Gjest Jente31 Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 Kan man "bygge" seg opp psykisk ved hjelp av psykolog slik at man kan fungere normalt i hverdagen? EVT hva slags behandling.. Jeg føler meg dum-kan lite,og har derfor ikke noe å prate med folk om liksom..Jeg prøver virkelig men det ender med at alt blir så dumt og jeg trekker meg tilbake før det blir altfor dumt..Dette setter seg i kroppen i form av muskelsmerter og bryter meg ned. Jeg har alltid hatt lav selvtillit og vært veldig usikker i mange situasjoner. Jeg tror en vond barndom har ødelgagt meg litt der. Jeg gikk glipp av mye på skolen og det sosiale. Men jeg tenker ikke noe særllig på akkurat det. Jeg vil bare være normal.. i privat livet og i jobb sammenheng..hvis det noen gang er mulig da??!! Håper på svar.. 0 Siter
Gjest I samme båt Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Vil anbefale deg å få legen din til å henvise deg til psykolog. Jeg har fått god hjelp med liknende problemer av å gå til psykolog. Det går an å bygge opp et godt selvbilde. Klem, og lykke til. 0 Siter
AnaLexia Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Kjenner meg igjen i det du skriver der.. Om vi ikke har opplevd helt samme ting kanskje, så har jeg også alltid hatt veldig lav selvtillit p.g.a ting. Nå er jeg så heldig at jeg har en alle tiders psykiatrisk sykepleier som kommer hjem til meg, og i begynnelsen sa jeg ingenting, men nå tør jeg faktisk å si litt mer. Jeg kan veldig mye teori, og selvom HUN har den utdannelsen, og tatt spesialist utdannelsen i overgreps problematikken i tillegg, så sier hun at hun lærer mye av meg. Bare DET hjelper meg til å få litt bedre selvtillit..Og at hun ser skikkelig frem til de gangene hun skal til meg. Jeg lærer meg kognetiv terapi i tillegg. Før så var ALT svart.. men nå klarer jeg å tenke alternative tanker som skyter fart etterat de automatiske negative tankene har kommet.. Det er et fremskritt da.. Du er IKKE unormal.. Men du hadde nok hatt godt av en psykolog eller noe sånt, for det kan virke som det er ting som "ligger der" som du ikke har fått bearbeidet. Det kan ligge å ødelegge for deg nå.. kroppen husker det vi har glemt. Lykke til!! *klem* 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 1. november 2006 Skrevet 1. november 2006 Vil anbefale deg å få legen din til å henvise deg til psykolog. Jeg har fått god hjelp med liknende problemer av å gå til psykolog. Det går an å bygge opp et godt selvbilde. Klem, og lykke til. Takker for gode svar, og klem tilbake til dere begge;) Det er så godt å få tilbakemelding på at noen der ute bryr seg ...!Jeg unner ingen å ha det slik, men er samtidig glad for at flere har det på samme måte(misforstå meg riktig;) Jeg føler virkelig at jeg er ferdig med den vonde oppveksten-har det bra slik sett i dag. Nevnte det som en mulig årsak til at "jeg er slik", Men det kan jo hende det ligger der i underbevissheten uten at jeg er klar over det? Jeg synes det er godt å høre at man kan få hjelp med å få bygget opp selvbildet. Og at andre har klart det. For da er det iallfall mulig! Og det er ikke noe jeg heller vil! Selv om det for meg virker litt vanskelig.. jeg sitter med en tanke om at jeg må lære meg alt på nytt hvis dere skjønner hva jeg mener. For jeg føler meg virkelig dum jeg! Føler jeg må lære meg å være sosial og hvordan man skal prate med folk. Få kunnskap slik at jeg har noe å prate om også. Hadde jeg hatt mulighet til å gjøre om barne og ungd.skolen hadde jeg gjort det liksom Jeg sitter nesten alltid igjen som et dumt spørsmålstegn i samtaler med andre..føles som jeg ikke har eksistert i denne verdenen, liksom..jeg har bare vært her på en måte. Nei lett er det ikke!! Pga fysiske ting er jeg nødt til å skifte jobb også, en jobb som for meg var trygg pga disse problemene. Men det skremmer meg virkelig!! Jeg vil altså ikke bli ufør-men hvordan skal jeg klare å tilby noe som har så store probl liksom??! Jeg som ikke "kan" å være sosial, liksom.. dette er noe som bekymrer meg mye. Derfor vil jeg så gjerne bygge opp selvbildet mitt også-slik at jeg kan bli "normal" og fungere i hverdagen. Få et nettverk privat også.. for utenom familien har jeg nesten ingen. Og det er vondt!! Uff dette ble langt det.. men jeg håper at noen kan forstå meg..Lykke til videre dere også, Analexia og I samme båt. Jeg setter virkelig pris på at dere svarte meg. Klem til dere;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.