Gå til innhold

Det føles som om jeg drukner..

Anbefalte innlegg

Gjest tjukka22

Jeg er 22 år men har aldri hatt en kjæreste. Jeg har heller aldri hatt sex. Jeg tåler ikke at folk tar på meg, samtidig som det er det eneste jeg ønsker at de skal gjøre. Jeg er ikke tilfreds med kroppen min og det er når folk tar i meg, eller skal klemme på meg, spesielt rundt livet/ magen og dette gjelder spesielt med menn at jeg får angst....Jeg tenker hele tiden på hvordan andre oppfatter mitt utseendet og fokuserer hele tiden på at hvis en gutt for eksempel prøver seg på meg( Det skjer ikke ofte men det skjer) så får jeg angst for at når vi kommer til den nakne delen så vil han vemmes over hvordan jeg ser ut uten klær. Jeg har angst for at jeg er mer hårete enn andre jenter (på lårene, i skrittet, ansiktet, overalt!!) Og når jeg kjenner mitt eget flesk disse og blir kvalm tør jeg ikke tenke på hva enn mann vil føle, spesielt under sex. Jeg er en person somikke slipper noen innpå meg. Har jeg det tungt eller er lei meg forteller jeg det til ingen. Det var kanskje dette som førte til at i tenårene drev jeg med selvskading, men det er lenge siden nå. Men jeg drømte en natt for ikke så¨lenge siden, at jeg kollapset i gråt mens jeg skjærte meg, og det føltes så godt... det er veld dette som gjør at jeg skriver inn her, for jeg vil ikke begynne slik igjen. Men det føles også som om ingen kan bli virkelig glad i meg. Av alle de menn jeg har hatt med å gjøre så føles det egentlig ut som om menn ikke kan elske noen i det hele tatt...Og nå kommer vinteren og mørket å da blir alt så mye verre...

Jeg har vurdert å begynne til psykolog men jeg takler ikke å prate om følelser, samtidig som det føles at å bare prate med noen ikke kan hjelpe meg....

Hvordan fungerer det med en psykolog, hvordan kan en hjelpe meg? og hvor mye koster det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251948-det-f%C3%B8les-som-om-jeg-drukner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tror du kan ha svært god nytte av å snakke med en psyokolog, behovet er der ihvertfall. du betaler en egenandel på ca 1600,- deretter er behandlingen gratis. du får henvising fra din primærlege, så time hos ham/henne er første skritt.

der finnes hjelp. og ja,- det er hjelp i å prate.

ønsker deg lykke til

Gjest nummer1

Jeg har d litt på samme måte som deg når d gjelder å bli tatt på av andre. Jeg vil så gjerne-men skjemmes over kroppen min. Jeg tror dette har mye m selvtillit å gjøre jeg..Møter du en gutt som er glad i deg så må du ikke fokusere så mye på kroppen,tror jeg.D blir slitsomt for begge to. Er han seriøst glad i deg så tror jeg nok d indre betyr mer enn d ytre for ham..Og tenk hvor kjedelig d hadde vært hvis alle hadde vært like...!! Selv er jeg gift og etter mange år så har jeg funnet ut at han er glad i meg for akkurat den jeg er;) (og jeg er overvektig) Jeg forstår at du ikke har d lett og anbefaler deg å gå til legen din og få hjelp for dine probl. Dette er ikke noe nederlag-dette blir helt klart en gevinst til deg selv. For du skal ha m deg kroppen resten av livet...!Men du må være ærlig og fortelle legen din akkurat hvordan du har d for å bli tatt alvorlig. På denne måten får du best hjelp også. For der finnes hjelp og få, der finnes medisiner og psykologer som helt sikkert kan hjelpe deg som mange andre.. tenker på deg...! Klem:)

Kjære deg,

Det du kan være helt sikker på er: En gutt som legger an på deg eller prøver å sjekke deg opp, gjør det fordi han synes du et attraktiv. Han ser at du er fin og tiltrekker han.

De aller, aller fleste menn tiltrekkes ikke av tynne beinrangler, men heller litt frodige jenter som ser sunne ut.

Jeg tror alle unge en eller annen periode i livet er veldig opptatt av om man ser "normal" ut. Spesielt når det kommer til ting som har med kjønn og nakenhet å gjøre.

Jeg er helt sikker på at du også ser ut som en helt normal fin jente. Jeg synes absolutt at du skal få time hos psykolog. Husk at en psykolog er ikke bare en som du skal åpne deg for. Han/hun kan også LÆRE mennesker å åpne seg. Og det er ganske viktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...