Gå til innhold

NHD og ANDRE.Fysioterapi\psykomotorisk terapi

Anbefalte innlegg

Gjest trist jente 24

Etter mange år med angst, depresjon så er kroppen mi heilt øydelagd. Går heiel tida med spenningar i kroppen. Fører til muskelsmerter og til tider kraftig hovudverk.

Akkurat no går eg til fysioterapeut med ei vond hoft.Musklane er veldig stramme og eg har nedsatt bevegeligheit.

Det eg lurer på er om ein vanleg fysioterapeut kan gi psykomotorisk behandling? kav går det ut på? Burde eg fortelle fysioterapeuten min om mine psykiske plager? Litt usikker på dette...Men eg må vel til lege å få nye henvisning vist eg skal ha meir og annen behandling? eg er henvist for hofta.

Håper du kan gi meg litt svar på dette :)

Fortsetter under...

Kun fysioterapeuter med videreutdanning i psykomotorisk fysioterapi kan gi denne typen behandling.

Diskuter med den fysioterapeuten om vedkommende tror at dette kunne være en bra behandling for deg. I såfall kan du be legen om en ny henvisning til dette, og kanskje kan din nåværende fysioterapeut anbefale en flink kollega som har denne spesialiseringen.

Gjest nummer1

Kun fysioterapeuter med videreutdanning i psykomotorisk fysioterapi kan gi denne typen behandling.

Diskuter med den fysioterapeuten om vedkommende tror at dette kunne være en bra behandling for deg. I såfall kan du be legen om en ny henvisning til dette, og kanskje kan din nåværende fysioterapeut anbefale en flink kollega som har denne spesialiseringen.

Hei psykomotorisk fysioterapi går i grunnen ut på at du skal bli kjent m kroppen din. Dvs lære deg til å ta hensyn til deg selv, forstå hvorfor du får smerter og hvordan du skal takle vanskelige situasjoner. Jeg gikk til en slik en i to år og hadde veldig god nytte av dette. Hun fant smertepunktene mine, behandlet disse og lærte meg mye om sammenhengen mellom hode og kropp. Hun lærte meg at d viktigste jeg måtte huske på i vanskelige situasjoner var å kjenne beina mine-stå godt på dem og rette meg opp i ryggen. Hun lærte meg å slappe av!! Dette var ikke gjort på en to tre, d tok lang tid før jeg skjønte hvorfor jeg i d hele tatt gikk til henne. Men d har hjulpet! Dessuten ga hun meg masse selvtillit i tillegg, noe jeg aldri har hatt. Men man må være tålmodig og ikke gi opp! Så jeg vil anbefale slik fysioterapi på d sterkeste. Hun var fysioterapeut og psykolog samtidig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...