Gå til innhold

Aldri mer skal en arrogant hundeeier provosere meg

Anbefalte innlegg

Gjest En ansvarlig hundeeier.
Skrevet

I dag på min løpetur sammen med min hund (som alltid er i bånd) hadde jeg gleden av å møte på en type i en svær SUV som luftet hunden sin ved å la den løpe langt bak bilen. 2-300 meter. Han stoppet da han møtte meg hvor han ba meg gå til side og vente til hunden hans hadde passert. Jeg spurte han om han var klar over at han brøt hundeloven, men det gjorde han ikke påsto han. Jeg hisser meg opp over slike typer og ba ham dra til h..... Jeg må slutte med det. En dag faller jeg død om av hjerteinfarkt. Jeg løp videre. Han snudde bilen i full fart og kjørte tilbake. Han passerte meg og møtte hunden sin et stykke foran meg. Han tok så hunden inn i bilen og begynte å krangle med meg. Jeg løp videre og ropte at han skulle passe seg.

Neste gang jeg møter på en slik type skal jeg ignorere han og ikke stoppe. Hvis løshund virker som den vil slåss skal jeg forsvare hunden min, men aldri igjen skal jeg hisse meg opp.

Jeg vil leve lenge jeg...

Gjest Holmenkollbakken bør bygges i tre
Skrevet

Jøsse navn og rike, er dette seriøst??!?! Hehe, for en kronidiot... Å be deg på løpetur stoppe for å.... Nei, jeg klarer ikke mer.. Hehe..

Neste gang putter du en banan i eksosrøret hans. Eller i bilens eksosrør, om du vil.

Skrevet

Jøsse navn og rike, er dette seriøst??!?! Hehe, for en kronidiot... Å be deg på løpetur stoppe for å.... Nei, jeg klarer ikke mer.. Hehe..

Neste gang putter du en banan i eksosrøret hans. Eller i bilens eksosrør, om du vil.

Ja helt seriøst. Han tror nok at han eier skogen.

Skrevet

Du verden. Hvilken hensynsfull hundeeier da, altså han med bilen. Hjelpes meg. Trodde jeg hadde sett det meste i min tid på hesteryggen i skogen når det gjelder løshunder, men det er tydeligvis ikke tilfelle.

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å se for meg hva som foregikk, men skjønner ikke hva du reagerer så sterkt på. Var det måten mannen snakket til deg på, eller det at han holdt oppsyn med hunden sin fra bilen i stedet for å gå?

Det er jo ikke båndtvang for tiden, så jeg ser ikke noe galt i utgangspunktet ved å la hund løpe løs såfremt man har kontroll over hunden.

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å se for meg hva som foregikk, men skjønner ikke hva du reagerer så sterkt på. Var det måten mannen snakket til deg på, eller det at han holdt oppsyn med hunden sin fra bilen i stedet for å gå?

Det er jo ikke båndtvang for tiden, så jeg ser ikke noe galt i utgangspunktet ved å la hund løpe løs såfremt man har kontroll over hunden.

Hvis hun fikk beskjed om å stoppe til hunden hadde passert, så tyder vel det på at han ikke hadde kontroll over hunden?

Skrevet

Problemet er hans egoisme, det tåler jeg ikke. Det var mørkt. Jeg hadde hodelykt. Er en skogsvei. Møtte han på en plass hvor det er en parkeringsplass. Han ba meg gå langt til siden. Hunden hans var laaaangt bak. 200-300 meter på en svingete skogsvei. Er en Setter som trenger mye mosjon, men han har ingen rett til å kreve at jeg skal ta hensyn til hans hund så lenge jeg har min i bånd ved fot. Jeg tar hensyn til andre ved å holde min i bånd. Skal han ha sin hund løs må han ta hensyn også og ha full kontroll. Velger han å mosjonere hunden sin på den måten så er det hans ansvar. Skogen er for alle, men det er noen som tror dem har spesielle rettigheter som andre må bøye seg for. Dette gjelder spesielt hundeeiere.

Skrevet

Hvis hun fikk beskjed om å stoppe til hunden hadde passert, så tyder vel det på at han ikke hadde kontroll over hunden?

Han spurte om hun ville stoppe, sannsynligvis var hans hund intens i forhold til andre hunder og nettopp det at han tok sine forholdsregler vedr. dette kan tyde på at han hadde ok kontroll. Han tok jo hunden inn i bilen i stedet for å la den oppsøke hennes hund, for meg tyder det på at han hadde kontroll. Selvfølgelig sært å lufte hund via bil - men hvis hundeeieren f.eks. midlertidig var ute av stand til å gå lengre turer, og samtidig hadde kontroll på denne måten, så ser jeg ikke det som voldsomt kritikkverdig.

Men som sagt i min første kommentar, så klarer jeg ikke helt å se dette for meg. Var det på en skogsvei, i et villastrøk eller hva luftingen foregikk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...