Gå til innhold

Huff, jeg liker ikke Halloween....hva gjør jeg når det ringer på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan ikke alle "jeg-hater-Halloween"-ere samle seg under én tråd? Drittlei disse hat-trådene om og om igjen.

"Drittlei disse hat-trådene om og om igjen."

Synd for deg.

"..................................."

Skrevet

"Begynner visst å bli bløthjertet. Eller egentlig er jeg mest redd for hærverk på bilen min."

DET er ille, og bekrefter det jeg sa et annet sted om at det i mange tilfeller begynner å likne veldig på god, gammeldags utpressing.

"...................................."

Ja, og enkelte av disse ungene er så små at de knapt klarer å snakke. De har lært at de så å si har krav på godteri denne dagen. Nytter ikke å prøve å forklare dem noe som helst.

Og voksne sammen med ungene har jeg aldri sett på Halloween. Aldri.

Det enste positive med Halloween i forhold til unger som går julebukk, er at man slipper å stå og høre på at de synger skjærende falskt og lenge.

Skrevet

Ja, og enkelte av disse ungene er så små at de knapt klarer å snakke. De har lært at de så å si har krav på godteri denne dagen. Nytter ikke å prøve å forklare dem noe som helst.

Og voksne sammen med ungene har jeg aldri sett på Halloween. Aldri.

Det enste positive med Halloween i forhold til unger som går julebukk, er at man slipper å stå og høre på at de synger skjærende falskt og lenge.

Gjør som jeg gjorde før: Ha brannslangen klar i vindfanget. Du trenger ikke engang å skru den på - det holder som regel å true med den.

"Det enste positive med Halloween i forhold til unger som går julebukk, er at man slipper å stå og høre på at de synger skjærende falskt og lenge."

Heh-heh...ja - når det gjelder dette med at julebukker gjør seg "fortjent" til snop, så kan det diskuteres :-)

"......................................."

Skrevet

Gjør som jeg gjorde før: Ha brannslangen klar i vindfanget. Du trenger ikke engang å skru den på - det holder som regel å true med den.

"Det enste positive med Halloween i forhold til unger som går julebukk, er at man slipper å stå og høre på at de synger skjærende falskt og lenge."

Heh-heh...ja - når det gjelder dette med at julebukker gjør seg "fortjent" til snop, så kan det diskuteres :-)

"Gjør som jeg gjorde før: Ha brannslangen klar i vindfanget. Du trenger ikke engang å skru den på - det holder som regel å true med den."

Alltid like fascinerende at den som mener at barn er dårlig oppdratt går foran med et godt eksempel på hva som er god og akseptabel måte å oppføre seg på! ;-)

Skrevet

"Gjør som jeg gjorde før: Ha brannslangen klar i vindfanget. Du trenger ikke engang å skru den på - det holder som regel å true med den."

Alltid like fascinerende at den som mener at barn er dårlig oppdratt går foran med et godt eksempel på hva som er god og akseptabel måte å oppføre seg på! ;-)

"Alltid like fascinerende at den som mener at barn er dårlig oppdratt går foran med et godt eksempel på hva som er god og akseptabel måte å oppføre seg på! ;-)"

Ah, men jeg har ikke uttalt meg om oppdragelsen til disse barna, tror jeg :-)

Skrevet

Slå av utlyset, dersom du har et. Det skal vise at man ikke ønsker besøk.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Har låst døra og slått av lyset i gangen, skal ta ut batteriet i ringeklokka. Gidder ikke det rennet. De kan gå til folk de vet har unger selv, og som er med på feiringen. Blir feil at vi som ikke har unger skal finansiere godteritiggingen, synes jeg.

Skrevet

jeg gidder ikke lukke opp døra jeg. syns det er en teit tradisjon..

Gjest Brannslangen klar?
Skrevet

http://www.femina.no/php/art.php?id=355108

Gjest Brannslangen klar?
Skrevet

Nå er vel ikke akkurat jeg spesiellt feminin, men...

Du er nok ikke feminin. Ville du hatt brannslangen klar om hun ringte på, var spørsmålet. Eller ville du spandert godteri?

Skrevet

Du er nok ikke feminin. Ville du hatt brannslangen klar om hun ringte på, var spørsmålet. Eller ville du spandert godteri?

Ah. Jo - hvis den reima der ringte på, så ville jeg ikke bare _truet_ med slangen. Jeg ville brukt den også.

"........................................"

Gjest Brannslangen klar?
Skrevet

Ah. Jo - hvis den reima der ringte på, så ville jeg ikke bare _truet_ med slangen. Jeg ville brukt den også.

"........................................"

LOL

Det var akkurat det jeg trodde.

Gjest forbanna tull hele greia!
Skrevet

Mange sier at de som ikke vil være med på denne halloween-greia, bør slukke lyset. Men hvorfor i all verden skal _vi_ behøve å gjøre det da, vi som ikke vil være med på dette? Kan ikke heller de som vil være med på dette slukke lysene? Blir jo mer spennende for ungene også det! Jeg gidder pokker ikke sitte her i mørket bare fordi noen unger vil feire en skikk som ikke er norsk og bare utnyttes av at handelsstanden har stille dager før julerushet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...