Gå til innhold

Min mann spiser godteri/usunn mat hver dag

Anbefalte innlegg

Gjest Ruttetuei
Skrevet

Og jeg blir snart gal av det.

Selv spiser jeg ganske sunt og skeier bare ut i helgene.

Men han spiser enten noe snop eller noe usunn HVER dag.

Ikke får jeg han til å stoppe med det heller, fordi han bryr seg ikke. Sier han må få spise det han vil, er jo hans kropp.

Han er ikke tykk, men er blitt pittelitt rundt rundt magen.

Selv om det ikke plager meg.

Det som plager meg er at han spiser så usunt. Han trener heller aldri.

Sånn sofapotet, som han gjerne kan være for min del, bare han ikke spiser så usunt.

Noen tips til hva jeg kan si til han (annet enn å kommentere hvor mye snop han trykker i seg) som kanskje kan få han til å ta seg litt sammen?

Skrevet

Jeg spiser også litt godterier hver eneste dag. MEN jeg spiser hovedsaklig sunn mat + trener 2-3 ganger i uka.

Skulle gjerne gått ned et par kilo til, og vet jo hva som skal til.....men sjokolade ER godt.

Gjest han er da voksen
Skrevet

Jøss ..... kan han ikke få lov til det da ???

Gjest Så vet jeg sannelig ikke
Skrevet

Har lest at den letteste måten å få en mann til å endre livsstil på, er informasjon om at sex-livet blir bedre med sunnere livsstil. Men hvis det allerede er bra,

Skrevet

Jeg tror det er verre for kroppen å være sofapotet enn det er å spise litt snop hver dag. En kombinasjon av begge deler er selvfølgelig enda verre.

Jeg tror ikke du kommer noen som helst vei med å mase på ham. Det er hans kropp og hans liv, det må du respektere. Men hvis _du_ går foran som et godt eksempel uten å kreve det samme av ham på noen måte, så kan det jo hende at du klarer å inspirere ham til å forandre livsstil.

Gjest Ruttetuei
Skrevet

Jeg tror det er verre for kroppen å være sofapotet enn det er å spise litt snop hver dag. En kombinasjon av begge deler er selvfølgelig enda verre.

Jeg tror ikke du kommer noen som helst vei med å mase på ham. Det er hans kropp og hans liv, det må du respektere. Men hvis _du_ går foran som et godt eksempel uten å kreve det samme av ham på noen måte, så kan det jo hende at du klarer å inspirere ham til å forandre livsstil.

Kanskje det ja.

Men sant som du sier, det er jo hans kropp.

Skrevet

Hadde en kjæreste med samme "problem", og jeg ble også irritert. Fant fort ut at det ikke hjalp, menn hater å bli mast på! Spiser aldri søtt selv (liker det bare ikke), men han elsket det!

Det var først når han selv merket at buksene ble trangere, kinnene litt rundere at han skjønte alvoret. Da ba han meg om hjelp....Det fikk han. Vi kuttet gulrøtter, blomkål etc i passende biter slik at han alltid hadde noe å bite på. Så skeiet han litt ut i helgene.

Tror han rett og slett må finne det ut selv, så får du bite i deg irritasjonen. Men jeg skjønner hvor frustrert du føler deg!

Lykke til!

Gjest Elextra
Skrevet

Kan ikke helt se du har noe med det, han er voksen og må få spise som han vil. I hvertfall når det ikke setter nevneverdig preg på kroppen hans og du ikke fristes overmåte til å spise likedan (jeg liker ikke at mannen min spiser for mye slikt fordi jeg da ikke klarer å holde meg unna selv..).

Vet ikke om det nytter, men du kan jo forsøke å påvirke ham ved å ha sunnere godsaker i huset, f.eks. ferdig oppkuttet frukt og grønnsaker, tørket frukt etc.

