Gå til innhold

Evt. andre som hoster og harker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og føler at halsen drukner i slim og gørr.

Buljong hjelper. Ihvertfall litt ;-)

Skrevet

Så snill du er som tenker på oss andre :) Jeg skal jaggu lage meg buljong ja, takk!

Skrevet

Så snill du er som tenker på oss andre :) Jeg skal jaggu lage meg buljong ja, takk!

Tror jeg skjønner hvorfor et av de gamle kjerringrådene for å lindre forkjølelsesplager er hønsesuppe nå forresten.

Varm, saltholdig væske som løser opp/tynner ut hva det nå enn er som samler seg og lager gruff i halsen.

Buljong har samme virkning; men er mye kjappere å lage *s*

Gjest Honningbien
Skrevet

Og noen skjeer honning pr dag tar kverken på basseluskene. :)

Skrevet

Det er mange som har lungebetennelse for tiden...

Ikke mye hoste, men feber.

Ville bare si det for sikkerhets skyld.

Skrevet

Og noen skjeer honning pr dag tar kverken på basseluskene. :)

Dessverre, funker ikke på meg ihvertfall.

Te med honning har stått på inntaksplanen i ganske mange dager nå; men basselusker og andre uhumskheter herjer like fritt ennå.

Faktisk har det blitt flere av dem, i nye varianter og.

Gjest pittpottnøtt
Skrevet

Godt tips =)

Drar rett på butikken for å kjøpe buljong etter jobb!

Er så potte forkjøla at jeg prøver alt...

Go` bedring!

Gjest Honningbien
Skrevet

Dessverre, funker ikke på meg ihvertfall.

Te med honning har stått på inntaksplanen i ganske mange dager nå; men basselusker og andre uhumskheter herjer like fritt ennå.

Faktisk har det blitt flere av dem, i nye varianter og.

Det som er viktig med honningen, er at du inntar den ren, og lar den virke i halsen (dvs ikke drikk noe rett etter). Ellers har også salt bakteriedrepende virkning, så det er bra med buljong etc.

Ellers er kalde drikker bedre enn varme drikker, da varme drikker øker(!) bakterieveksten. Men det kjennes jo godt for halsen med noe varmt.

God bedring!:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det beste av alt som ikke funker mot forkjølelse er cognac.

Ja, og hvitløk.

Skrevet

Det beste av alt som ikke funker mot forkjølelse er cognac.

Ja, og hvitløk.

Vet om noen som sverger til rødvinnstoddy også ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vet om noen som sverger til rødvinnstoddy også ;-)

Det viktige er at smerten lindres med alkohol. :)

Jeg får si som Asbjørn Brekke: Det er så deilig med jul for da kan man ha gløgg i rødvinen.

Gjest Honningbien
Skrevet

Det viktige er at smerten lindres med alkohol. :)

Jeg får si som Asbjørn Brekke: Det er så deilig med jul for da kan man ha gløgg i rødvinen.

Det er også vitenskapelig bevist at folk blir fortere frisk av conjakk o.l. Men det kan ha sammenheng med at de _tror_ på det.

Skrevet

Takk for tipset. Jeg er sååå lei av denne hersens forkjølelsen.

Kanskje jeg skal prøve cognac også? :-)

Skrevet

Jeg hoster ikke så mye (ennå), men halsen er som en rasp - og det slitsomt å prate. Stemmeleiet har senket seg fire hakk minst.

Og jeg regner med at dette bare er starten, siden det begynte så vidt i går ... :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...