Gå til innhold

krykker

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor får en tak i krykker egentlig? Ikke på legesenteret regner jeg med?

klarer ikke gå på beinet lenger. Trolig betennelse i kne(?)

aldri vært borti noe sånt før, så spørr her...

Gjest mot et depositum,
Skrevet

Sykehus har krykker for utlån

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du får lånt krykker på kommunens hjelpemiddelsentral. De bringer dem også hjem til deg, hvis du ikke klarer å hente dem selv.

Skrevet

Hei, var det du som hadde en tråd om vondt kne? Har du fått time til legesjekk? Det kan være betennelse, men det kan også være noe annet som man bør kontollere. Vil ikke skremme deg, men "bedre føre var enn etter snar" God bedring!

Skrevet

Hei, var det du som hadde en tråd om vondt kne? Har du fått time til legesjekk? Det kan være betennelse, men det kan også være noe annet som man bør kontollere. Vil ikke skremme deg, men "bedre føre var enn etter snar" God bedring!

ja, det var meg, fikk selvfølgelig ikke time før i morgen. Har grått av smerte i natt, men vært "flink" og ikke plage legevakta på søndag, men dra til fastlegen på mandagen. Takken er at jeg må vente enda en dag.

Nå gjør det jo vondt i beinet når jeg hinker også, for det rister jo i kneet.

Skrevet

ja, det var meg, fikk selvfølgelig ikke time før i morgen. Har grått av smerte i natt, men vært "flink" og ikke plage legevakta på søndag, men dra til fastlegen på mandagen. Takken er at jeg må vente enda en dag.

Nå gjør det jo vondt i beinet når jeg hinker også, for det rister jo i kneet.

Du forklarte grunnen til at du ville ha timen? Huff, det er tragiskt at du må vente når det gjør så vondt!! Er fargen lik med det andre benet? Hoven?

Skrevet

Du forklarte grunnen til at du ville ha timen? Huff, det er tragiskt at du må vente når det gjør så vondt!! Er fargen lik med det andre benet? Hoven?

Ja, fortalte hva det gjaldt...

er ganske et stort rødt hovent område under kneet.Ved siden en gul blåflekk. Og ganske stiv. Bankende smerte. Men er ikke like skrekkelig vondt når jeg sitter rolig, verst når jeg rører det eller hinker. Begynte gråte da jeg måtte stå opp idag og hinke til toaletten. Hva kan det være?

Skrevet

Ja, fortalte hva det gjaldt...

er ganske et stort rødt hovent område under kneet.Ved siden en gul blåflekk. Og ganske stiv. Bankende smerte. Men er ikke like skrekkelig vondt når jeg sitter rolig, verst når jeg rører det eller hinker. Begynte gråte da jeg måtte stå opp idag og hinke til toaletten. Hva kan det være?

Prøv tigerbalsam inntil du kommer til legen, eller is. Du har kanskje frossene grønnsaker i frysen..Hold deg mest i ro, så ordner det seg nok. Skulle det bli helt totalt forferdelig så ring legevakten du. Trøsteklem fra meg!

Jeg vil veldig gjerne høre fra deg når legen har sett på deg!

Skrevet

Du får lånt krykker på kommunens hjelpemiddelsentral. De bringer dem også hjem til deg, hvis du ikke klarer å hente dem selv.

Nei, der får bare folk som trenger dem pga sykdom og funksjonshemming. Man må nok på midlertidig utlån.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei, der får bare folk som trenger dem pga sykdom og funksjonshemming. Man må nok på midlertidig utlån.

Er bekkenløsning pr definisjon sykdom eller funksjonshemming?

Det er kanskje det? Jeg fikk i hvert fall krykker fra hjelpemiddelsentralen av den grunn.

Skrevet

Det er kanskje det? Jeg fikk i hvert fall krykker fra hjelpemiddelsentralen av den grunn.

På www.nav.no står det:

Har du dårlig balanse eller problemer med å gå, kan du ha rett til hjelpemidler. Hjelpemiddelsentralen låner ut utstyr når problemene er varige (mer enn to år). Har du et kortvarig behov for hjelpemidler, må du ta kontakt med kommunen.

Kommunene er pliktig til at ha lager av hjelpemidler til korttids utlån.

