Gå til innhold

bulker og rare negler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har masse bittesmå bulker i neglene på hendene. Akkurat som små nålestikk. I tillegg har det hvite ytterst på den ene neglen vokst nedover mot siden av neglen så det har blitt en stor klump av hvitt hva det nå er. Pent er det ikke. Er det vitaminer jeg mangler? Hva trenger jeg?

Skrevet

Hei smurf78.

Det tar 6 mnd for en fingernegl å vokse fra roten og helt ut. Derfor kan man inndele neglen i 6 tenkte tverrgående linjer for å tidsfeste riller, linjer og andre merker i neglene.(innerst ved roten er da siste mnd)

Fysiske og følelsesmessige traumer, mangelfull ernæring og akutte infeksjoner kan ha forbindelse til dine merker.Er alle neglene slik?

Du nevner en negl hvor det hvite bygger seg til en klump, hvilken negl er det?

Dersom kroppen sliter på noen måte så vil det ofte slå ut på neglene. Det er ikke lett å si for meg hva det kan være uten å ha sett neglene. Er de myke eller sprø? Fargen sier også litt.

Skrevet

Hei smurf78.

Det tar 6 mnd for en fingernegl å vokse fra roten og helt ut. Derfor kan man inndele neglen i 6 tenkte tverrgående linjer for å tidsfeste riller, linjer og andre merker i neglene.(innerst ved roten er da siste mnd)

Fysiske og følelsesmessige traumer, mangelfull ernæring og akutte infeksjoner kan ha forbindelse til dine merker.Er alle neglene slik?

Du nevner en negl hvor det hvite bygger seg til en klump, hvilken negl er det?

Dersom kroppen sliter på noen måte så vil det ofte slå ut på neglene. Det er ikke lett å si for meg hva det kan være uten å ha sett neglene. Er de myke eller sprø? Fargen sier også litt.

Fargen er normal. Om de er myke eller sprø kan jeg ikke svare på.

Den neglen som det hvite har vokst videre på er på venstre pekefinger.

Har heller ikke noe som har skjedd i livet mitt. Ingen infeksjoner, følelsesmessige greier osv. Tror isåfall heller det ligger på kostholdssiden selvom jeg trodde jeg fikk i meg alt jeg skulle av vitaminer gjennom maten. Tar ikke tilskudd, så kanskje jeg burde det?

Skrevet

Fargen er normal. Om de er myke eller sprø kan jeg ikke svare på.

Den neglen som det hvite har vokst videre på er på venstre pekefinger.

Har heller ikke noe som har skjedd i livet mitt. Ingen infeksjoner, følelsesmessige greier osv. Tror isåfall heller det ligger på kostholdssiden selvom jeg trodde jeg fikk i meg alt jeg skulle av vitaminer gjennom maten. Tar ikke tilskudd, så kanskje jeg burde det?

Fingeren du nevner viser til tykktarmen....

Jeg ville nok ha begynt å ta litt zink i tillegg til multivitaminer var jeg deg. Du kan også høre med de som jobber i helsekost om råd. Tvitvi

Skrevet

Fingeren du nevner viser til tykktarmen....

Jeg ville nok ha begynt å ta litt zink i tillegg til multivitaminer var jeg deg. Du kan også høre med de som jobber i helsekost om råd. Tvitvi

Jeg har en "Bulkete" venstre lillefinger....har du peiling på hva det kan komme av?

Skrevet

Jeg har en "Bulkete" venstre lillefinger....har du peiling på hva det kan komme av?

venstre lillefingernegl altså...

Skrevet

Hei. Dersom jeg hadde deg her som klient,så ville jeg kunne gjort flere undersøkelser.

Lillefinger(negl) er koplet til hjerte og tynntarm. Energien i organmeridianene våre belastes dersom vi utsettes for sykdommer og sterke følelser. Merker i negl kan komme av akutte infeksjoner, dårlig ernæring og ved fysiske og følelsesmessige traumer/hendelser.

Du kan kanskje tenke over om du reagerer på noen mat typer?

Dersom hele neglen din er bulkete, helt inn til negleroten (siste mnd), så har du/energien kanskje slitt en stund.

Dette med neglen trenger ikke varsle deg noe alvorlig, bare så det er sagt! Jeg anbefaler deg en tur til naturterapaut fordi denne kan gi deg bedre svar enn jeg kan via data. lykke til!

Skrevet

Hei. Dersom jeg hadde deg her som klient,så ville jeg kunne gjort flere undersøkelser.

Lillefinger(negl) er koplet til hjerte og tynntarm. Energien i organmeridianene våre belastes dersom vi utsettes for sykdommer og sterke følelser. Merker i negl kan komme av akutte infeksjoner, dårlig ernæring og ved fysiske og følelsesmessige traumer/hendelser.

Du kan kanskje tenke over om du reagerer på noen mat typer?

Dersom hele neglen din er bulkete, helt inn til negleroten (siste mnd), så har du/energien kanskje slitt en stund.

Dette med neglen trenger ikke varsle deg noe alvorlig, bare så det er sagt! Jeg anbefaler deg en tur til naturterapaut fordi denne kan gi deg bedre svar enn jeg kan via data. lykke til!

Tusen takk, det var et interesant svar :) Tenker det skyldes dårlig ernæring jeg..

Åssen kan du alt dette her? :)

Skrevet

Tusen takk, det var et interesant svar :) Tenker det skyldes dårlig ernæring jeg..

Åssen kan du alt dette her? :)

:) Jeg har tatt noen kurser vettu. Sett i gang med sunn mat og multivitaminer :)

Skrevet

:) Jeg har tatt noen kurser vettu. Sett i gang med sunn mat og multivitaminer :)

Tatt på senga der.. hehe.... :D I morgen begynner jeg et nytt og bedre liv... trur eg.. :P (har kjøpt tran :D)

Gjest klemt fingeren, da?
Skrevet

venstre lillefingernegl altså...

Du har ikke rett og slett bare

Skrevet

Tatt på senga der.. hehe.... :D I morgen begynner jeg et nytt og bedre liv... trur eg.. :P (har kjøpt tran :D)

Det er bare du alene som har ansvar for å passe på at ditt liv blir godt og langt å leve vet du. Kjør på! :)

Skrevet

Du har ikke rett og slett bare

Nei.. faktisk ikke.. hehe...

Gjest klemt fingeren, da?
Skrevet

Nei.. faktisk ikke.. hehe...

Bare en tanke, da jeg selv har en negl som er konstant buklete etter en gammel klemskade.:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...