musikeren Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Bare lurer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Når du blir kvalm og spyr, da har du drukket for mye. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikeren Skrevet 18. april 2001 Forfatter Del Skrevet 18. april 2001 Når du blir kvalm og spyr, da har du drukket for mye. ;-) Men helt seriøst... Noen påstår at det er skadelig for nyrene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livato Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Men helt seriøst... Noen påstår at det er skadelig for nyrene? Man kan dø av for mye vann, men akkurat hvor mye du da må helle innpå husker jeg ikke i farten. Så vann er ikke så uskyldig som man skulle tro. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puma Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Ja, det går ann å drikke for mye vann, og det kan være farlig. For mye vann minsker saltinnholdet i blodet og kan føre til hyponatremia (som gir hodepine, svakhetsfølelse, endring i personlighet, ekstrem diare mm). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Men helt seriøst... Noen påstår at det er skadelig for nyrene? Helt seriøst; Aner ikke hvor mye som skal til. Kanskje du skulle spørre på allmennmedisin? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikeren Skrevet 18. april 2001 Forfatter Del Skrevet 18. april 2001 Ja, det går ann å drikke for mye vann, og det kan være farlig. For mye vann minsker saltinnholdet i blodet og kan føre til hyponatremia (som gir hodepine, svakhetsfølelse, endring i personlighet, ekstrem diare mm). Hvor mye snakker vi om da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puma Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Hvor mye snakker vi om da? Tror du må minst drikke 10 liter om dagen før det begynner å nærme seg skadelig mengde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikeren Skrevet 18. april 2001 Forfatter Del Skrevet 18. april 2001 Tror du må minst drikke 10 liter om dagen før det begynner å nærme seg skadelig mengde. Det er jo en del. Jeg drikker 6-7 liter om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poetica Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Det er jo en del. Jeg drikker 6-7 liter om dagen. Drikker du så mye?? Hvorfor det da? Er du så tørst, eller er det nærmest en "uvane"? Hvis du er så tørst, så hadde det nok ikke vært så dumt å få tatt en diabetesprøve. En voksen mann skal vel ha ca 3 liter om dagen. En kvinne mellom 1 1/2 til 2. Selv har jeg det motsatt, jeg drikker for lite, kjenner ikke tørste, og kan drikke 3-4 dl pr dag. Merkelig at vi er så forskjellige, gitt! ) Det er faktisk noen som har drukket så mye at de har dødd av vannforgiftning, for altfor store mengder, av hva det enn er, blir til gift, enkelt og greit. Dette er et problem som har blitt mer og mer kjent i kjølvannet av ecstasybruk (åssen skrives det??). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikeren Skrevet 18. april 2001 Forfatter Del Skrevet 18. april 2001 Drikker du så mye?? Hvorfor det da? Er du så tørst, eller er det nærmest en "uvane"? Hvis du er så tørst, så hadde det nok ikke vært så dumt å få tatt en diabetesprøve. En voksen mann skal vel ha ca 3 liter om dagen. En kvinne mellom 1 1/2 til 2. Selv har jeg det motsatt, jeg drikker for lite, kjenner ikke tørste, og kan drikke 3-4 dl pr dag. Merkelig at vi er så forskjellige, gitt! ) Det er faktisk noen som har drukket så mye at de har dødd av vannforgiftning, for altfor store mengder, av hva det enn er, blir til gift, enkelt og greit. Dette er et problem som har blitt mer og mer kjent i kjølvannet av ecstasybruk (åssen skrives det??). Innbiller meg at det er sunt bare, men så var det altså noen som påsto at det ikke var det... Vann er da sunt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poetica Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Innbiller meg at det er sunt bare, men så var det altså noen som påsto at det ikke var det... Vann er da sunt? Joda, men ikke sunnere jo mer du drikker over anbefalte mengder. Vin er jo også sunt, men jeg tipper at etter en liter er nok den sunne effekten borte! ) What are you? - A camel?? )) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikeren Skrevet 18. april 2001 Forfatter Del Skrevet 18. april 2001 Joda, men ikke sunnere jo mer du drikker over anbefalte mengder. Vin er jo også sunt, men jeg tipper at etter en liter er nok den sunne effekten borte! ) What are you? - A camel?? )) Neida:-) Men 3-4 dl som du drekker er jo veldig lite! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 19. april 2001 Del Skrevet 19. april 2001 Det er jo en del. Jeg drikker 6-7 liter om dagen. Jeg drakk like mye som det hver dag, da jeg gikk gravid og ble veldig dårlig. Problemet mitt derimot var ikke mengden vann, men at jeg glemte å spise. Spiste omtrent bare frukt p.g.a. varmen som var på sommeren. Dette gikk en liten uke før kroppen sa stopp, men det kom seg da jeg spiste saltmat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 22. april 2001 Del Skrevet 22. april 2001 Hei musikeren Det går ann å drikke for mye vann. Det er faktisk veldig farlig da det kan påvirke saltbalansen i blodet. I værste tilfelle kan det være dødelig. Dersom du drikker 6-7 liter vann per døgn bør du be legen sjekke blodsukkeret ditt da det kan være et tegn på diabetes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikeren Skrevet 22. april 2001 Forfatter Del Skrevet 22. april 2001 Hei musikeren Det går ann å drikke for mye vann. Det er faktisk veldig farlig da det kan påvirke saltbalansen i blodet. I værste tilfelle kan det være dødelig. Dersom du drikker 6-7 liter vann per døgn bør du be legen sjekke blodsukkeret ditt da det kan være et tegn på diabetes. Jeg drikker ikke så mye vann fordi jeg føler trang til det, men fordi jeg alltid har hørt det er sunt. Er det ikke det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.