Gå til innhold

Ikea møbler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke enig. Ikea er ikke dårlig kvalitet. Jo, noe er dårlig, men det meste er akkurat like god kvalitet som det du kjøper andre steder. Forskjellen er bare at de faktisk har varene på lager, du får dem med deg med en gang, og du må montere selv.

Jeg tenker en får det en betaler for. Jeg har selv møbler fra Ikea og syns slett ikke de er av god kvalitet.

Noen av dem er helt greie, men f.eks heltre er noe en sjelden ser på Ikea. Finérmøbler er sjeldent av bra kvalitet og dessuten syns det at det er finér.

Skal jeg ha noe skikkelig går jeg definitivt til en annen møbelkjede.

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• Osiris

3

• Mrs. Wallace

3

• cecily

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Kjøttbollene hørte jeg om her om dagen faktisk, er det de svenske?"

Gjør ikke noe, du skal ikke snakke med dem likevel. :-) Og de _er_ virkelig gode.

Haha, skal ikke snakke med dem nei :)

Skrevet

Vi har ingen møbler fra Ikea her. Nærmeste Ikea ligger ca 3 timer unna.

Endelig! :)

4 timer for meg...

Skrevet

90% av møblene her hos oss kommer fra Ikea. :)

Jøss ok, hva er du mest fornøyd med, du får bare si ett eneste møbel! :)

Skrevet

Nåja, er ikke så sikker på det med kvaliteten. Jeg har blant annet et PC-bord og noen skap i Bonden-serien, og de er ikke noe dårligere enn mye av det du får kjøpt hos Møbelringen eller Bohus. Tvert imot virker de bra og solide.

IKEA har mye stygt syns jeg, men de har mye enkelt og stilig også.

Jeg mener ikke at Bohus, Møbelringen, Living, Skeidar +++ kun har møbler av god kvalitet. De kjedene har hele rekken, fra dårlig til virkelig bra.

Ikea har stort sett det som er av dårlig til middels kvalitet. Billig er sjelden av utrolig bra kvalitet. Det har jeg også erfart av egne møbelkjøp.

Jeg kjøper møbler fra Ikea om det ikke er møbler jeg skal ha evig og lenge, men som kanskje er mer midlertidige løsninger eller ikke så farlig med.

Skrevet

Jeg har ikea kjøkken.Strålende fornøyd med det!

Har også pc bord,lamper og andre småting. Hadde nok hatt mer hvis butikken hadde vært nærmere!

Skrevet

Jeg har ikea kjøkken.Strålende fornøyd med det!

Har også pc bord,lamper og andre småting. Hadde nok hatt mer hvis butikken hadde vært nærmere!

På grunn av avstanden så har du nok spart endel kroner etter som jeg forstår folket i tråden her :) Gøy med nytt kjøkken forresten!

Skrevet

I sitt pris-segment synes jeg Ikea har mye penere og stiligere møbler enn konkurrentene.

Men har man råd til å kjøpe noe litt dyrere, kan man få kvalitet som varer.

Vi ønsker ikke å bytte ut sofa, spisestue etc så ofte, og har derfor kjøpt dette helt andre steder enn på Ikea, så i stua f eks har vi intet derfra.

Men når det gjelder en del "småmøbler" er jo Ikea uovertrufne, og der har vi kjøpt noen greier, ja.

Vi har bl a et skoskap i gangen, et par kommoder, bl a på barnerom og i entreen, ig vi har pc-bord og et par bokhyller.

Skrevet

I sitt pris-segment synes jeg Ikea har mye penere og stiligere møbler enn konkurrentene.

Men har man råd til å kjøpe noe litt dyrere, kan man få kvalitet som varer.

Vi ønsker ikke å bytte ut sofa, spisestue etc så ofte, og har derfor kjøpt dette helt andre steder enn på Ikea, så i stua f eks har vi intet derfra.

Men når det gjelder en del "småmøbler" er jo Ikea uovertrufne, og der har vi kjøpt noen greier, ja.

Vi har bl a et skoskap i gangen, et par kommoder, bl a på barnerom og i entreen, ig vi har pc-bord og et par bokhyller.

hmmm, jeg blir fristet til handletur. Man kommer ikke tmhendt derfra forstår jeg :)

Gjest trøste og bære
Skrevet

Nå kjenner jeg suget.... nå må jeg komme meg på IKEA snart igjen! :-)

Det er som du sier, så mange ting man aldri har tenkt over. Så står man med den i hånda... og tenker: jøss! Jeg ante ikke at det fantes noe sånt! Så lurt! Hvor mange skal jeg ta av den, tro?

Ikea er gode på smarte løsninger på alt fra kjøkken og oppbevaring til møbler og leker.

Og ja, det er litt samme følelsen som på Clas Ohlson. Kjenner det jeg også.... endte med brødformer i silikon da vi var der på lørdag. De har mye "kjekt å ha" der også!

Og Spar Kjøp! Der kan man handle julegaver til hele slekta uten å bli helt blakk. Håndklær, sengetøy, barneklær, dippedutter...

Men Ikea... ingen over ingen ved siden!

"Og Spar Kjøp! Der kan man handle julegaver til hele slekta uten å bli helt blakk. Håndklær, sengetøy, barneklær, dippedutter..."

Blir du glad for søppelgaver?

Kjøp heller en liten ting vedkommende ØNSKER SEG. Og det viktigste er at det ligger en tanke bak gaven, ikke gi bort noe du har røska med deg fra butikkhylla, fordi det var billig. Lusen kvalitet på alt du nevner på Spar Kjøp.

Gjest Elextra
Skrevet

Har få store ting, men masse småtteri fra Ikea, ja. Samt et par kommoder - de er jo egentlig ganske store.

Få som slår Ikea på pris kontra design og kvalitet. Men foretrekker jo oftest andre og langt dyrere ting. Bare synd at ting som er dobbelt så bra koster fire ganger så mye.

Skrevet

hmmm, jeg blir fristet til handletur. Man kommer ikke tmhendt derfra forstår jeg :)

Du kan fint svi av en tusenlapp på et blunk uten å ha kommet ut med et eneste møbel - bare småting som servietter og dill og dall! ;-) *he he*

candyqueen_83
Skrevet

Vi har en god del fra Ikea :)

Kjøkken, garderobeinnredning, skittentøyskurver,småting som lamper osv.

Skrevet

"Og Spar Kjøp! Der kan man handle julegaver til hele slekta uten å bli helt blakk. Håndklær, sengetøy, barneklær, dippedutter..."

Kjøp heller en liten ting vedkommende ØNSKER SEG. Og det viktigste er at det ligger en tanke bak gaven, ikke gi bort noe du har røska med deg fra butikkhylla, fordi det var billig. Lusen kvalitet på alt du nevner på Spar Kjøp.

Hallo. Spar kjøp har masse greie varer og er i allefall ikke søppel. Du trenger ikke handle der, det er opp til deg. Men du trenger ikke gi sånne bemerkninger til folk synes jeg. Ha en flott dag!

Skrevet

Vi har litt IKEA-saker, men fordi det er langt til nærmeste butikk, så er det vel kun småting vi har.

Har likevel liste med madrasser og 1-2 bokhyller + muligens en sovesofa som jeg skal kjøpe på IKEA! Så hvis du skal dit en tur (med stor bil) så si i fra - så sender jeg gjerne med lista :-) Kan hente det selv hos deg!

Skrevet

Sparkjøp er vel den butikken som har best utvalg i ull-undertøy :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...