Gå til innhold

Klippe mitt eget hår - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å klippe mitt eget hår, fordi hun som pleier å klippe meg ikke er her nå. Jeg kan selvfølgelig gå til frisør, men jeg blir alltid misfornøyd fordi de aldri gjør akkurat sånn som jeg vil.

Jeg har glatt, langt hår ned til midjen. Når frisøren klipper, lager de en slags "bue" nederst - det vil jeg IKKE ha. Jeg vil at håret skal være _helt rett_ nederst når jeg har håret bakover på ryggen, og det virker det som de ikke forstår når jeg forklarer dem (sikkert veldig vanskelig å forstå, øh..) Spurte han som sitter ved siden av meg her om hjelp, men han ville absolutt ikke prøve seg (merkelig, jeg er jo overhodet ikke vanskelig hehe)

Uansett, jeg vurderer å ta en bitteliten stuss nederst selv, men har aldri prøvd det før.

Jeg skal kun klippe 1-2 cm helt nederst for å fjerne det verste..

Hvordan bør jeg gjøre dette enklest mulig?

Skrevet

Ikke gjør det sjøl. Ta alt håret bak og så får du noen til å klippe tvers over. Deretter bøyer du hodet fram og så klipper de av alle tufsene som henger nedenfor.

Skrevet

Ikke gjør det sjøl. Ta alt håret bak og så får du noen til å klippe tvers over. Deretter bøyer du hodet fram og så klipper de av alle tufsene som henger nedenfor.

Hmmm, det er ingen som vil :-)

Får kanskje tøye mine egne grenser og gå til frisøren i morgen. Grrrrr.. Hadde jeg vært hjemme hadde jeg bare gått til innvandrerfrisør her i Oslo og klippet tuppene for 70 kroner. Men neida, jeg kunne jo ikke ordnet dette før jeg dro :P

Ellers så er det bare mamma som får klippe håret mitt, hun klipper akkurat som jeg ønsker på 5 minutter - og hun er ikke engang frisør :-)

Skrevet

Får kanskje tøye mine egne grenser og gå til frisøren i morgen. Grrrrr.. Hadde jeg vært hjemme hadde jeg bare gått til innvandrerfrisør her i Oslo og klippet tuppene for 70 kroner. Men neida, jeg kunne jo ikke ordnet dette før jeg dro :P

Ellers så er det bare mamma som får klippe håret mitt, hun klipper akkurat som jeg ønsker på 5 minutter - og hun er ikke engang frisør :-)

Hvorfor vil ingen?

Det er da ikke noe vanskelig, jeg har klippet dattera mi i alle år men får ikke lov lenger fordi jeg klipper for lite.

Skrevet

Prøver å søke på nett etter råd og tips, men det er så vanskelig å finne riktig søkeord. "Klippe tupper + selv", "klippe håret selv" osv.. Så får jeg "klipp klørne selv". Det er jo sikkert greit det, men nå var det jo håret jeg mente..

Skrevet

Hvorfor vil ingen?

Det er da ikke noe vanskelig, jeg har klippet dattera mi i alle år men får ikke lov lenger fordi jeg klipper for lite.

Nei, det er ikke vanskelig. Jeg har klippet mange andre jeg også. Her jeg er nå, er det bare menn, og ingen av de tør å røre håret mitt med saksa - pingler!

Skulle absolutt ha gjort det nå, fordi de slitte tuppene går meg på nervene og alt blir "ekkelt"

Er jo ikke mye som skal bort heller, bare et par centimeter, men jeg skal ikke dømme de fordi de ikke vil klippe håret mitt, de er vel redd for temperamentet mitt :-p (hva? hvem?)

Skrevet

Nei, det er ikke vanskelig. Jeg har klippet mange andre jeg også. Her jeg er nå, er det bare menn, og ingen av de tør å røre håret mitt med saksa - pingler!

Skulle absolutt ha gjort det nå, fordi de slitte tuppene går meg på nervene og alt blir "ekkelt"

Er jo ikke mye som skal bort heller, bare et par centimeter, men jeg skal ikke dømme de fordi de ikke vil klippe håret mitt, de er vel redd for temperamentet mitt :-p (hva? hvem?)

Du må få tak i ei dame, de tør som regel ;o)

Skrevet

Nå har ikke jeg så langt hår som deg, men nokså langt. Jeg deler håret og legger de to sidene fram over skuldrene, og så klipper jeg. Snipp-snapp, vekk.

Men det blir sikkert ikke skikkelig rett. Nå har ikke jeg glatt hår, så akkurat det syns ikke. Kan du ikke ta veldig lite og se hvordan det blir?

Med mindre det går det som Prøysens Jensemann, som skulle lage syskrin til mor og endte med spekefjøl...At du kommer hjem med ørekort hår, mener jeg.

:(

Skrevet

Du må få tak i ei dame, de tør som regel ;o)

Ja, men det er ingen damer her da..

Skrevet

Ja, men det er ingen damer her da..

Da får du gjøre som GoodTimes sier. Det gjør naboen min som er frisør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...