Gå til innhold

Å bli glad i seg selv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som regel er det omvendt. Det er komplisert å være sammen med noen som misliker seg selv.

Hei, jeg tror ofte man rett og slett ikke er så lett å elske av andre, om man ikke er glad i seg selv. Det blir en speiling fra virkeligheten på ens eget indre. Man får sin egen virkelighet speilet tilbake fra andre.

For meg betyr det å være glad i meg selv, å tillate meg selv å reagere på virkeligheten og situasjoner, og ha evnen til å sette grenser, når jeg føler meg krenket.

Det er ikke lett å være glad i seg selv, det er kanskje en livstidsjobb, noe man kanskje aldri kommer helt i mål med, og som må jobbes med hele livet.

Kanskje det er det livet handler om til siste slutt for mange, selve selvaksepteringen.

For min del handle mye om skam, på hva jeg kan tillate meg å føle.

Mye har vært "forbudte" følelser å vise. Når jeg ikke tør å fortelle andre om feks. at jeg er engstelig, redd, føler skyld, bærer jeg benektelsen, og ivaretar meg selv ikke på en god måte, og får det dårlig.

Tror kanskje dette med selvaksept varierer mye fra person til person, og hva som er modning for den enkelte.

For meg så opplever jeg det å være glad i seg selv, som en måte i skulle jobbe med egen aksept.

Gjest Need love

Hei, jeg tror ofte man rett og slett ikke er så lett å elske av andre, om man ikke er glad i seg selv. Det blir en speiling fra virkeligheten på ens eget indre. Man får sin egen virkelighet speilet tilbake fra andre.

For meg betyr det å være glad i meg selv, å tillate meg selv å reagere på virkeligheten og situasjoner, og ha evnen til å sette grenser, når jeg føler meg krenket.

Det er ikke lett å være glad i seg selv, det er kanskje en livstidsjobb, noe man kanskje aldri kommer helt i mål med, og som må jobbes med hele livet.

Kanskje det er det livet handler om til siste slutt for mange, selve selvaksepteringen.

For min del handle mye om skam, på hva jeg kan tillate meg å føle.

Mye har vært "forbudte" følelser å vise. Når jeg ikke tør å fortelle andre om feks. at jeg er engstelig, redd, føler skyld, bærer jeg benektelsen, og ivaretar meg selv ikke på en god måte, og får det dårlig.

Tror kanskje dette med selvaksept varierer mye fra person til person, og hva som er modning for den enkelte.

For meg så opplever jeg det å være glad i seg selv, som en måte i skulle jobbe med egen aksept.

Jeg er klar over det selv, det dere sier. Jeg har en stor jobb å gjøre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...