Gjest står fast her..... Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg tenker på et skilt eller noe annet; kanskje et tegn med hånden. Eller en farge (rød her forbinder vi med stopp, betyr det noe annet et sted?). Takk for hjelp..... 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Hvis man holder pekefinger og tommel mot hverandre som en sirkel, så betyr det "topp"/"bra" el i Norge. Mens i andre kulturer kan det være tegn for det kvinnelige kjønnsorgan. SÅnne tegn du tenker på? 0 Siter
Gjest står fast her..... Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Hvis man holder pekefinger og tommel mot hverandre som en sirkel, så betyr det "topp"/"bra" el i Norge. Mens i andre kulturer kan det være tegn for det kvinnelige kjønnsorgan. SÅnne tegn du tenker på? Ja, eller skilt som vi har langs veiene eller noe. 0 Siter
Gjest angji Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Vet at noen steder i Afrika betyr det å vinke (ikke sån "kongelig", men sånn at du kniper hånda sammen på en måte) "kom". Hvis man viser "kom her" sånn som vi gjør i Norge, med pekefingeren, er det fornærmende..Og hvis man i India "klør seg" øverst på nesa betyr det at det er en prostituert i nærheten. 0 Siter
kamazi Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Å ha fotflatene rettet mot noen er fy-fy i Sørøst-Asia, mens det her betyr fint lite. Jeg har hørt at det finnes folk i Nepal eller Tibet som, i hvert fall i tidligere tider, hilste ved å rette tunge, men aner ikke om det er faktisk - eneste kilden jeg kommer på akkurat nå er et Tintin-album, men lest det andre steder også. Og det finnes asiatiske kulturer hvor det å riste på hodet betyr å si ja. Forøvrig anbefaler jeg å spørre på thorntree.lonelyplanet.com om du vil ha flere og bedre svar =) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.