Gå til innhold

Tror du Gud finnes?

Gjest Jeg lurer på det...

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg lurer på det...
Skrevet

Man burde vel kanskje ha studert bibelen for å kunne gi et ordentlig svar på det.

Det er en del å sette seg inn i for å si det sånn...

Noen som kan gi meg noen gode svar på om Gud virkelig finnes?

Bibelen på nett:

http://www.bibelen.no/

NB: Du må ha studert bibelen grundig for å ikke gi et tynt svar basert på manglende kunnskap.

Finnes det noen av dere her?

Hmmm?

Gjest ukjent i nokså mange tilfeller
Skrevet

Når du spør om vi TROR Gud finnes, så handler det nettopp det: T r o ...

Og ja, jeg tror Gud finnes! På samme måte som du ikke kan se vinden, men føle den - så vet du jo faktisk at vinden finnes. Slik er det for meg i fht Gud. Jeg kan ikke se han, men jeg føler han.

Gjest Calóni
Skrevet

"Man burde vel kanskje ha studert bibelen for å kunne gi et ordentlig svar på det."

Baserer ikke bibelen seg på at Gud finnes? Da er neppe bibelen noe objektivt verk som man kan benytte til å vurdere om Gud finnes eller ikke. I bibelen vil de jo bare omtale Gud som en reell person.

Om dette var et forsøk på å få folk til å lese bibelen (ettersom du skriver at folk må lese bibelen godt før de får svare), så må du bare unnskylde meg ;)

Skrevet

Og bare så du er klar over det så har jeg lest bibelen fra perm til perm. Det står stort sett bare pisspreik der. Moralen er den samme som i alle andre religioner og trosretninger og i Kardemommeloven.

Skrevet

Jeg tror på Gud at Jesus var Guds sønn.

Men å bevise det ut fra Bibelen, som er skrevet for troende, blir feil...

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, nei, vet ikke... Varierer litt fra dag til dag hva jeg tror, men jeg klarer ikke helt å fri meg fra tanken på at det er "noe"...

Skrevet

Nei, jeg tror ikke gud finnes.

Forøvrig er jeg enig i det Dorthe skriver. Og jeg har også lest bibelen fra perm til perm.

Jeg tror menneskene har funnet opp gud for å ha noe å tro på.

Skrevet

Nei. Det er mer mellom himmel og jord enn hva vi vet, men gud finnes ikke.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvorfor må vi studere bibelen for å kunne svare på det?

Det blir som å be noen studere Asbjørnsen og Moe før de svarer på om det faktisk finnes troll ...

Gjest Vinteren
Skrevet

Jeg orker ikke skrive så mye akkurat nå (lat), men jeg tror på Gud/en kraft, men ikke nødvendigvis pga bibelen. Mye som står der som er skrevet av mannfolk, og som passer i det samfunnet de levde i, og mye som er skrevet handler om makt. Men det er nå så...

Gjest Tror heller ikke
Skrevet

Hvorfor må vi studere bibelen for å kunne svare på det?

Det blir som å be noen studere Asbjørnsen og Moe før de svarer på om det faktisk finnes troll ...

Og du tror på troll like lite som på julenissen, går jeg ut i fra. Og allikevel roper du over deg om troll...sånn ca annenhver dag;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og du tror på troll like lite som på julenissen, går jeg ut i fra. Og allikevel roper du over deg om troll...sånn ca annenhver dag;)

Jeg sier herre gud! enda oftere enn jeg roper troll.

Gjest Tror heller ikke
Skrevet

Jeg sier herre gud! enda oftere enn jeg roper troll.

LOL

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...