Gå til innhold

Havregrøt

Anbefalte innlegg

Gjest Sultensulten
Skrevet

Hvordan lage havregrøt i mikroen? Hvor mye vann og hvor mye havregryn?

Gjest Kjøkkensjefinnen
Skrevet

Melk, bruker du vel? Det går m vann og. Måler aldri selv. fyll skålen 3/4 full. rør inn havregryna etter væsken er varmet, hvis det er lettkokte gryn du har

Skrevet

Jeg måler aldri. Men tar 1-2 dl melk eller vann og drysser oppi litt havregryn, kanskje 1 dl.... Fulll effekt til du ser at det koker.

Så rører du rundt og har på kald melk og evt syltetøy.

Ungene elsker dette til kveldsmat!

Gjest Batong-Pelle
Skrevet

Bruker aldri melk, bare vann. Måler aldri. Tar det på feelingen. Havregryn oppi, så vann fra springen, 2 min. på maks effekt, og pling, den er klar.

Skrevet

Jeg måler aldri. Tar en grei mengde havregryn (1-2 dl alt ettersom) og heller på med vann eller melk til det dekker gryna godt.

I mikroen på 650 W i 1-2 minutter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...