Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Gjest lonecat
Skrevet

Hei?

Jeg er ei dame på 28 som nå har begge mine barn i barnehagen. Det resulterer at jeg ikke vil sitte hjemme så jeg søker på jobb her og der. Problemet er bare det at jeg har ikke så mye å komme med. Jeg har ingen utdannelse. Min bakgrunn er ikke som de fleste sin kanskje? Det har ikke vært lett før jeg fikk barn. Jeg har avsluttet terapi for 2 år siden å jeg er et annet menneske nå. Jeg vet ikke helt hvem jeg skal prate med om å få en sjanse til å begynne på nytt. Jeg vil ha en utdannelse slik at jeg kan få meg en jobb å gi mine barn en trygg tilværelse å hjem. Er det noen som befinner seg i samme situasjon der ute? Noen som har noe tips? Hvis så, vær så snill å del? Jeg sitter med den ene hånden oppå den andre her nå. Å det tærer på meg...

Gjest et forslag
Skrevet

Snakk med sykehjemmet der du bor. Ta ekstravakter i første omgang (det er lett å få), og siden kan du vurdere hjelpepleien. Da er det også undervisning på dag eller på nett. Du kan si at du kan ta dagvakter.

Gjest lonecat
Skrevet

Snakk med sykehjemmet der du bor. Ta ekstravakter i første omgang (det er lett å få), og siden kan du vurdere hjelpepleien. Da er det også undervisning på dag eller på nett. Du kan si at du kan ta dagvakter.

Men jag har jo ingen utdannelse. Jeg forstår ikke helt hva du mener? Jeg har bestått gk bare skjønner du.

Takker for svar :D

Skrevet

Assistentjobber i helsevesenet krever ikke alltid utdannelse og kan være en mulighet. Butikker har jo også jobber for ufaglærte. Og da er jo spekteret stort så du kan velge type butikk. Det gjelder å finne ledige stillinger bare....

Gjest et forslag
Skrevet

Men jag har jo ingen utdannelse. Jeg forstår ikke helt hva du mener? Jeg har bestått gk bare skjønner du.

Takker for svar :D

Du kan starte som assistent uten utdannelse. Jeg har en venninne som gjorde det, og siden startet hun på hjelpepleien og fikk fagbrev. Du får opplæring og kan evt ta kurs innen pleie (f.eks. brevkurs, se nki/nks/folkets brevskole). Ring sykehjemmet eller gå personlig og hør med dem. Du kan levere en søknad der du skriver at du ønsker ekstravakter dersom de ber om det.

Gjest lonecat
Skrevet

Du kan starte som assistent uten utdannelse. Jeg har en venninne som gjorde det, og siden startet hun på hjelpepleien og fikk fagbrev. Du får opplæring og kan evt ta kurs innen pleie (f.eks. brevkurs, se nki/nks/folkets brevskole). Ring sykehjemmet eller gå personlig og hør med dem. Du kan levere en søknad der du skriver at du ønsker ekstravakter dersom de ber om det.

Dette hørtes VELDIG spennende ut. skal sjekke det. Men når du sier hjelpepleien, mener du hjelpepleier? å hva er det dem gjør vet du det?

Takk for svar :D

Mvh lonecat.

Gjest et forslag
Skrevet

Dette hørtes VELDIG spennende ut. skal sjekke det. Men når du sier hjelpepleien, mener du hjelpepleier? å hva er det dem gjør vet du det?

Takk for svar :D

Mvh lonecat.

Du finner ut etter hvert. ;-)

For å komme i gang ville jeg gått en tur til sykehjemmet I DAG og snakket med dem. Ansatte viser deg nok hvilket kontor du skal til, og så tar du det fra der. Start som assistent og se om du trives i arbeidet.

Gjest lonecat
Skrevet

Du finner ut etter hvert. ;-)

For å komme i gang ville jeg gått en tur til sykehjemmet I DAG og snakket med dem. Ansatte viser deg nok hvilket kontor du skal til, og så tar du det fra der. Start som assistent og se om du trives i arbeidet.

nå føler jeg meg bedre takk :D

Er fylt med håp å inspirasjon. Takk for svar :D Skal undersøke idag.

Ha en riktig go dag!

Mvh Lonecat

Skrevet

aetat er jo der og skal kunne hjelpe deg da. Prøv, og ikke gi deg ved første motstand. Stå på, du har rett på skikkelig hjelp. Ellers er det vel bare å ha stå-på-vilje og ikke gi seg andre steder heller. Det ordner seg dette. Lykke til :o)

Skrevet

Begynn å studer!! Det begynte tanta mi med da hun var 35 og hadde 3 barn. - Mye pga. de samme grunnene som du nevner.

Skrevet

Gå inn på Uloba sine sider og søk på jobb som personlig assistent. Da kan du se hvor mange timer du kan få jobbet og du har helt sikkert tid til å studere ved siden av også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...