Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke julebrus, men noen hevder at julebrusen her i Trøndelag er bedre enn den på Østlandet. Her er julebrusen brun og på Østlandet rød. Jeg syns begge smaker sånn gammeldags bruspulver, bare litt søtere. Er det noen som virkelig kjenner forskjell- eller driver de bare og lurer meg til å slepe med brusflasker sørover?

Skrevet

Forskjell på julebrusen er det ja.

Ingenting slår den julebrusen vi har i trøndelag-altså den brune julebrusen.

Gjest champisen er best
Skrevet

Brun julebrus smaker champagenbrus og den røde søt bringebær eller noe.

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg drakk min første julebrus iår i stad. Det var en glassflaske med hvit etikett og det sto "julebrus fra Hamar" eller noe. Brusen var brun. Var god den! Mange av de røde julebrusene kan bli litt vel kunstig smak på, det er jeg enig i.

Julebrus var bedre før!!

Skrevet

I går hadde vi fiskekaker med mandelpoteter og julebrus til middag -LOL

Skrevet

Julebrus smaker bæsj i disse tider, fordi det ikke er meningen man skal drikke den før i desember. You see? :-)

Skrevet

Julebrusen fra E.C. Dahls bryggeri her i Trondheim er den eneste ordentlige julebrusen. Og ja, den er brun.

Alt det andre er bare rødbrus ;-)

Skrevet

Julebrusen fra E.C. Dahls bryggeri her i Trondheim er den eneste ordentlige julebrusen. Og ja, den er brun.

Den er GOOOOD

Skrevet

Den er GOOOOD

Ja, ikke sant? Du får kanskje hjemlengsel, sånn innimellom?

Det gjorde jeg de ørten årene jeg bodde i Oslo og ikke fikk kjøpt ordentlig julebrus i førjulstida :-)

Skrevet

Ja, ikke sant? Du får kanskje hjemlengsel, sånn innimellom?

Det gjorde jeg de ørten årene jeg bodde i Oslo og ikke fikk kjøpt ordentlig julebrus i førjulstida :-)

Jeg bruker å ta meg en tur :)

Skrevet

For meg er Arendals julebrus skikkelige saker... Ikke noe rødbrus eller brum, men en gyllen farge (noe ala øl) og smaker fortreffelig!

Skrevet

Jeg drakk min første julebrus iår i stad. Det var en glassflaske med hvit etikett og det sto "julebrus fra Hamar" eller noe. Brusen var brun. Var god den! Mange av de røde julebrusene kan bli litt vel kunstig smak på, det er jeg enig i.

Julebrus var bedre før!!

Å! Den er så god!

Hva heter bryggeriet? Klarer ikke huske det selv.

Skrevet

Julebrus smaker bæsj i disse tider, fordi det ikke er meningen man skal drikke den før i desember. You see? :-)

Jeg liker den ikke i desember heller. Jeg er ikke så glad i brus.

Skrevet

Ja det er jo selvfølgelig julebrusen fra Dahls det er snakk om. Men uansett hvor mye trønder jeg er så smaker det kliss. Men jeg har nå skjønt at det er viktig å dra med noen flasker nedover til de ungdommene jeg kjenner i Oslo.

Skrevet

I see.

Skrevet

Ja det er jo selvfølgelig julebrusen fra Dahls det er snakk om. Men uansett hvor mye trønder jeg er så smaker det kliss. Men jeg har nå skjønt at det er viktig å dra med noen flasker nedover til de ungdommene jeg kjenner i Oslo.

Jeg er heller ikke så veldig glad i søt brus, sånn til vanlig. Det går mest i Pepsi Max eller lignende.

Men i førjulstiden er det godt med julebrus av og til, og da MÅ det være ordentlig julebrus :-)

Skrevet

Jeg er heller ikke så veldig glad i søt brus, sånn til vanlig. Det går mest i Pepsi Max eller lignende.

Men i førjulstiden er det godt med julebrus av og til, og da MÅ det være ordentlig julebrus :-)

Høres ut som om jeg må smake julebrusen igjen. Vanligvis drikker jeg kun ett glass i året, og det er ett glass champagnebrus på julaften. Det er sånn barmdomssmak som må være der sammen med ribba og surkålen. Men nå står det også øl og akevitt sammen med Champisen

Skrevet

Å! Den er så god!

Hamar Lillehammer Bryggeri :o) det er den ordentlige julebrusen, så det så ;o)

Gjest trultemor26
Skrevet

Å! Den er så god!

Hamar Lillehammer Bryggeri tror jeg.. prøvde å memorere før jeg panta flaska før i dag.. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...