Gå til innhold

Kjendis status

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men vi har en del c-kjendiser som tror de er a-kjendiser. :)

Det var derfor jeg ikke svarte henne. Ville nødig ødelegge damas illusjoner. :)

Slik som Rune Rudberg, men han får nå overskrifter som en A-kjendis i det minste.

Skrevet

Jeg vet hvem de er, men tror de faller litt ned på ABC?

De er jo rimelig kjente da. Ikke bare i Norge, men i mange andre land. Det synes jeg skal telle litt om man skal være A kjendis!

Skrevet

He he, tenkte i tilsvarende baner selv! ;-)

Jeg vil si at A-kjendiser er slike som absolutt alle vet hvem er. Men det var lettere å avgrense denne kategorien i gamle dager da vi bare hadde en TV-kanal! ;-)

Da var vel alle dem som mer eller mindre jevnlig opptrådte på NRK A-kjendiser, slik som Elisabeth Granneman, Rolv Wesenlund og Leif Juster.

Nå for tiden er det vanskleigere, for mens f eks Hotel Cæsar-stjernene er dødskjent blant seriens fans, er det nesten ikke kjent i det hele tatt for oss andre.

Jeg tror likevel at flere enn kongefamilien og statsministeren må kunne kalles A-kjendiser i Norge, men usikker på hvem. Må vel nesten være skuespillere og musikere/sangere som har vært med en stund og hatt nokså høy popularitet hele tiden.

Som for eksempel Wenche Foss.

Skrevet

En lynkjapp googling av "a-kjendis" avslørte at blant annet disse omtales som a-kjendiser, selv om det nok finnes meget delte meninger om det er riktig for de fleste av dem:

* Davy Wathne

* Lene Alexandra Øyen (!!!!)

* Terje Kvåle (hvem er det??)

* David Toska

* Aylar

* Håvard Bakke (gjelder vel bare for Cæsar-fansen)

* Idar Vollvik

* Tor Erling Staff

* John Arne Riise

* Alf Prøysen

http://www.google.no/search?q=%22a-kjendis%22&hl=no&lr=&start=0&sa=N

Skrevet

En lynkjapp googling av "a-kjendis" avslørte at blant annet disse omtales som a-kjendiser, selv om det nok finnes meget delte meninger om det er riktig for de fleste av dem:

* Davy Wathne

* David Toska

* Aylar

* Idar Vollvik

* Tor Erling Staff

* John Arne Riise

* Alf Prøysen

Nr 2,3,5,6 er ukjente for meg og jeg bør vel være flau....?

De kunne kanskje hatt tittelen AN-kjendis= Akkurat Nå -kjendis :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

* Davy Wathne

* David Toska

* Aylar

* Idar Vollvik

* Tor Erling Staff

* John Arne Riise

* Alf Prøysen

Verste jeg har hørt.

A-kjendiser i Norge:

- Kongefamilien (inklusive Ari).

- John Arne Riise og Solskjær.

- Morten Harket.

Det er vel så godt som de eneste A-kjendisene i Norge.

Skrevet

Nr 2,3,5,6 er ukjente for meg og jeg bør vel være flau....?

De kunne kanskje hatt tittelen AN-kjendis= Akkurat Nå -kjendis :)

nr 2 Lene Alexandra Øyen - tror hun har vært en deltager i ett eller annet realityprogram. Har bare såvidt fått med meg navnet, men hun er DEFINITIVT ikke en A-kjendis!!

Nr 3 Terje Kvåle aner jeg ikke hvem er.

Nr 5 Aylar - har du virkelig unngått å få med deg hvem dette er?? ;-) I perioder har det ikke vært måte på hvor mye det har ståttom henne i avsinene på nett osv. Hun er en mye omtalt Glamour-modell.

Nr 6 Håvard Bakke - ble kjent da han som ungdom spilte "pelle" i filmene om Pelle og Proffen, basert på Ingvar Ambjørnsens bøker. Nå for tiden visstnok en av dem som spiller i Hotel Cæsae.

Skrevet

Verste jeg har hørt.

A-kjendiser i Norge:

- Kongefamilien (inklusive Ari).

- John Arne Riise og Solskjær.

- Morten Harket.

Det er vel så godt som de eneste A-kjendisene i Norge.

Synes du bør ta med Wenche Foss også! ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Synes du bør ta med Wenche Foss også! ;-)

Tja, det har du muligens rett i.

Men den lista der er jo helt utrolig. Jeg vet ikke hvordan halvparten på den ser ut.

Også hun puppedama, da. Herremingud! Hun er ikke engang b-kjendis.

Skrevet

Tja, det har du muligens rett i.

Men den lista der er jo helt utrolig. Jeg vet ikke hvordan halvparten på den ser ut.

Også hun puppedama, da. Herremingud! Hun er ikke engang b-kjendis.

Ja helt enig! *he he*

Jeg har forresten hørt at Se & Hør skal ha sin egen liste over dem som de mener er A-kjendiser i Norge. Men jeg antar at den kun er ment for internt bruk...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja helt enig! *he he*

Jeg har forresten hørt at Se & Hør skal ha sin egen liste over dem som de mener er A-kjendiser i Norge. Men jeg antar at den kun er ment for internt bruk...

Se og Hør er jo virkelig noen vi burde lytte til. :)

Skrevet

nr 2 Lene Alexandra Øyen - tror hun har vært en deltager i ett eller annet realityprogram. Har bare såvidt fått med meg navnet, men hun er DEFINITIVT ikke en A-kjendis!!

Nr 5 Aylar - har du virkelig unngått å få med deg hvem dette er?? ;-) I perioder har det ikke vært måte på hvor mye det har ståttom henne i avsinene på nett osv. Hun er en mye omtalt Glamour-modell.

Nr 6 Håvard Bakke - ble kjent da han som ungdom spilte "pelle" i filmene om Pelle og Proffen, basert på Ingvar Ambjørnsens bøker. Nå for tiden visstnok en av dem som spiller i Hotel Cæsae.

Åjo Aylar har jeg fått med meg, skreiv vel feil nr da.. Trodde hun var nr 4. jaja. Det er tydelig at mange ikke skulle stått på A kjendis liste.

Skrevet

Lene Alexandra Øyen er skuespiller, er fra Stavanger og spilte lenge i hotell Cæsar.

Skrevet

Hva med a-ha?

De burde jo telle. De er jo verdenskjente. Og Jostein Gaarder selger jo en av bøkene sine verden rundt.

Skrevet

Lene Alexandra Øyen er skuespiller, er fra Stavanger og spilte lenge i hotell Cæsar.

Åja, ha ha!! Trodde det var en som slo gjennom i et realityprogram ala Big Brother og deretter har blitt puppestjerne! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...