Gå til innhold

tidligere frp-topp drapssiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Isj. Han der har vi ikke engang hørt om. "Frp-topp" meg her og der.

Det hadde vært langt stiligere om f.eks. Carl hadde knærta Eli.

Det skjer nok ikke. Han går jo konstant rundt i en gassrus etter å ha vært i samme rom som Eli når hun bruker Elnett! ;-)

Skrevet

Vel... Nok et eksempel på hva slags mennesker som tiltrekkes av frp. Her er det enkle løsninger som gjelder...

Skrevet

he-he....sier mannen som vanligvis er svært raskt ute med å "arrestere" de som generaliserer :-)

Det er forskjell på å si at "alle pakkiser er drapsmenn", og "det er påfallende mange forekomster av bla-bla der eller der". Åpenbar generalisering ut fra statistikk e.l. vs blind tabloid generalisering.

"........................................."

Skrevet

Det er forskjell på å si at "alle pakkiser er drapsmenn", og "det er påfallende mange forekomster av bla-bla der eller der". Åpenbar generalisering ut fra statistikk e.l. vs blind tabloid generalisering.

"........................................."

Jeg tror også at mange ekstremister av ulik art tiltrekkes Frp, og ser ingen problemer med at det bemerkes.

På samme måte som jeg heller ikke ser noe problem i at det settes fokus på overrepresenteringen av ulike kriminelle elementer knyttet opp til ulik etnisk tilhørighet.

Men når sistnevnte blir gjort, så er det SVÆRT mange som trekker frem generalisering - og kritiserer på den bakgrunn.

Derfor kommentaren - og ingen annen grunn.

Det skal jo likebehandles....:-)

Skrevet

Men, det var på sin plass.

Svarer deg som jeg gjorde overfor Prozak:

Jeg tror også at mange ekstremister av ulik art tiltrekkes Frp, og ser ingen problemer med at det bemerkes.

På samme måte som jeg heller ikke ser noe problem i at det settes fokus på overrepresenteringen av ulike kriminelle elementer knyttet opp til ulik etnisk tilhørighet.

Men når sistnevnte blir gjort, så er det SVÆRT mange som trekker frem generalisering - og kritiserer på den bakgrunn.

Skrevet

Ja - det vet jeg - har den bakgrunnen sjøl :) Holdt på å havne i Unge Høyre også - men forsov meg til møtet.

Oy, blir nesten skremt her, unge høyre også. Forresten, da har du og knugen noe til felles, det å forsove seg mener jeg. Han fikk ikke OL og du fikk ikke medlemsskap

Skrevet

"På samme måte som jeg heller ikke ser noe problem i at det settes fokus på overrepresenteringen av ulike kriminelle elementer knyttet opp til ulik etnisk tilhørighet."

Selvfølgelig. Og det har da både jeg og mange andre gjort i årevis. Men måten det gjøres på er av avgjørende betydning, og visse individer gjør det på en måte som ikke tjener til noe som helst.

"Men når sistnevnte blir gjort, så er det SVÆRT mange som trekker frem generalisering - og kritiserer på den bakgrunn."

Det er det. Men det er også svært mange som generaliserer på en tabloid måte, noe som gjør at det har lett for å gli over i noe annet enn saklig generalisering. Og det fungerer ikke som annet enn snacks for fanatiske pk-ere.

"......................................."

Skrevet

"På samme måte som jeg heller ikke ser noe problem i at det settes fokus på overrepresenteringen av ulike kriminelle elementer knyttet opp til ulik etnisk tilhørighet."

Selvfølgelig. Og det har da både jeg og mange andre gjort i årevis. Men måten det gjøres på er av avgjørende betydning, og visse individer gjør det på en måte som ikke tjener til noe som helst.

"Men når sistnevnte blir gjort, så er det SVÆRT mange som trekker frem generalisering - og kritiserer på den bakgrunn."

Det er det. Men det er også svært mange som generaliserer på en tabloid måte, noe som gjør at det har lett for å gli over i noe annet enn saklig generalisering. Og det fungerer ikke som annet enn snacks for fanatiske pk-ere.

"......................................."

Jeg er ikke helt uenig med deg der:-)

Skrevet

Oy, blir nesten skremt her, unge høyre også. Forresten, da har du og knugen noe til felles, det å forsove seg mener jeg. Han fikk ikke OL og du fikk ikke medlemsskap

Rystende!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...