Gå til innhold

Halsonde - og 'kuler' på halsen

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret nå ja
Skrevet

Er litt bekymret nå!!!

Har vært en del plaget med litt sår/vond hals i høst. Sånn at det har kommet og gått. Ikke vært spesilet ille, men hatt sår/vond hals noen dager, så forsvinner det, så kommer det tilbake igjen, etter noen dager/uke.

Men i den grunn har jeg også litt vondt/ubehag på framsiden av halsen.

Når jeg legger hodet bakover så kan jeg også kjenne to kuler, på str. med en ert. Er det vanlig når man er litt plaget med vond hals????

Er det lymfer/kjerteler som man kjenner fordi man har litt halsonde????

Håper noen har noen gode svar til meg, på forhånd takk.

Skrevet

Veldig sannsynlig lymfekjertler ja. Men ertestørrelse er ikke spesielt stort, de kan bli digre på halsen, rett under kjeven.

Gjest samme hos oss
Skrevet

Lymfekjertler kan komme både foran og bak på halsen. Og de blir forstørret når det er infeksjon som halsonde jo er.

Vi har et barn med kul på halsen for tiden, det vonde i halsen er gått vekk, men kulen er fortsatt der selvom den er som en ert nå.

Legen sier at slike kuler kan sitte i mange uker etterpå.

Så vi får ta tiden til hjelp.

Gjest bekymret nå ja
Skrevet

Lymfekjertler kan komme både foran og bak på halsen. Og de blir forstørret når det er infeksjon som halsonde jo er.

Vi har et barn med kul på halsen for tiden, det vonde i halsen er gått vekk, men kulen er fortsatt der selvom den er som en ert nå.

Legen sier at slike kuler kan sitte i mange uker etterpå.

Så vi får ta tiden til hjelp.

Ok, takk for svar!

Men var 'kulen' på halsen også vond. Det er i grunn det jeg er bekymret for, den er foran på halsen. Men så klart, jeg tar jo der ofte for å kjenne på kulen også da, hjelper jo ikke akkurat det heller da.

Gjest bekymret nå ja
Skrevet

Veldig sannsynlig lymfekjertler ja. Men ertestørrelse er ikke spesielt stort, de kan bli digre på halsen, rett under kjeven.

Ja, jeg vet jo at lymfekjertler kan bli ganske så store.

Men hos meg så er det mer midt på halsen at den 'ertekulen' er, også er den vond, iallefall vondt på det området. Og det er det som bekymrer meg mest.

Tusen takk for svar.

Gjest bekymret nå ja
Skrevet

Det er nok hovne kjertler.

Takk for svar.

Ja får jo håpe det er det det er.

Gjest samme hos oss
Skrevet

Ok, takk for svar!

Men var 'kulen' på halsen også vond. Det er i grunn det jeg er bekymret for, den er foran på halsen. Men så klart, jeg tar jo der ofte for å kjenne på kulen også da, hjelper jo ikke akkurat det heller da.

Da halsen var sår så var kulen veldig øm. Da halsen ble god så er ikke kulen vond lenger.

Legen sa at vi ikke skulle kjenne mer en 1 gang i uka fordi man blir jo småsprø av å kjenne på den hver dag og ikke oppleve noen forandring så fort.

Man skal bare oppleve at den vil bli mindre etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...