Gå til innhold

Morsomt brettspill??

Anbefalte innlegg

Nyttårsjenta'
Skrevet

Jeg vil ha tips på brettspill for voksne. Gjerne en type spill man kan spille 4-6 personer en lørdag kveld.

Forslag??

Skrevet

Vi spiller ofte Settlers og Roborally. Grunnspillet til Settlers er for fire personer, men man kan kjøpe utvidelse til seks. Roborally er for opp til åtte.

På ønskelisten min står blant annet Carcassonne og Ticket to Ride.

Skrevet

Axis & Allies. Men man må elske strategispill, og ha fire-fem dager (sammenhengende) til rådighet :-)

"....................................."

Skrevet

Vi spiller ofte Settlers og Roborally. Grunnspillet til Settlers er for fire personer, men man kan kjøpe utvidelse til seks. Roborally er for opp til åtte.

På ønskelisten min står blant annet Carcassonne og Ticket to Ride.

Kokkelimonke? Fantasi? Sistnevnte er vanvittig gøy. Ellers er Bohnanza en klassiker. Sjekk www.brettspill.no.

Skrevet

Axis & Allies. Men man må elske strategispill, og ha fire-fem dager (sammenhengende) til rådighet :-)

"....................................."

A&A er for maks 5 personer.

Elsker spillet, men har knapt nok spillt det siden jeg flyttet fra studenthybelen :-(

Folk eier ikke tålmodighet.

lalala1365380457
Skrevet

kranium! kan spilles med 4stk og sikkert oppmot 15stk.. _kjempemorsomt_!

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1162223110' post='3364647]

Kokkelimonke :)

*signerer*

Skrevet

kokkelimonke, kortskalle, fantasi trivial puruit, geni eller risk

Skrevet

TP - bankers for de fleste, og man kan evt spille på lag

Kokkelimonke - for 4-8 spillere, vanvittig morsomt om man er litt glad i ord

Settlers - et veldig, veldig interessant og fengende spill som inneholder både strategi, forhandling og flaks. Det er, som citoyen sier, opprinnelig for 4 personer, men kan utvides. Variasjonsmulighetene er mange.

Cranium - for hvor mange spillere som helst, ettersom man spiller på lag. Kjempegøyalt spill som inneholder både kunnskapsspørsmål, miming, forming, tegning og musikk.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1162223110' post='3364647]

Kokkelimonke :)

støtter den! det er morsomt det!:)

Skrevet

Mine favoritter er terapi, fantasi og alias. Spill som skaper mye latter =)

Skrevet

Går mye i Settlers i nabolaget her. Jeg liker TP best :)

Skrevet

A&A er for maks 5 personer.

Elsker spillet, men har knapt nok spillt det siden jeg flyttet fra studenthybelen :-(

Folk eier ikke tålmodighet.

Sant - jeg hoppet visst over "4-6" i innlegget.

Vær forøvrig klar over at det finnes flere utvidelser til A&A. Jeg fikk med meg den første store, som delte inn opp landene på de alliertes side ytterligere, slik at man kunne være flere spillere. Men det egnet seg fortsatt best for 4 spillere - å spille kina var ikke akkurat noe langt prosjekt. Jeg har vel ikke spilt A&A på 12 år, tror jeg. Det tar tid hvis man er jevngode, og det var det som ble problemet med de jeg spilte med - to av oss ble så jevngode at vi aldri ble ferdige.

"......................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...