Gå til innhold

Er det forskjell på leger før og nå?

Anbefalte innlegg

Gjest nytrend?
Skrevet

Har noen i nær familie som har slitt veldig med leger, blitt feilbehandlet, de gidder knapt rikke en finger for henne og feilmedisinerer henne. Har nylig hørt om flere som også er veldig misfornøyd med legene...

Er det en ny trend at legene ikke lenger bryr seg lenger?

Skrevet

Jeg tror heller at det er skjedd en forandring med pasientene. De er mer opplyste og stiller høyere krav enn før. For noen år tilbake kom folk med lua i hånden til legen og skammet seg nærmest for å bruke av hans dyrebare tid - sånn er det heldigvis ikke lenger.

Skrevet

Jeg tror heller at det er skjedd en forandring med pasientene. De er mer opplyste og stiller høyere krav enn før. For noen år tilbake kom folk med lua i hånden til legen og skammet seg nærmest for å bruke av hans dyrebare tid - sånn er det heldigvis ikke lenger.

Åjoda jeg hører stadig om folk som kvier seg for å gå til legen. "-jeg var der jo forrige mnd" osv.. Men er enig i at folk er mer opplyste nå enn før. Mye kan man lese seg til på nettet og i bøker.

Skrevet

Åjoda jeg hører stadig om folk som kvier seg for å gå til legen. "-jeg var der jo forrige mnd" osv.. Men er enig i at folk er mer opplyste nå enn før. Mye kan man lese seg til på nettet og i bøker.

Ja, autoritesskrekken sitter dypt forankret hos mange fortsatt, dessverre.

Skrevet

For det første har legene bare 10-20 minutter satt av til hver pasient. Det er veldig lite i mange tilfeller.

For det andre er min erfaring at når legen ikke klarer å sette en diagnose med en gang, så blir det uinteressant. Egentlig litt merkelig, men det kan absolutt virke slik.

Men vi som er pasienter skal ikke sitte der med hendene i fanget. Vi skal stille krav til legen vår, og vi skal stille krav til oss selv. Vi har også ansvar for egen helse.

Skrevet

Har helt motsatt erfaring når det gjelder legen min.

Han er i et team med turnusleger og uansett hvem jeg kommer inn til så tar de seg tid til å høre etter og undersøke.

Særlig nøye er de med mine barn, og det føles godt!

Tror man bare må lete etter en doktor som man passer sammen med. Kjemi og forventninger er viktige stikkord.

Bytt fastlege hvis man er misforøyd!

Skrevet

Som noen skriver under her så har også pasientene forandret seg. Noen har lest om og tror de vet hvilken sykdom de har. Kverulerer og nesten bestiller hva slags behandling og medisiner de tror de skal ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...