Gå til innhold

Laundry virgin... Rask hjelp, please!

Anbefalte innlegg

Nyttårsjenta'
Skrevet

Jag skal vaske en haug med ullsokker i maskin for første gang... I instruksene finner jeg et ullprogram som jeg skal bruke. Men: skal jeg bruke skyllemiddel til ulltøy?????

Skrevet

men ikke hvis det er lanolin-ulltøy, altså ren "ubehandlet ull" som er innsatt med lanolin (ullfett) for å være vannavstøtende. Da skal du ikke bruke skyllemiddel.

Gjest Har aldri brukt skyllemiddel til ull.
Skrevet

Ikke nødvendig

Nyttårsjenta'
Skrevet

...hjemmestrikkede ullsokker. Skal jeg bruke skyllemiddel da?

Skrevet

...hjemmestrikkede ullsokker. Skal jeg bruke skyllemiddel da?

Nei! ikke bruk skyllemiddel!

Vi er ull-freaker og jeg bruker aldri skyllemiddel på ull!

Nyttårsjenta'
Skrevet

Nei! ikke bruk skyllemiddel!

Vi er ull-freaker og jeg bruker aldri skyllemiddel på ull!

Hva skjer hvis jeg bruker skyllemiddel..?

Skrevet

Hva skjer hvis jeg bruker skyllemiddel..?

Jeg tror det var sånn at du liksom legger en hinne rundt ullfibrene, slik at de ikke varmer og puster så mye som de skal. Hvis det er lanolinbehandlet ull, så ødelegger du lanolinen.

Nyttårsjenta'
Skrevet

Jeg tror det var sånn at du liksom legger en hinne rundt ullfibrene, slik at de ikke varmer og puster så mye som de skal. Hvis det er lanolinbehandlet ull, så ødelegger du lanolinen.

Supert! Nå skal det vaskes! Takk for hjelpen! ;o)

Skrevet

Bare hyggelig :-)

Kom på at jeg også har noe ulltøy som skulle vært vasket. Tror jammen jeg rekker å sette på en vask før jeg legger meg :-)

Har du sett de fine trøyene og longsene som de selger på bl.a. Sparkjøp? Mener det er merket Tom og Trine. En nydelig rosafarge og en nydelig himmelblå farge :-) Var innom der i forrige uke, men da var de utsolgt i de størrelsene jeg skullle ha :-(

Skrevet

DU - husk at du må bruke Milo da, eller noe annet vaskemiddel for ull!!!!!

Nyttårsjenta'
Skrevet

Bare hyggelig :-)

Kom på at jeg også har noe ulltøy som skulle vært vasket. Tror jammen jeg rekker å sette på en vask før jeg legger meg :-)

Har du sett de fine trøyene og longsene som de selger på bl.a. Sparkjøp? Mener det er merket Tom og Trine. En nydelig rosafarge og en nydelig himmelblå farge :-) Var innom der i forrige uke, men da var de utsolgt i de størrelsene jeg skullle ha :-(

Ja, de er helt nydelige!! Jeg har en jente og en gutt og "Tom og Trine" er det eneste vi bruker her. Jeg har bestilt de på nettet og det fungerer veldig fint! :o)

Nyttårsjenta'
Skrevet

DU - husk at du må bruke Milo da, eller noe annet vaskemiddel for ull!!!!!

Åh... Det var fint at du sa! :o) Supert med en ekspert her på dol! ;o)

Skrevet

Åh... Det var fint at du sa! :o) Supert med en ekspert her på dol! ;o)

Nå så jeg akkurat en reklame på tv for Milo skyllemiddel for ull også, tror det er et helt nytt produkt. Men ikke bruk vanlig skyllemiddel som andre her sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...