Gjest feita Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Jeg får ikke lov til å skrive innlegg på forum for spiseforstyrrelser, så jeg spørr her. Har det noen betydning at man spyr blod? Hvis jeg lar være å kaste opp, men bare spiser, så bruker jeg å få halsbrann/sure oppstøt. Er det da bedre å bare spy istedet? Eller er det farlig når man har spydd blod f.eks dagen før?? Håper noen kan svare uten å slenge dritt! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 22. april 2001 Del Skrevet 22. april 2001 Hei Dersom du spyr blod er det sannsynligvis fordi du har et sår i magesekken eller i spiserøret. Dette er ikke bra. Dersom du kaster opp flere ganger over tid kan det gi en svekket lukkemuskel mellom magesekken og spiserøret. Dette kan bidra til de sure oppstøtene du har. Det beste du kan gjøre er å slutte å kaste opp slik at skadene ikke blir enda mer alvorlige. Da vil nok de sure oppstøtene etterhvert forsvinne. Dersom du kaster opp blod ofte bør du ta kontakt med lege som kan undersøke hva som er galt/hvor alvorlig skaden er og om du trenger noen medisiner. Jeg håper du får hjelp til å bli kvitt spiseforstyrrelsen din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.