Gå til innhold

Hvor ille er det å ikke ha bilen i garasje?

Anbefalte innlegg

Gjest inne eller ute
Skrevet

Vi har to biler og av praktiske årsaker jeg ikk gidder utbrodere er det veldig mye enklere å ha den eldste bilen inne, den nyeste ute. Den blir mye mer jobb og klønete motsatt.

Sliter det veldig på bilen at den står ute?

Skrevet

En bil som står mesteparten av "ubrukt tid" i garasje, holder seg vesentlig bedre i lakken enn en som står ute hele tiden.

Så det er et "gyldig" argument for å ta best vare på den bilen som fra før er best holdt/nyest - spesielt med tanke på salg en gang i fremtiden.

Men så er det selvfølgelig sikkert en del andre argumenter som kan veies mot dette - og som bare dere kjenner til......

Skrevet

Vi har ikke bil i garasje. Vi vasker, polerer og gjør så godt vi kan for å ha den lenge :) Jeg vil ikke si det er ille i det hele tatt :)

Skrevet

Lakken slites mer og ikke minst vinduene på grunn av skraping av is om vinteren.

Ellers er det jo svært behagelig da å ha bilen i garasjen om vinteren. Deilig å slippe å skrape is og koste av snø:-)

Skrevet

Lakken slites mer og ikke minst vinduene på grunn av skraping av is om vinteren.

Ellers er det jo svært behagelig da å ha bilen i garasjen om vinteren. Deilig å slippe å skrape is og koste av snø:-)

Dersom du legger en fillerye (gjerne av plast) over frontruta, så sparer du skrapetid!

Skrevet

Dersom du legger en fillerye (gjerne av plast) over frontruta, så sparer du skrapetid!

Det er en god idé som jeg forbannet meg over at jeg nesten ALDRI husket å gjøre da jeg kjørte bil selv. Spesiellt de morgenene hvor jeg regelrett måtte _hakke_ is av frontruta :-)

".........................................."

Skrevet

Det er en god idé som jeg forbannet meg over at jeg nesten ALDRI husket å gjøre da jeg kjørte bil selv. Spesiellt de morgenene hvor jeg regelrett måtte _hakke_ is av frontruta :-)

".........................................."

Jada, jeg har glemt jeg også. Men jøss så flink jeg skal være i vinter ;)

Skrevet

Sant det, men da er det like lettvint å kjøre inn i garasjen, i alle fall i min garasje.

Skrevet

Ja, det sliter mye på bilen at den står ute. Ikke bare på vinteren, med snø og is, men også om sommeren med sola som steiker på lakken. Jeg ville ikke latt den nyeste bilen stå ute hvis det fantes et alternativ. Verdien på bilen faller mye raskere når den står ute.

Skrevet

Sant det, men da er det like lettvint å kjøre inn i garasjen, i alle fall i min garasje.

Ja om man har garasje så ville det vært flaut å ikke gidde å kjøre den inn!

Skrevet

Hehe, er nok mange som ikke kjører inn bilen selv om garasjeportene står vid-åpne:-)

Skrevet

Vi har noen naboer med to splitter nye lekre biler og en dobbeltgarasje. Tror de bruker garasje maks ti døgn i året....

Nei - begge bilene står pent parkert utenfor garasjen! Og merkelig nok så har ingen av gatas unger (inkludert mine tre) vært borti dem, verken med sykler eller steiner....

Vi har to biler, og en enkeltgarasje. Og i garasjen står det alltid en bil, som regel den nyeste.

Skrevet

Vi har noen naboer med to splitter nye lekre biler og en dobbeltgarasje. Tror de bruker garasje maks ti døgn i året....

Nei - begge bilene står pent parkert utenfor garasjen! Og merkelig nok så har ingen av gatas unger (inkludert mine tre) vært borti dem, verken med sykler eller steiner....

Vi har to biler, og en enkeltgarasje. Og i garasjen står det alltid en bil, som regel den nyeste.

Kan du fatte at de gjør det? Snodig! De får vel ansette en tjener likesågodt :) (jeg kjører gjerne pene biler inn i garasjene til folk. hehe *løper til avisen med "bilkjøring inn i garasjer" annonse*

Hadde jeg hatt garasje, så ville jeg brukt den! Inntil jeg får det så passer jeg på den så godt jeg kan :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...