Skrevet

Jeg tørket ved en feiltakelse den beste olabuksa hans i tørketrommelen, da var den for stram da han skulle ta den på og han skjerpet seg for en periode. ;)

Skrevet

Min kjære var 38 år og ferdig oppdradd da jeg fikk ham så jeg gidder ikke mase om kosthold overfor ham. Jeg har sagt at han spiser feil, han spiser nemlig frokost og så kan det godt gå 7-8 timer til neste måltid og så snop om kvelden.

Men jeg gidder ikke gå og mase om det, det er hans kropp og hans helse.

Skrevet

Hadde en kjæreste med samme "problem", og jeg ble også irritert. Fant fort ut at det ikke hjalp, menn hater å bli mast på! Spiser aldri søtt selv (liker det bare ikke), men han elsket det!

Det var først når han selv merket at buksene ble trangere, kinnene litt rundere at han skjønte alvoret. Da ba han meg om hjelp....Det fikk han. Vi kuttet gulrøtter, blomkål etc i passende biter slik at han alltid hadde noe å bite på. Så skeiet han litt ut i helgene.

Tror han rett og slett må finne det ut selv, så får du bite i deg irritasjonen. Men jeg skjønner hvor frustrert du føler deg!

Lykke til!

"Vi kuttet gulrøtter, blomkål etc i passende biter slik at han alltid hadde noe å bite på."

*flirer*

Jeg synes jeg ser det. Han står der betuttet ved siden av deg og du belærer han om hvordan han skal dele opp grønnsakene for så å spise dem ;-)

Hihi, dette er ikke vondt ment. Syntes bare det hørtes litt komisk ut, selv om jeg skjønner hva du mener :-)

Gjest skrev jeg det tro? ;-)
Skrevet

Mannen min kommer hjem fra jobb og spiser chips og drikker brus. Slik er det. Jeg spør om han har spist ordentlig først, men av og til har han ikke det en gang. Det er frustrerende, også fordi brus og snop frister meg om kvelden.

Skrevet

"Vi kuttet gulrøtter, blomkål etc i passende biter slik at han alltid hadde noe å bite på."

*flirer*

Jeg synes jeg ser det. Han står der betuttet ved siden av deg og du belærer han om hvordan han skal dele opp grønnsakene for så å spise dem ;-)

Hihi, dette er ikke vondt ment. Syntes bare det hørtes litt komisk ut, selv om jeg skjønner hva du mener :-)

Men det var etter _hans_ ønske!!!

Alt annet var dødfødt....Og det funket! Og da kom motivasjonen hans også. Plutselig var fyren på spaserturer.

Lo jeg òg.

Gjest skrev jeg det tro? ;-)
Skrevet

Jeg tørket ved en feiltakelse den beste olabuksa hans i tørketrommelen, da var den for stram da han skulle ta den på og han skjerpet seg for en periode. ;)

Min mann har stor mage, og han er enda ikke fylt 30.

Det er også dumt når ungene ser ham spise slik, siden jeg prøver å si at vi kan vente med søtt til lørdagen.

Gjest skrev jeg det tro?;-)
Skrevet

Men det var etter _hans_ ønske!!!

Alt annet var dødfødt....Og det funket! Og da kom motivasjonen hans også. Plutselig var fyren på spaserturer.

Lo jeg òg.

Min mann liker ikke frukt og grøt, så det nytter ikke. Og han småspiser noe (chips, sjokolade) dagen lang.

Skrevet

Min mann liker ikke frukt og grøt, så det nytter ikke. Og han småspiser noe (chips, sjokolade) dagen lang.

Menn _må_ bare finne ut av slike ting selv! Masing har ihvertfall ikke hjulpet en eneste kvinne på denne jord...

Bare vent til han kjenner at buksene strammer eller andre kommenterer det! Voila...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det går seg nok til når kompisa begynner å kommentere at han har blitt feit.

Gjest skrev jeg det tro?;-)
Skrevet

Menn _må_ bare finne ut av slike ting selv! Masing har ihvertfall ikke hjulpet en eneste kvinne på denne jord...

Bare vent til han kjenner at buksene strammer eller andre kommenterer det! Voila...

Han har fått kommentarer og ser selv at han har mage, men det bryr han seg lite om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...