Gå til innhold

Munnblemmer, og har ikke smøremedisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reagerer på enkelte matvarer, og måtte selvfølgelig spise\drikke det.. Får betale for det nå, har munnblemmer i munn - ao ao ao..

Har ikke smøregreia mi her (sånn som bedøver) så lurte på om noen har kjerringråd?

Skrevet

Aloevera gele hjelper for veldig mange plager. Kan brukes innvortes.

Skrevet

Aloevera gele hjelper for veldig mange plager. Kan brukes innvortes.

Ja, det tenkte jeg må, men det sitter jo ikke så godt. Glir det ikke bare vekk med spyttet da? Det jeg vanligvis bruker blir sittende, fordi stoffet er såpass sterkt og lokalt.

Skrevet

Ja, det tenkte jeg må, men det sitter jo ikke så godt. Glir det ikke bare vekk med spyttet da? Det jeg vanligvis bruker blir sittende, fordi stoffet er såpass sterkt og lokalt.

Jo, er vel noe i det, men er jo ikke farlig å bruke så du kan vel ha på mange ganger. Hun som jeg kjøper aloeveragele av svelger en teskje med denne geelen når hun begynner å få vondt i halsen og hun sier det hjelper.., jeg har god erfaring ved f.eks. ørekløe/eksem, sti på øyet og brennmerker. Bare noen tips!

Skrevet

Jeg er mye plaget med after / munnblemmer. Prøvde noe nytt fra apoteket nå sist: Aloclair Gel :-) Blemma gikk mye fortere bort enn vanlig, og det var mindre vondt!!!!!

Skrevet

Jo, er vel noe i det, men er jo ikke farlig å bruke så du kan vel ha på mange ganger. Hun som jeg kjøper aloeveragele av svelger en teskje med denne geelen når hun begynner å få vondt i halsen og hun sier det hjelper.., jeg har god erfaring ved f.eks. ørekløe/eksem, sti på øyet og brennmerker. Bare noen tips!

Jeg var mye plaget med sånne før. Prøvde å ta corsodyl på en q-tip og påførte direkte på blemmen. (ville ikke skylle fordi jeg var redd for misfargede tenner..)

Det som hjalp meg var å bytte ut tannkremen. Nå bruker jeg aldri annet enn zendium. Jeg kan ikke skylle med sånne vanlige fluorskyllevæsker heller, da kommer aftene tilbake. Bruker bare vanlige fluortabletter.

Skrevet

Jeg er mye plaget med after / munnblemmer. Prøvde noe nytt fra apoteket nå sist: Aloclair Gel :-) Blemma gikk mye fortere bort enn vanlig, og det var mindre vondt!!!!!

Jeg bruker noe som er ulovlig i Norge, men som jeg kjøper i utlandet på apoteket. Der er det reseptfritt og man pensler på munnblemma. Det svir noe forjævlig de ti første sekundene men så blir blemmene totalt bedøvet og det holder i maaaange timer +\- mat og drikkeinntak.

Skrevet

Jeg bruker noe som er ulovlig i Norge, men som jeg kjøper i utlandet på apoteket. Der er det reseptfritt og man pensler på munnblemma. Det svir noe forjævlig de ti første sekundene men så blir blemmene totalt bedøvet og det holder i maaaange timer +\- mat og drikkeinntak.

Jeg fikk prøve noe som var kjøpt i Nederland - en svart smørje som svei noe grusomt - men det hjalp ikke på mine blemmer :-(

Lita brun flaske med gul etikett tror jeg - med pensel på.

Skrevet

Jeg fikk prøve noe som var kjøpt i Nederland - en svart smørje som svei noe grusomt - men det hjalp ikke på mine blemmer :-(

Lita brun flaske med gul etikett tror jeg - med pensel på.

Det er _den_ jeg mener :-) Den funker fint på meg.

Skrevet

Jeg var mye plaget med sånne før. Prøvde å ta corsodyl på en q-tip og påførte direkte på blemmen. (ville ikke skylle fordi jeg var redd for misfargede tenner..)

Det som hjalp meg var å bytte ut tannkremen. Nå bruker jeg aldri annet enn zendium. Jeg kan ikke skylle med sånne vanlige fluorskyllevæsker heller, da kommer aftene tilbake. Bruker bare vanlige fluortabletter.

Datteren min er også plaget med det samme som deg og har gått over til Zendium og har veldig sjelden utbrudd nå. Har også lest at Wademecum munnvann hjelper for slike blemmer i munnen. Selv er jeg plaget med sår/blemmer på leppene, men heldigvis sjelden utbrudd nå og har Vectavir salve liggende så kommer i gang med en gang jeg kjenner noe er i anmarsj og stopper da hele prosessen. Bra det har kommet noe som hjelper for sånne plager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...