det går ekspressbuss og hurtigbåt til Oslo, så det er overkommelig å bo der og jobbe/studere i Oslo.

Her er et hus i området:

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=8669727&sid=3aIgJwvEr313225&pos=1&tot=9

Og kommunens nettsider: http://www.royken.kommune.no/

Forresten er det kort vei ut til Hurum kommune fra Slemmestad. Holmsbu og Rødtangen (samt noen flere steder) på Hurum er nydelige sommersteder, med strender og "sørlandsidyll" uten å reise helt til sørlandet. :-)

Jeg har vært på Holmsbu flere ganger, senest i sommer og jeg er enig med deg. Skikkelig sørlandsidyll.

Skrevet

Ja, det spørs hvilken alder barna er i. Når barna er små og man er nyetablert er det ikke alle som har så god råd.

Men det bor selvsagt barn der også. Det bor til og med barn her:)

Jeg tror det er supert for barnefamilier både i Røyken og Slemmestad. I Røyken, relativt nær Røyken stasjon, er det et ganske nytt BlockWatne felt, og der bor det mange barnefamilier.

Ellers hvis du lurer på det, så kan du ringe skolekontoret i kommunen. De er veldig hyggelige og kan opplyse om hvilken skole som sogner til de forskjellige stedene og hvor mange unger i hvert årskull det bor i skolekretsene. Jeg gjorde det da vi så på hus i det strøket.

Men vi endte opp i Lier, det kan også anbefales. Det er på en måte mer sentralt her enn Røyken fordi det er nærmere E-18, men vi bor ikke så nær E-18 at vi plages hverken av støy eller forurensning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...