Gå til innhold

vikarbyrå - oppdrag utsatt - håper noen gidder å lese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer søkte på en jobb som skulle vare i 6 uker og starte 14.10. Var på intervju på vikarbyrå og noen dager etter ringte de og sa vi hadde fått jobben. Men at den ble utsatt 2 uker. Kjedelig økononisk sett at den ble utsatt 2 uker, men vi sa ja likevel. Vi hadde belaget oss på å starte denne uka, men så ringte de i forrige uke og sa at den ble utsatt 1 uke til. Og at vi fikk nærmere beskjed til uka (som er denne uka). Hun lurte på om vi fortsatt ville ha jobben og at vi var fri til å ta andre jobber istedet. Vi sa ja, for har ingen annen jobb i sikte og skal klare 1 uke til uten lønn. Problemet er at flere vikarbyråer har ringt før vi fikk siste utsettelse og tilbudt oss jobber, men har måttet si nei pga. denne jobben som vi trodde hadde oppstart denne uka. Kan de komme og utsette det enda en gang? Begynner jo å bli fryktelig useriøst, selvom det er et kjent byrå. Trodde i det minste de måtte ha kontrakten med oppdragsgiver i orden før de la ut stillingsannonsen. Vi taper jo masse penger på dette. Har vi noen rettigheter? Har ingen kontrakt da alt har skjedd muntlig. Bare veldig frustrerende dette.

Skrevet

Huff, nå ringte de igjen og det er ytterligere en forsinkelse på kanskje et par uker, de vet ikke. Greeeeat. Er snart blakk og venter og venter på den jobben og den eneste telefonen vi får fra byrået er den med at det blir forsinkelse. Dette er forsinkelse 3. Hva gjør vi? Dette begynner å bli kostbart for oss. Møkkabyrå!!

Skrevet

Uten kontrakt har du ingenting du skulle ha sagt. Med kontrakt kunne du krevd lønn fra første dag, uavhengig av evt utsettelser.

Hvorfor i all verden hoppet dere ikke på andre jobber dere ble tilbudt? Du kommer ikke langt med å være lojal mot vikarbyråene. Hopp på det første og beste og hopp videre om noe bedre dukker opp.

Skrevet

Uten kontrakt har du ingenting du skulle ha sagt. Med kontrakt kunne du krevd lønn fra første dag, uavhengig av evt utsettelser.

Hvorfor i all verden hoppet dere ikke på andre jobber dere ble tilbudt? Du kommer ikke langt med å være lojal mot vikarbyråene. Hopp på det første og beste og hopp videre om noe bedre dukker opp.

Hvorfor? Fordi vi hadde en muntlig kontrakt med byrået om oppstart 1. november. Hadde bundet oss til den og kunne jo ikke da bare ta en annen jobb når jeg allerede hadde en jobb. Har jobbet gjennom mange byråer, men aldri opplevd dette. Sier de at du har fått en jobb med oppstart da og da så stoler du jo på det.

Skrevet

Huff, nå ringte de igjen og det er ytterligere en forsinkelse på kanskje et par uker, de vet ikke. Greeeeat. Er snart blakk og venter og venter på den jobben og den eneste telefonen vi får fra byrået er den med at det blir forsinkelse. Dette er forsinkelse 3. Hva gjør vi? Dette begynner å bli kostbart for oss. Møkkabyrå!!

Det dere gjør nå, er å ta neste oppdrag som byr seg.

"......................................"

Skrevet

Kan dere ikke ringe til byråene som har tilbudt dere noe da? De tror jo at dere er opptatt nå...

Skrevet

Det dere gjør nå, er å ta neste oppdrag som byr seg.

"......................................"

Jepp, har ringt til dem og skal på intervju allerede imorgen, så håper det løser seg. Bare kjipt med den tapte arb. inntekten. Men innser nå at jeg får la det gå.

Skrevet

Hvorfor? Fordi vi hadde en muntlig kontrakt med byrået om oppstart 1. november. Hadde bundet oss til den og kunne jo ikke da bare ta en annen jobb når jeg allerede hadde en jobb. Har jobbet gjennom mange byråer, men aldri opplevd dette. Sier de at du har fått en jobb med oppstart da og da så stoler du jo på det.

Jeg har sagt det til mange andre mange ganger før, få ALT skriftlig. En muntlig avtale kan vanskelig bevises. Du kan jo alltids prøve å kreve vikarbyrået for penger fra planlagt oppstart, men jeg tviler på at du kommer noen vei.

Ikke stol på noen før du har det skriftlig. Har hørt om altfor mange historier der folk blir lovet gull og grønne skoger muntlig, men så går den andre fra løftet sitt.

Hadde det vært meg hadde jeg glatt hoppet på noe annet dersom jeg ikke hadde fått en skriftlig kontrakt (noe jeg ville krevd ved avtale om jobb).

Så lenge du ikke har en skriftlig kontrakt har du strengt tatt verken en jobb eller en forpliktelse. De skriver ikke kontrakten fordi de vil stå fritt til å endre oppstart og evt andre ting. Da står du like fritt til å ta en annen jobb. Klager de på det så si at du spurte om skriftlig kontrakt og da du ikke fikk det turte du ikke takke nei til den andre jobben.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...