Gå til innhold

"Legitimasjon"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så vanvittig lei av å høre dette! Jeg kan ikke engang kjøpe Paracet uten å bli spurt om leg. Jeg er snart 22 år men ser tydeligvis ikke slik ut.

Husker at tiden og før og da jeg var 18 var det ingen som etterlyste legitimasjon. Men NÅ blir jeg jo spurt hele tiden!

Jeg skjønner jo at det er litt vanskelig å se hvor gamle folk er i alderspennet 15-25, men jeg har en voksen klesstil og oppfører meg ihvertfall ikke som noen fjortiss.

Fikk nettopp ikke kjøpt meg snus før stengetid fordi jeg ikke hadde med leg, og det er så fryktelig irriterende. Det er nærbutikken jeg snakker om her, der de har sett meg mange ganger før og fått sett leg'en min utallige ganger. Skulle tro de bare gjorde det på pur faen.

Ja jeg vet at siden jeg som regel blir spurt bør jeg også passe på å ha med, men jeg har ikke VISA-kort for tiden. Må nok sørge for å ha passet i lomma til enhver tid herhetter. Sukk! *snussjuk* Måtte bare få det ut...

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1162243217' post='3365100]

Vet hvordan du har det. Jeg er 25..

Søren og!Når slutter de da? Når vi blir 30? 45?

Skrevet

Søren og!Når slutter de da? Når vi blir 30? 45?

Jeg tipper 45! :S

Skrevet

Jeg hadde samme problemet før jeg fikk barn som 27-åring!

Fordelen var at jeg fikk barnebillett på trikken til jeg var godt over tjue ;-)

Når jeg ble mamma, ble det brått slutt på å behandle meg som en "fjortiss" (selv om babyen ikke var med). Svangerskap og fødsel gjorde meg kanskje litt mer fysisk moden? Jaja, nå har du iallefall løsningen ;-)

Skrevet

Vet også hvordan du har det. Er 27. Fram til jeg ble 25 ble jeg alltid spurt på utesteder. Røyk er det lenge siden jeg har blitt spurt om leg på, men på polet og når jeg handler øl viser jeg frem leg av ren rutine for jeg vet de kommer til å spørre. Jeg kan fortsatt bli tatt for å være 21-22. Vi kan jo se positivt på at når vi er 40 ser vi antagelig ut som vi er 30.

Skrevet

Jeg hadde samme problemet før jeg fikk barn som 27-åring!

Fordelen var at jeg fikk barnebillett på trikken til jeg var godt over tjue ;-)

Når jeg ble mamma, ble det brått slutt på å behandle meg som en "fjortiss" (selv om babyen ikke var med). Svangerskap og fødsel gjorde meg kanskje litt mer fysisk moden? Jaja, nå har du iallefall løsningen ;-)

Hihi....vel...tror nok det blir mest slitsomt å ha barn enn å bli spurt om legitimasjon hele tiden:)

Men gleder meg til den tiden kommer. Om 10-15 år.

Skrevet

Hihi....vel...tror nok det blir mest slitsomt å ha barn enn å bli spurt om legitimasjon hele tiden:)

Men gleder meg til den tiden kommer. Om 10-15 år.

Nå er jeg 36 og hadde ikke hatt det minste imot å bli bedt om legitimasjon *hehe*

Nyt det så lenge det varer ;-)

Skrevet

Det kommer en dag da det blir en velsignelse for deg å se ung ut.

Jeg ble spurt etter legitimasjon til jeg nærmet meg 30, og pr i dag går jeg for å være 7-8 år yngre enn det jeg er.

Får ofte rare blikk når jeg presenterer sønnen min på 14 til tross for at jeg faktisk var 23 når jeg fikk han.

Og jeg nyyyter det så lenge jeg bare kan;)

Skrevet

Er det aldersgrense på paracet???

