Gå til innhold

Oppvaskmaskin - noen vits å reparere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppvaskmaskina pumper ikke ut igjen vannet - dvs den gjør det hvis vi setter på utpumping flere ganger på rad! :-(

Er det i det hele tatt noen vits i å tilkalle reparatør??

Eller er det bare å skifte "heila driden" først som sist?

Da tørketrommelen knelte for et par år siden, måtte vi først betale ca 1500-1800 lroner til en reparatør som kom og sa at dette ikke var noen vits å i reparere... :-(

Oppvaskmaskina er noen år gammel (husker ikke helt, men kanskje ca 8??), og det var en billig type - antageligvis ca 3000-3500 kroner.

Skrevet

Jeg ville ringt å spurt om det høres ut som en bagatell eller en hel formue å få fikset. Fort gjort!

Gjest tett maskin ?
Skrevet

Du er sikker på at det ikke er noe som tetter maskina da ?

Vi har hatt det sånn noen ganger, da har gemalen "åpnet" maskina og spylt slangene, rensa sluket og vips så er maskina som ny igjen :)

Skrevet

Jeg må ha ny vaskemaskin (se innlegget under). Tror det er liten vits i å koste på en såpass gammel maskin - dessverre.

Men jeg skal spørre ang. den gamle før jeg kjøper ny. Om det bare er en bagatell så kommer jeg til å fikse den gamle i stedet.

Skrevet

Du er sikker på at det ikke er noe som tetter maskina da ?

Vi har hatt det sånn noen ganger, da har gemalen "åpnet" maskina og spylt slangene, rensa sluket og vips så er maskina som ny igjen :)

OK, skal prøve å sjekke ut det først.

Skrevet

Hvis dere ikke klarer å gjøre noe selv så kan det være like lurt å kjøpe en ny.

Men er du sikker på at det ikke sitter noe i skovlen på pumpa? Det høres nesten slik ut. Det kan være en liten bit av noe som ligger der og sperrer for at pumpa går rundt.

Selv om dere ikke er noen reparatører, så er det ikke farlig å plukke den opp, får dere den ikke i sammen igjen så må dere kjøpe ny uansett.

Jeg fikser alt slik selv og for et par år siden så ble lageret i pumpa ødelagt. Bare lageret solgte de ikke. Ny motor kostet ca. 1.800,- pluss minst en tusning i jobb.

Jeg skiftet lageret selv og det kostet meg 69 kroner. Lager er å få kjøpt nesten overalt.

Skrevet

Hvis dere ikke klarer å gjøre noe selv så kan det være like lurt å kjøpe en ny.

Men er du sikker på at det ikke sitter noe i skovlen på pumpa? Det høres nesten slik ut. Det kan være en liten bit av noe som ligger der og sperrer for at pumpa går rundt.

Selv om dere ikke er noen reparatører, så er det ikke farlig å plukke den opp, får dere den ikke i sammen igjen så må dere kjøpe ny uansett.

Jeg fikser alt slik selv og for et par år siden så ble lageret i pumpa ødelagt. Bare lageret solgte de ikke. Ny motor kostet ca. 1.800,- pluss minst en tusning i jobb.

Jeg skiftet lageret selv og det kostet meg 69 kroner. Lager er å få kjøpt nesten overalt.

Takk for tips!

Men tror nok du høres mer "handy" ut enn meg og mannen til sammen. *he he*

Skrevet

Jeg ville ringt å spurt om det høres ut som en bagatell eller en hel formue å få fikset. Fort gjort!

Ja, kan jo ringe. Men vi hadde en supergammel oppvaskmaskin før dette som vi hadde fått av noen som skulle pusse opp og kvitte seg med de gamle greiene. Tror den maskina var fra midten av søttitallet (!!) og den humpet og gikk i cirka 20 år før pumpa tok kvelden.

Snakker om ulik kvalitet på ting, gitt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...