Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Wenche på kjøkkenet i Frokost-tv mener det er viktig å røre inn eggehviten med store tak i røren...

Og med det samme jeg er igang: Synes det er ganske artig med disse som uttaler "og" tydelig og artikulert, med markert "g" og et lite "eh" bak. Altså sånn: og'eh.

Det artige er at de gjør det også når det skal være "å". Det vil si "å" som i infinitivsmerke.

Joa, fine i målet ska'rem værra. Men grammatikk har'em ikke greie på;-)

Skrevet

Det med oG som infinitivsmerke har jeg også merket meg...

morsomt.

Kanskje vi skal gjeninnføre *at* som infinitivsmerke isteden?

Skrevet

Det med oG som infinitivsmerke har jeg også merket meg...

morsomt.

Kanskje vi skal gjeninnføre *at* som infinitivsmerke isteden?

Ja!

"At røre i røren". Det hørtes jo fabelaktig fjongt ut. c",)

Skrevet

Helt enig! Merkelig fenomen:)

Jeg trur enkelte gjerne vil være litt finere enn de er;-)

Skrevet

Overraskende innlegg med tanke på overskriften! ;-)

Men er enig med deg - har registrert det samme selv (dog kanskje ikke om Wenche), og har forundret meg over fenomenet.

Skrevet

Politikerene har ofte den eh i setningene sine. Har blitt forklart at det er fordi de tenker mens de snakker. Ikke for at jeg tror de tenker så mye da..

Skrevet

Politikerene har ofte den eh i setningene sine. Har blitt forklart at det er fordi de tenker mens de snakker. Ikke for at jeg tror de tenker så mye da..

Jeg vet hvorfor - det er for å holde på ordet til man får tenkt ferdig - så ingen skal bryte inn.

Skrevet

Jeg vet hvorfor - det er for å holde på ordet til man får tenkt ferdig - så ingen skal bryte inn.

Ligger nok en sannhet i det du sier der ja

Skrevet

Eller for å gi inntrykk av at de tenker. Eller for å dekke over at de egentlig ikke har så veldig mye å komme med;-) Legger inn noen "og'eh", så høres det mye bedre ut. Og folk flest kjøper det. Se bare hvor mange som stemmer frp:-D

Skrevet

Eller for å gi inntrykk av at de tenker. Eller for å dekke over at de egentlig ikke har så veldig mye å komme med;-) Legger inn noen "og'eh", så høres det mye bedre ut. Og folk flest kjøper det. Se bare hvor mange som stemmer frp:-D

:-)) Når en først begynner å legge merke til det er det utrolig mange som gjør det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...