Gå til innhold

Går det an...?

Gjest Snart 200 kilo??

Anbefalte innlegg

Gjest Snart 200 kilo??
Skrevet

Jeg har nettopp begynt på medisiner (Tolvon). Bare gått på dem siden torsdag. I pakningsvedlegget står det at vektøkning er en av bivirkningene. Jeg har spist normalt alle dagene og klærne sitter som før. Men i dag da jeg veide meg, hadde jeg gått opp 3 kilo! Og da jeg veide meg noen timer senere, hadde jeg gått opp 3 til. Altså 6 kilo på tre dager! Det er da ikke mulig?

Det er ikke feil med vekta, for samboeren min veier det samme som før. Så hva pokker er dette? Vil jeg gå ned igjen når jeg slutter på medisinene? Fikk litt noia nå.

amerikafareren
Skrevet

Jeg tviler på at du har gått opp seks kilo på tre dager, men kontakt legen din. Ikke slutt på medisinene uten legens råd.

Skrevet

Huffda, men det er vel sånn at det ene drar med seg det andre.. Kanskje du må ha noe vanndrivende også? Snakk med legen du.

Gjest Snart 200 kilo??
Skrevet

Huffda, men det er vel sånn at det ene drar med seg det andre.. Kanskje du må ha noe vanndrivende også? Snakk med legen du.

Får man kjøpt noe vanndrivende uten resept?

Skrevet

ups...der står jeg fast. Håper du får svar fra andre her. Drikker du kaffe?

Gjest Det er fortvilt
Skrevet

Jeg la på meg fire kg pr uke. Det tok ti uker før legen lot meg slutte på medisinene. Regn ut selv. Det er ikke vann. Hjelper ikke med vanndrivende. Og vekten går ikke automatisk ned når man slutter med tablettene. Så, ring legen og si du vil slutte med tablettene.

Jeg kjenner ei som også la på seg like mye som meg på disse tablettene. Det er flere av oss.

Gjest det går an
Skrevet

Jeg la på meg nesten tjue kg på en måned når jeg gikk på Tolvon. Så....

Gjest sjokkert
Skrevet

Gikk på tolvon for mange år siden en liten periode. Jeg overdriver ikke.. jeg har alltid vært slank. I løpet av mindre enn en mnd så var jeg skikkelig overvektig. Jeg gikk opp nesten 20 kilo på 3 uker :(

Har hørt flere som har gjordt det samme.

Gjest sjokkert
Skrevet

Jeg la på meg nesten tjue kg på en måned når jeg gikk på Tolvon. Så....

Vi skrev likt.. og har samme erfaringer ser jeg :(

Gjest Snart 200 kilo??
Skrevet

Jeg la på meg fire kg pr uke. Det tok ti uker før legen lot meg slutte på medisinene. Regn ut selv. Det er ikke vann. Hjelper ikke med vanndrivende. Og vekten går ikke automatisk ned når man slutter med tablettene. Så, ring legen og si du vil slutte med tablettene.

Jeg kjenner ei som også la på seg like mye som meg på disse tablettene. Det er flere av oss.

Men hvorfor merker jeg ikke forskjell på klærne da?

Gjest Det er fortvilt
Skrevet

Men hvorfor merker jeg ikke forskjell på klærne da?

Har du vide klær som ikke så lett strammer?

Gjest Snart 200 kilo??
Skrevet

Har du vide klær som ikke så lett strammer?

Nei...

Gjest det går an
Skrevet

Vi skrev likt.. og har samme erfaringer ser jeg :(

Jeg sluttet etter halvannen måned. Orket ikke det der. Fra å veie 57 til å veie 77 var alt for stor overgang. Og jeg som fikk de for å regulere døgnrytmen... Jeg holder meg til sovepiller etter det eksperimentet der.

Godt å høre at ikke det bare har vært meg! :-)

Gjest Snart 200 kilo??
Skrevet

Jeg sluttet etter halvannen måned. Orket ikke det der. Fra å veie 57 til å veie 77 var alt for stor overgang. Og jeg som fikk de for å regulere døgnrytmen... Jeg holder meg til sovepiller etter det eksperimentet der.

Godt å høre at ikke det bare har vært meg! :-)

Gikk du fort ned igjen da, eller måtte det en slankekur til?

Gjest det går an
Skrevet

Gikk du fort ned igjen da, eller måtte det en slankekur til?

Det tok meg to år å få det av igjen. Det satt som spikret!

Jeg måtte slanke meg, eller i alle fall øke aktivitetsnivået ganske kraftig for at de siste ti kiloene skulle forsvinne.

Gjest sjokkert
Skrevet

Det tok meg to år å få det av igjen. Det satt som spikret!

Jeg måtte slanke meg, eller i alle fall øke aktivitetsnivået ganske kraftig for at de siste ti kiloene skulle forsvinne.

Samme som hos meg. Kiloene satt som spikret.. og kroppen min har aldri blitt den samme igjen heller. Fra å kunne spise det jeg ville....må jeg nå passe meg veldig. Går opp i vekt bare jeg ser på mat.

Hvis en bruker disse tablettene for søvnrytmen.. ja da er jeg helt enig med deg. Da er det jammen bedre med en sovetablett innimellom. jeg ble dårlig av tolvon.

Gjest det går an
Skrevet

Samme som hos meg. Kiloene satt som spikret.. og kroppen min har aldri blitt den samme igjen heller. Fra å kunne spise det jeg ville....må jeg nå passe meg veldig. Går opp i vekt bare jeg ser på mat.

Hvis en bruker disse tablettene for søvnrytmen.. ja da er jeg helt enig med deg. Da er det jammen bedre med en sovetablett innimellom. jeg ble dårlig av tolvon.

Samme erfaring igjen! Kroppen blir aldri den samme, dessverre. Jeg har mye lettere for å legge på meg nå, enn før. Og jeg som er så glad i sjokolade. Sukk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...