De siste 3 gangene jeg har vært på polet har jeg blitt spurt om leg til å kjøpe vin, og jeg har ikke pleid å bli spurt før. Tror kanskje de har blitt strengere i det siste, eller så ser jeg bare ung ut, men det tar jeg jo bare som et kompliment :)

Skrevet

Jeg er 21 år og må også vise legitimasjon, noe søsteren min på 34 år også må, så her i gården er det nok lenge til de slutter å spørre meg... (søsteren min og jeg er ganske like i utseende)

Skrevet

Kunne vært meg du prata om. Jeg er 23. Jeg er mer overrasket når det IKKE spør, selv om det er voldsomt irriterende.

Og det merkelige er akkurat det ja, når jeg var UNDER 18, da var det ikke problemer hverken med øl eller røyk!

Gjest Skjønner irritasjonen
Skrevet

Kunne vært meg du prata om. Jeg er 23. Jeg er mer overrasket når det IKKE spør, selv om det er voldsomt irriterende.

Og det merkelige er akkurat det ja, når jeg var UNDER 18, da var det ikke problemer hverken med øl eller røyk!

Du er vel for ung til å ta det som et komliment?

;)

Skrevet

tror det generelt er mye strengere siste årene. Utestedene er mye strengere på å be om legg enn før. Har blitt spurt om legg 2 ganger samme kveld og slik. Først i døra, så når jeg bestiller. Og et sted er det en vakt som kjenner meg igjen og slipper meg inn uten legg, da kom sannelig en annen vakt og ba om legg igjen.

Lurer på om det har vært en del refs eller advarsler. For før har det visst vært "all salgs folk" der etc.

Gjest havelar
Skrevet

Gjett om du kommer til å savne det spørmålet om noen år. Når du er 28 er det et av de koseligste spørsmål å få.

Gjest Calóni
Skrevet

Er det aldersgrense på paracet???

De siste 3 gangene jeg har vært på polet har jeg blitt spurt om leg til å kjøpe vin, og jeg har ikke pleid å bli spurt før. Tror kanskje de har blitt strengere i det siste, eller så ser jeg bare ung ut, men det tar jeg jo bare som et kompliment :)

Jepp, man må være 18 år for å kjøpe diverse av legemidlene i butikken. Jeg vet ikke om det er slik at det er 18årsgrense for kjøp av paracet på apoteket, kanskje det er en restriksjon de har når det kjøpes i butikk, da det er helt på nåde at butikkene i det hele tatt får lov til det.

Skrevet

Gjett om du kommer til å savne det spørmålet om noen år. Når du er 28 er det et av de koseligste spørsmål å få.

nah... jeg har blitt spurt etter legg siden jeg var 18, ikke noe særlig før det!

Nå som 31 åring *gulp* blir jeg også stadig spurt etter legg når jeg skal kjøpe røyk og alkohol, når jeg skal på utesteder og diverse.

Det er vannvittig irriterende når den 18 år gamle jenta/gutten spørr meg etter legg, og jeg må springe ut i bilen eller hjem for å hente legget.

Joda, klart det er et komplimang, men folk på 18 burde se at jeg ikke er yngre enn dem...

Skrevet

Jeg fikk følgende fra et lita snuppe på Meny for noen måneder siden, da jeg skulle kjøpe øl: "Du ER over atten du, ja...?" Hun selv så ut som om hun var maks. nitten. Jeg måtte bare smile - ikke så ofte jeg blir tatt for å kunne være mer enn 14 år yngre :-)

Å ja - på Onkel Donald i Oslo ble jeg også bedt om legitimasjon for et par år siden. Vakten hadde vett til å smile litt selvironisk når jeg viste ham det :-)

"........................................."

Skrevet

Du er vel for ung til å ta det som et komliment?

;)

hehe, tjaa, det er nok enda litt tidlig til å ta det ordentlig som et kompliment. Men jeg skjønner jo at jeg sannsynligvis senere også kommer til å se yngre ut så jeg er jo glad for det da. Det er bare det at det er så slitsomt når man har glemt leggen....!

Skrevet

Jeg blir mer irritert når de spør etter "legimitasjon?" og hvis jeg sier: "unnskyld, hva sa du?" Så gjentar de legimitasjon.. Skal de spørre, så vit i hvert fall hva det heter! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...