Gå til innhold

"Juletallerken" fra Fjordland er på plass

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Jepp, i går oppdaget jeg en blå pakning med litt stjerner på, som inneholdet både ribbe og pølse, og kaltes "Juletallerken" eller noe sånt. Det var 30. oktober, for f**! De kunne i det minste ha ventet til vi skriver november ;)

Gjest jul meg her og jul meg der. ...........   :)
Skrevet

Julebrus har de hatt i butikken i allefall i en uke, så den forrige mandag for første gang.

Kjøpte ikke da.

Men tidlig ute er de med alt.

Julemarsipan har vært i butikken i flere uker allerede.

Gjest catiki21
Skrevet

Julebrus har de hatt i butikken i allefall i en uke, så den forrige mandag for første gang.

Kjøpte ikke da.

Men tidlig ute er de med alt.

Julemarsipan har vært i butikken i flere uker allerede.

på pytt og panne i Stavanger her jeg bor, kom de med masse julepynt i butikken av midten av september, da begynte jeg å lure. skulle ønske jula kunne begynne i uka da første søndag i advent er. da føler hvertfall jeg at det er mer koslig med jul, enn at den allerede starter 2 måneder før enn det den egentlig gjør.

Skrevet

Da skal jeg kjøpe tre pakker og gjemme til julaften, før det blir utsolgt.

Skrevet

Da skal jeg kjøpe tre pakker og gjemme til julaften, før det blir utsolgt.

Jeg synes Fjordland-porsjonene er så små. Blir ikke mett. Eller skal du spise alle tre selv? Da bør det holde.

Skrevet

Jeg synes Fjordland-porsjonene er så små. Blir ikke mett. Eller skal du spise alle tre selv? Da bør det holde.

Jeg skal i hvert fall spise 1,5 porsjon eller 2. Det kommer an på om dattera mi har kveldsvakt på julaften.

Ellers så klarer jeg sikkert alle tre og jeg har en halv halvflaske Aquavit i skapet fra i fjor jul.

Men det blir vel ikke så mange på dol :o(

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg skal i hvert fall spise 1,5 porsjon eller 2. Det kommer an på om dattera mi har kveldsvakt på julaften.

Ellers så klarer jeg sikkert alle tre og jeg har en halv halvflaske Aquavit i skapet fra i fjor jul.

Men det blir vel ikke så mange på dol :o(

Jeg skal selvsagt innom her på julaften! Vi får klekke ut noen tråder å legge inn, sånn at det blir noe å skrive om her!

Gjest Calóni
Skrevet

Du trenger jo ikke kjøpe den! :)

Trenger jeg ikke? :o

Jeg kjøpte jo alle 34 som lå i kjøledisken. Trodde jeg måtte, jeg :P

Gjest Calóni
Skrevet

Var den god? ;)

I fjor var den det :D I år er det mulig jeg kjøper den i siste halvdel av november, ev. i desember :P Jeg er glad i risgrøten fra Fjordland, men de har satt juleinnpakning på den også, så jeg er i prinsippet litt i mot det ;)

Skrevet

Jeg skal selvsagt innom her på julaften! Vi får klekke ut noen tråder å legge inn, sånn at det blir noe å skrive om her!

Ja, det blir nok liv hvis jeg dytter innpå all aquaviten jeg har :o)

Skrevet

Trenger jeg ikke? :o

Jeg kjøpte jo alle 34 som lå i kjøledisken. Trodde jeg måtte, jeg :P

Fanken -de skulle jo jeg hatt som er så julete! :) *liker jul leeeenge* ;D

Gjest Calóni
Skrevet

Fanken -de skulle jo jeg hatt som er så julete! :) *liker jul leeeenge* ;D

Hihi :P Løp og kjøp!

Skrevet

I fjor var den det :D I år er det mulig jeg kjøper den i siste halvdel av november, ev. i desember :P Jeg er glad i risgrøten fra Fjordland, men de har satt juleinnpakning på den også, så jeg er i prinsippet litt i mot det ;)

Risgrøten er knallgod den ja! Kjipt at varene blir julevarer så tidlig ja... Så du har ikke smakt på juletallerken enda altså :)

Gjest Calóni
Skrevet

Risgrøten er knallgod den ja! Kjipt at varene blir julevarer så tidlig ja... Så du har ikke smakt på juletallerken enda altså :)

Nei :P Men jeg skal nok kjøpe noen av dem, tror jeg. Jeg var enda en tur på butikken (en annen denne gang), og der hadde de jo -det- utvalget av Fjordland kalkunbryst og ribbe og alt som var. Tror det var 4 ulike julemiddager, samt risgrøt og riskrem i julepakning, jeg. Dersom jula skal vare i over 2 mnd, så har vi jul 1/6 av året :o

Skrevet

I år har jeg gjort unna julegavene rekordtidlig, så dette er første gangen jeg ikke har irritert meg over butikkenes tidlige julestart.

Egentlig er det litt koselig å tenke på at det _snart_ er jul :-)

Skrevet

Nei :P Men jeg skal nok kjøpe noen av dem, tror jeg. Jeg var enda en tur på butikken (en annen denne gang), og der hadde de jo -det- utvalget av Fjordland kalkunbryst og ribbe og alt som var. Tror det var 4 ulike julemiddager, samt risgrøt og riskrem i julepakning, jeg. Dersom jula skal vare i over 2 mnd, så har vi jul 1/6 av året :o

Forbaska at de skal friste oss sånn da! :) Jaja, men de pakkene er nok veldig greie for mange fremover. Jeg må jo smake etterhvert jeg også tenker jeg ;)

Gjest Calóni
Skrevet

I år har jeg gjort unna julegavene rekordtidlig, så dette er første gangen jeg ikke har irritert meg over butikkenes tidlige julestart.

Egentlig er det litt koselig å tenke på at det _snart_ er jul :-)

Jeg har et sånt fjernadoptivbarn, og for at julekort/gaver skal rekke fram til jul, så må de sendes senest i september, tror jeg. DA er det iallfall manko på julekort ;) Men han får et julekort med bilde av byen min, så får han heller få et julekort i april ;)

Gjest Flystripa
Skrevet

Ja, det blir nok liv hvis jeg dytter innpå all aquaviten jeg har :o)

*ler* Det kan jeg tro! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...