Vennlig hilsen

Gjest Ulvinnen
Skrevet

På www.nav.no står det:

Har du dårlig balanse eller problemer med å gå, kan du ha rett til hjelpemidler. Hjelpemiddelsentralen låner ut utstyr når problemene er varige (mer enn to år). Har du et kortvarig behov for hjelpemidler, må du ta kontakt med kommunen.

Kommunene er pliktig til at ha lager av hjelpemidler til korttids utlån.

Vennlig hilsen

Ok, takk for info.

Skrevet

Her i Oslo er det rundt 8-12 mnd ventetid på hms så jeg tviler på at du har fått dem der. Svangerskapet hadde jo vært ferdig før du hadde fått dem ;o)

På hms for midlertidig utlån er det bare å dra opp og hente eller få altmuligmennene til å hente, da tar det rundt 8 uker.

Hms gir bare ut til sykdom eller skade som varer 3 år eller lenger.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Her i Oslo er det rundt 8-12 mnd ventetid på hms så jeg tviler på at du har fått dem der. Svangerskapet hadde jo vært ferdig før du hadde fått dem ;o)

På hms for midlertidig utlån er det bare å dra opp og hente eller få altmuligmennene til å hente, da tar det rundt 8 uker.

Hms gir bare ut til sykdom eller skade som varer 3 år eller lenger.

Men så bor ikke jeg i Oslo heller, da :-)

Skrevet

Men så bor ikke jeg i Oslo heller, da :-)

Men den regelen med 3 år gjelder over hele landet men kanskje hms og midlertidig utlån ligger på samme sted.

Midlertidig utlån gir gjerne ut brukte ting som folk trenger en periode.

Nei, takk din skaper for at du ikke tilhører hms i Oslo, den har ventelister på opptil flere år. Jeg har ventet i 2,5 år nå på den ene tingen og nå ligger det hos altmuligmannen som bruker lang tid på å levere og montere det.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Men den regelen med 3 år gjelder over hele landet men kanskje hms og midlertidig utlån ligger på samme sted.

Midlertidig utlån gir gjerne ut brukte ting som folk trenger en periode.

Nei, takk din skaper for at du ikke tilhører hms i Oslo, den har ventelister på opptil flere år. Jeg har ventet i 2,5 år nå på den ene tingen og nå ligger det hos altmuligmannen som bruker lang tid på å levere og montere det.

Jeg vet at jeg fikk låne krykkene etter å ha kontaktet hjelpemiddelsentralen, og at de kom og leverte dem på døra til meg.

Men om de deler telefon/hus med en sentral for midlertidig utlån har jeg ingen anelse om. Den midlertidige sentralen dere snakker om har jeg ikke hørt om før. Mulig at de to instansene er slått sammen i denne kommunen, jeg aner som sagt ikke.

Skrevet

Prøv tigerbalsam inntil du kommer til legen, eller is. Du har kanskje frossene grønnsaker i frysen..Hold deg mest i ro, så ordner det seg nok. Skulle det bli helt totalt forferdelig så ring legevakten du. Trøsteklem fra meg!

Jeg vil veldig gjerne høre fra deg når legen har sett på deg!

er glad nå, kneet har blitt bedre av seg selv og jeg kan gå på det nå selv om det er litt ubehagelig. Det var en betennelse i slimposen under kneet, og legen sier det vil bli helt bra igjen. Han skrev at jeg kan prøve kjøpe en gel som heter Orudis om jeg får det tilbake.

Skrevet

er glad nå, kneet har blitt bedre av seg selv og jeg kan gå på det nå selv om det er litt ubehagelig. Det var en betennelse i slimposen under kneet, og legen sier det vil bli helt bra igjen. Han skrev at jeg kan prøve kjøpe en gel som heter Orudis om jeg får det tilbake.

ååå nå ble jeg også glad! Det jeg var litt redd for var om det kunne være blodpropp.... Takk og lov at det ikke var det! Da må du ha riktig god bedring, og ei god natt søvn etterhvert.

Skrevet

ååå nå ble jeg også glad! Det jeg var litt redd for var om det kunne være blodpropp.... Takk og lov at det ikke var det! Da må du ha riktig god bedring, og ei god natt søvn etterhvert.

takk for støtten:) Godt at noen bryr seg når man sitter alene og er redd og har det vondt...jeg var litt redd for at det skulle være blodpropp selv, men heldigvis var det ufarlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...