Gå til innhold

Oppusning av stue og kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal legge inn nytt kjøkken og nytt gulv også på stuen.

Vi har nå en gammel slitt parkett på stua, og røde fliser på kjøkkenet.

Vi har også adskilt stue og kjøkken,men vurderer nå å ta ned halve veggen for å åpne opp til stua.

Det står mellom ny parkett,eller nytt furugulv.

Kjøkkenet blir nå hvitt,i enkel stil.HTH kjøkken, (Stright) hvis noen kjenner til den typen.

Er det noen som kan gi meg noen tanker om dette med type gulv, det å evnt. ta ned veggen, og noen som har tips og erfaring til akurat dette?

Jeg synest personlig furugulv er veldig fint,menst mannen min foretrekker parkett.

Vi er også uenige om den veggen, da jeg ønsker å ha delvis åpen kjøkkenløsning.

lalala1365380457
Skrevet

bare en tanke ang veggen.

er veldig fint med delvis åpent kjøkken synes jeg, men husk at du ikke får stengt av når du lager mat da, så matlukten/osen fyller opp hele stua i tilegg.

Skrevet

Ville definitivt valgt parkett. Klikkparkett er kjempegreit å legge, ferdig lakkert er det også. Vi holder akkurat på å legge parkett over et furugulv. Furugulvet er stygt - ikke lakkert bare oljet og lagt feil slik at bordene har glidd fra hverandre - gliper. Umulig å klinke sammen pga for dårlig liming, men limet hindrer likevel bordene i å gå i not og fjær. Åpen løsning stue kjøkken har vi også - da virker det mer romslig spør du meg. Lykke til

Skrevet

Parkett er mer slitesterkt for treet er hardere enn furu. Furu er så mykt at det blir stygt så fort. Ville ikke hatt det på et kjøkken....

Jeg vil anbefale dere å finne en flott parkett som i tilegg er enkel å legge!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...