musikeren Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Wenche på kjøkkenet i Frokost-tv mener det er viktig å røre inn eggehviten med store tak i røren... Og med det samme jeg er igang: Synes det er ganske artig med disse som uttaler "og" tydelig og artikulert, med markert "g" og et lite "eh" bak. Altså sånn: og'eh. Det artige er at de gjør det også når det skal være "å". Det vil si "å" som i infinitivsmerke. Joa, fine i målet ska'rem værra. Men grammatikk har'em ikke greie på;-) 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Hehe, hva du får med deg! Våken er du i allefall. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Det med oG som infinitivsmerke har jeg også merket meg... morsomt. Kanskje vi skal gjeninnføre *at* som infinitivsmerke isteden? 0 Siter
cecily Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Det med oG som infinitivsmerke har jeg også merket meg... morsomt. Kanskje vi skal gjeninnføre *at* som infinitivsmerke isteden? Ja! "At røre i røren". Det hørtes jo fabelaktig fjongt ut. c",) 0 Siter
musikeren Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Skrevet 30. oktober 2006 Helt enig! Merkelig fenomen:) Jeg trur enkelte gjerne vil være litt finere enn de er;-) 0 Siter
morsan Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Overraskende innlegg med tanke på overskriften! ;-) Men er enig med deg - har registrert det samme selv (dog kanskje ikke om Wenche), og har forundret meg over fenomenet. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Politikerene har ofte den eh i setningene sine. Har blitt forklart at det er fordi de tenker mens de snakker. Ikke for at jeg tror de tenker så mye da.. 0 Siter
flisa Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Politikerene har ofte den eh i setningene sine. Har blitt forklart at det er fordi de tenker mens de snakker. Ikke for at jeg tror de tenker så mye da.. Jeg vet hvorfor - det er for å holde på ordet til man får tenkt ferdig - så ingen skal bryte inn. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg vet hvorfor - det er for å holde på ordet til man får tenkt ferdig - så ingen skal bryte inn. Ligger nok en sannhet i det du sier der ja 0 Siter
musikeren Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Skrevet 30. oktober 2006 Politikerene har ofte den eh i setningene sine. Har blitt forklart at det er fordi de tenker mens de snakker. Ikke for at jeg tror de tenker så mye da.. Eller for å gi inntrykk av at de tenker. Eller for å dekke over at de egentlig ikke har så veldig mye å komme med;-) Legger inn noen "og'eh", så høres det mye bedre ut. Og folk flest kjøper det. Se bare hvor mange som stemmer frp:-D 0 Siter
Mista nikket Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Eller for å gi inntrykk av at de tenker. Eller for å dekke over at de egentlig ikke har så veldig mye å komme med;-) Legger inn noen "og'eh", så høres det mye bedre ut. Og folk flest kjøper det. Se bare hvor mange som stemmer frp:-D :-)) Når en først begynner å legge merke til det er det utrolig mange som gjør det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.