Gå til innhold

vinter, hva er det beste med den?

Anbefalte innlegg

Gjest Debra irl
Skrevet

Jul er slitsomt, og det er så overdrevet mas om det helt fra oktober - at man blir helt lei av den når den endelig kommmer...

Jeg vet at noen har det sånn. Og det er så trist. Jeg er veldig julemenneske og kan nynne på julesanger fra jeg ser den fordømrade grisen i butikken fra 3 oktober...

Men jeg hadde ikke blitt lei meg om de ventet til rundt 1 desember med pynt og marsipan....

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Patsi

10

• flisa

6

• Dorthe

6

• Mista nikket

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er godt å vite at den kommer hvert år - meget etterlengtet etter en lang vinter :-)

Det er kanskje derfor en er så glad i vår og sommer. Fordi en har vinter?

Skrevet

Jeg vet at noen har det sånn. Og det er så trist. Jeg er veldig julemenneske og kan nynne på julesanger fra jeg ser den fordømrade grisen i butikken fra 3 oktober...

Men jeg hadde ikke blitt lei meg om de ventet til rundt 1 desember med pynt og marsipan....

Jeg synes jula hadde blitt dobbelt så koselig hvis man hadde droppet hele styret med julegaver.

Skrevet

Det er kanskje derfor en er så glad i vår og sommer. Fordi en har vinter?

Jeg har også tenkt på det, ja.

Men det funker jo med en kjølig regntid også da :-)

Skrevet

Vintersport på TV.

Jeg går til og fra jobb de dagene jeg ikke tør kjøre.

Skrevet

Jeg synes jula hadde blitt dobbelt så koselig hvis man hadde droppet hele styret med julegaver.

Man velger jo selv hvor mye "styr" man vil ha mht julegaver.

Jeg tror jula ville blitt stusslig for ungene uten julegavene. Gammel vane vond og vende osv.. ;-)

Gjest Debra irl
Skrevet

hmmm. Der er du og mine svigers enige. Men jeg _elsker_ å finne julegaver jeg.

Skrevet

Man velger jo selv hvor mye "styr" man vil ha mht julegaver.

Jeg tror jula ville blitt stusslig for ungene uten julegavene. Gammel vane vond og vende osv.. ;-)

"Man velger jo selv hvor mye "styr" man vil ha mht julegaver."

Hvordan velger man det selv? Uansett må man jo kjøpe en hel bråte gaver, og det er stress synes jeg. Men i år skal jeg handle alle julegavene på nett, da blir det jo litt moro. Jeg kan ikke forda å gå på handlesenter, jeg blir helt gal i hodet av det.

"Jeg tror jula ville blitt stusslig for ungene uten julegavene. Gammel vane vond og vende osv.. ;-)"

Jo, jeg tror nok ikke det kommer til å forsvinne, men jeg skulle ønske det ikke hadde _blitt_ så voldsomt som det er nå.

Skrevet

hmmm. Der er du og mine svigers enige. Men jeg _elsker_ å finne julegaver jeg.

Jeg ser litt lysere på det i år, for jeg har tenkt å handle mest mulig i nettbutikker - så slipper jeg urslitsomme handlesenter i julerushet.

Gjest Debra irl
Skrevet

Jeg ser litt lysere på det i år, for jeg har tenkt å handle mest mulig i nettbutikker - så slipper jeg urslitsomme handlesenter i julerushet.

Det er en veldig god løsning. Netthandling er veldig effektivt!!! Bra med postive tanker da.

bjelleklang bjelleklang trallalalalei.

Skrevet

Det er en veldig god løsning. Netthandling er veldig effektivt!!! Bra med postive tanker da.

bjelleklang bjelleklang trallalalalei.

Ja, det blir faktisk litt moro :-)

Skrevet

"Man velger jo selv hvor mye "styr" man vil ha mht julegaver."

Hvordan velger man det selv? Uansett må man jo kjøpe en hel bråte gaver, og det er stress synes jeg. Men i år skal jeg handle alle julegavene på nett, da blir det jo litt moro. Jeg kan ikke forda å gå på handlesenter, jeg blir helt gal i hodet av det.

"Jeg tror jula ville blitt stusslig for ungene uten julegavene. Gammel vane vond og vende osv.. ;-)"

Jo, jeg tror nok ikke det kommer til å forsvinne, men jeg skulle ønske det ikke hadde _blitt_ så voldsomt som det er nå.

"Hvordan velger man det selv? Uansett må man jo kjøpe en hel bråte gaver, og det er stress synes jeg."

Ingen MÅ noe som helst, men jeg skjønner jo at man på en måte føler seg forpliktet her...

Avtal med venner og enkelte i familien om å droppe gavestyret. Kjøp bare til tantebarn o.l. Det kan kanskje hjelpe litt? :-)

Skrevet

"Hvordan velger man det selv? Uansett må man jo kjøpe en hel bråte gaver, og det er stress synes jeg."

Ingen MÅ noe som helst, men jeg skjønner jo at man på en måte føler seg forpliktet her...

Avtal med venner og enkelte i familien om å droppe gavestyret. Kjøp bare til tantebarn o.l. Det kan kanskje hjelpe litt? :-)

Nei, det er jo ikke lovpålagt - men det er jo meget sterke forventninger om det...

Skrevet

Nei, det er jo ikke lovpålagt - men det er jo meget sterke forventninger om det...

Sant nok ;-)

Skrevet

Friluftsliv.

Det at en kan bevege seg ute uten å bli svett og varm om en ikke ønsker det.

Skrevet

- Å kunne pakke seg inn i varme ullkåper, store skjerf og luer og votter

- Den rolige, tette lyden av snø

- Varme drikker og gode tepper og mørke dager: unnskyldninger for å tenne stearinlys i leiligheten døgnet rundt

- At man kan våkne om morgenen og se mørkt bli til lyst uten å stå opp grytidlig

- Byen ser så mye penere ut i hvitt, med alle gatelysene og adventsstaker i vinduene, kontrastene er så vakker fra kritthvite lyse morgener til sorte kvelder (når det er på sitt beste)

- Rimperler, snøfnugg og glitter på veien og i grøfta, trærne som har stått nakne en stund og som blir dekket av vakre snøkrystaller

- Lufta, kald ja, men så vanvittig frisk og ren

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...