Gå til innhold

eksempel på tegn som betyr noe annet i annen kultur

Anbefalte innlegg

Gjest står fast her.....
Skrevet

Jeg tenker på et skilt eller noe annet; kanskje et tegn med hånden. Eller en farge (rød her forbinder vi med stopp, betyr det noe annet et sted?). Takk for hjelp.....

Skrevet

Hvis man holder pekefinger og tommel mot hverandre som en sirkel, så betyr det "topp"/"bra" el i Norge. Mens i andre kulturer kan det være tegn for det kvinnelige kjønnsorgan. SÅnne tegn du tenker på?

Gjest står fast her.....
Skrevet

Hvis man holder pekefinger og tommel mot hverandre som en sirkel, så betyr det "topp"/"bra" el i Norge. Mens i andre kulturer kan det være tegn for det kvinnelige kjønnsorgan. SÅnne tegn du tenker på?

Ja, eller skilt som vi har langs veiene eller noe.

Skrevet

Vet at noen steder i Afrika betyr det å vinke (ikke sån "kongelig", men sånn at du kniper hånda sammen på en måte) "kom". Hvis man viser "kom her" sånn som vi gjør i Norge, med pekefingeren, er det fornærmende..Og hvis man i India "klør seg" øverst på nesa betyr det at det er en prostituert i nærheten.

Skrevet

Å ha fotflatene rettet mot noen er fy-fy i Sørøst-Asia, mens det her betyr fint lite. Jeg har hørt at det finnes folk i Nepal eller Tibet som, i hvert fall i tidligere tider, hilste ved å rette tunge, men aner ikke om det er faktisk - eneste kilden jeg kommer på akkurat nå er et Tintin-album, men lest det andre steder også.

Og det finnes asiatiske kulturer hvor det å riste på hodet betyr å si ja.

Forøvrig anbefaler jeg å spørre på thorntree.lonelyplanet.com om du vil ha flere og bedre svar =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...